Tapparan maalivahtipeluutus 2025-26

Koska sopimusten julkaisuketju ja pari muutakin ketjua täyttyy spekulaatioilla Heljangon ja Metsolan peluutuksesta, sekä sopimuksista niin avataan ketju jo tulevalle kaudelle.

Oma mielipide näihin palkka-asioihin on, että niillä on turha spekuloida, koska täällä kenelläkään ei ole niistä hajuakaan. Ennemmin kuitenkin maksaisin Metsolalle hyvää palkkaa ja hän avaa meillä porttia, kuin maksaisin pois potkitulle valmentajalle samaa summaa..

Mutta itse aiheeseen. Mielestäni on hyvä, että Metsola pelaisi kauden 2. vahtina ja samalla tuotaisiin kehittyvää junioria siinä sivussa sisään liigaan. Seuraavilla kausilla saisi pelata Heljangon Betonin kakkosena ja ottaa pikku hiljaa lisää vastuuta. :thinking: (miks musta tuntuu, et tää kuulostaa tutulta…) :sweat_smile:

5 tykkäystä

Hyvä avaus. Metsolan sopimus on tottakai arvokas mutta tämä on palapeli missä heilahduksia tulee välillä suuntaan jos toiseen - jossain kohtaa meillä voi olla liian kallis kakkosmaalivahti mutta toisaalta taas joukkueessa voi olla myös pelitaitoihin nähden selvästi alle markkinahintainen kakkosketjun hyökkääjä (kuten Oiva Keskinen tai Benjamin Rautiainen). Kokonaisuus pitää olla paarissa.

Jos Metsola ei itse halua aktiivisesti siirtyä muualle peliajan perässä ja on motivoitunut olemaan kokenut kirittäjä niin ainakaan minä en lähtisi tästä rakentamaan suurta ongelmaa. Eiköhän Metson kilometreillä nyt vaakakupissa paina myös perheen ja arjen viihtyvyys sekä tietysti se :kannu: jahtaaminen.

Jos Tappara alkaa sopimusta purkamaan niin joka tapauksessa syntyy kustannusta ja väistämättä osa palkkakuluista meille kannettavaksi ja huomioiden että myös uusi kaveri pitäisi löytää tilalle niin säästö on helposti sitten lopulta aika marginaalinen.

Itse olen ihan mielissäni että meillä on laadukas maalivahtikaksikko vaikkei se halvimmasta päästä olekaan.

9 tykkäystä

Varmasti se ainoa mahdollinen skenaario on että Metsola itse laittaa hokkarit naulaan tai sitten oikeasti haluaa muualle. Muussa tapauksessa ylimääräistä kulua tiedossa jos sopimusta aletaan ostamaan ulos. Onhan meillä mokeissa kiinni paljon mutta kuten totesit kokonaisuudesta se sitten lopulta on kiinni.

Lähtökohta on selvä, Heljanko kirkkaasti ykkösmoke ja Metsola pelaa sen mitä jää jäljelle. Eipä tarvi ainakaan tuskailla että tarvisi sille nuorelle kakkosmolarille peliaikaa.

2 tykkäystä

Pelataan se kausi pois kahdella veteraanilla ja se nyt maksaa minkä maksaa.

Helkku on aikasempina kausina pelannut sen 43-49-40-50 matsia, eli keskimäärin 45,5 matsia.

Metsola pääsee siis pelaamaan sen noin 15 matsia.

Ainoa mikä minua tässä maalivahtikuviossa häiritsee, on tuo Aki Näykin nykyinen kaksoisrooli. On EHT, on toinen EHT, on Olympiaturnaus, on taas EHT, on poissa scouttaamasta Tapparan vihollisia, jotta Helkku voi ne marjansa poimia.

Ehkä tässä nyt voisi tuota hommaa jo sälyttää Metsolan niskaan, jotta saadaan sille palkalle vastinetta, eli hän voisi miettiä jo uran jälkeistä elämää mahdollisesti maalivahtivalmentajana? Ja jos luukkuvahtina joutuu enemmän olemaan, niin auttaisi sitten jollakin tapaa vastustajien scouttaamisessa, kun Näykki on poissa päivätyöstään Maajoukkueessa.

Otettiinhan aikanaan Kuuselastakin ilo irti valmennushommassa, kun oli loukkaantuneena, oliko se nyt 2021 pleijareissa?

4 tykkäystä