Tapparan mainonta ja markkinointi

Aah, now I get it.

Itse en tässä asiassa ota yhtä jyrkkää kantaa, vaan jotenkin olen nähnyt että tuo on ihan ok markkinointia ja hinnaltaankin myös ok. Hintakategorioita (ja päiväkohtaisiakin hintoja taitaa olla?) kun on niin monia, että siinä mielessä toi on mun mielestä ihan järkevä tapa ilmoittaa lasten lipun hinta. Aina puolet siitä mitä aikuisen lippu maksaisi samalle paikalle.

Mutta kaikilla on omat näkemykset enkä tässä tapauksessa voi sanoa että tuo sinunkaan näkemys väärä olisi.

4 tykkäystä

Ajattelen samalla tavalla, ettei tässä nyt isosti hoopoteta ketään. Jos lasten lauantain yhteydessä tuodaan esille että lastenliput on aina tuon - 50 %, niin eikös se ole hyvä kertoa asiakkaille. Ei myydä salaa tuolla alennuksella aina.

Tuossa pelissä on varmasti satunnaisesti käyviä perheitä liikkeellä ja heille on hyvä kertoa että alennus on aina voimassa lapsille.

5 tykkäystä

Tästä asiasta viime kaudella jo toimistolle laitoin palautetta ku mainostettiin että kaikki lasten liput -50% tohon lasten peliin jolloin tottakai luulin että liput on sen puolet halvempi ku normaalisti. Nythän se taidettiinki mainostaa painottaen että lasten liput on aina -50% aikuisten lipuista.

2 tykkäystä

Juu viime kaudella Tappara yritti vastaavassa pelissä harhauttaa mainostamalla ilman tuota “aina” -sanaa. Siellä selkeästi aliarvioitiin kuluttajia ja luultiin että tyhmät ihmiset eivät tajua asiaa. Nyt sentään mainos on rehellisempi, lapset aina -50%.

2 tykkäystä

Voisko jotain tällaista kokeilla joskus? Jos joku vaikka vetää ihan monsteripelin.

8 tykkäystä

Ekalla viikolla olisi ollut varsin nohevaa pistää jotain tuollaista kun Ojamäki teki silleen salakavalasti kolme maalia pelissä. “Ojamäen “myöhäisen” hattutempun kunniaksi kaikki päähineet -10%”.

Tällä olisi saanut vähän julkisuusarvoa ja kevyt alennus ja puhetta fanituotteista lisää. Ehdotusta saa käyttää ja muotoilla aiheeseen sopivaksi.

12 tykkäystä

Ylipäätään hienoa hypen luomista ja brändin vahvistamista Huuhkajilta, nostetaan uutta kuuma pelaajaa entisestään parrasvaloihin ja otetaan vielä kaupallinenkin hyöty siitä irti. Tapparalla olisi kyllä valitettavan paljon opittavaa vielä futiksen puolelta, ei pelkästään vain markkinoinnin ja fanituotteiden osalta, vaan ihan lähtien seurakulttuurin luomisesta, ottelulippujen dynaamisesta hinnoittelusta jne. Vähän toivoisi, että Tapparalla olisi ymmärrystä hakea oppia myös enemmän poikkitieteellisesti koko urheilun saralta, eikä vain tyytyä katselemaan mitä muut liigaseurat tai änäriseurat tekevät.

Nyt saattaa mennä ohi, mutta onko siis Huuhkajat tai joku suomalainen seura tehnyt hienosti dynaamista hinnoittelua. Mielestäni Tappara nyt reagoi hyvin lippuihin, hinnoittelemalla halvemmaksi vieraspäätyä.

Huuhkajilla on selkeästi isommat resurssit kuin Tapparalla. Ei nyt resursseihin suhteessa ole mielestäni paljoa opittavaa. Yleisesti toki silti hyvä olla ennakkoluuloton ja ajatella boksin ulkopuolelta.

Muistaakseni HJK:sta taisi joku kausi takaperin olla porukkaa Tapparan vieraanakin jakamassa näkemyksiä. Eli ei se pelkästään kiekkoon rajoitu.

2 tykkäystä

Viittasin ihan yleisesti ottaen jalkapalloon eli esimerkiksi kansainväliseen seurajoukkuefutikseen. Ei Huuhkajatkaan kaikkea oikein tee, mutta vaikutteita olisi haettavissa sieltä täältä.

Mutta propsit tosiaan Tapparalle, että tuohon Saipa-peliin on tarjolla halvempia lippuja. Mielestäni nämä alennukset pitäisi vain päättää jo ennen kauden alkua ja hinnoitella ne selkeästi sisään valittuihin otteluihin. Olen itse sitä mieltä, että parhaista pitkän sivun paikoista voitaisiin pyytää huomattavasti enemmän rahaa joka pelissä, mutta päädyt ovat liian kalliita. Esimerkiksi juuri siellä kansainvälisessä seurafutiksessa parhaat paikat saattavat olla moninkertaisesti kalliimpia kuin huonoimmat paikat.

1 tykkäys

@Kilo oho, kiitos. Päässyt unohtuun tällainen. Kyse tosin oli jalkapallon puolelta löytyvistä seuroista, tuo taitaa olla lätkäIlves. Tuokaan ei tainnut olla pitkäikäinen.

Joo, mutta vertailu kansainväliseen jalkapalloon, samoin kuin suoraan NHL:ään, on turhaa mielestäni. Siellä on varaa painaa vaikka millaisia määriä fanituotteita, Tapparassa ei. Resurssit täysin eri tasolla ja seurat muutenkin. Ymmärrän pointtisi ja näkemyksesi ja osaltaan olen samaa mieltä, mutta aina se mutu ei ole paras. Kyllähän Tapparassakin vastuussa on ammattilaiset, jotka melko suurella todennäköisyydellä pohtineet jokaista kotona syntyvää ajatusta.

1 tykkäys

Tappara mainostaa Instagramissa että uutiskirjeen tilaajan pitäs tarkistaa sähköpostia. Mulle ei ole ainakaan tullut yhtään mitään. Ja jos kyseessä eilinen lippu alennus Kookoo peliin joita jotkut sai. Ei ole näkynyt.

2 tykkäystä

Tarkasta roskaposti :slight_smile:

2 tykkäystä

Näin tanakka kommentti vaatii kyllä asian avaamista, kiitos. Mitä, kuinka, koska, kuka ja miten otetaan varmasti ilolla vastaan myös Tapparan organisaatiossa.

Ei oo sieläkään. Kyllä aikasemmin on viestit tullu perille. Viimeksi 22.9.

Ihan totta, mutta Ilves tekee tuota fanituotteiden/merkun kautta hypen nostamista varsin hyvin. Ei siellä varmasti teetetä 3000 kpl Kapteeni Suomi -paitoja johonkin varastoon vaan pieni näytemäärä ja lopulta sitten tuotteita sen mukaan miten niiden menekki vetää verkkokaupassa. Mestaruustuotteet on oma juttunsa mutta tämmöinen ilmiöstä kiinniottava ”markkinointimerkku” on sitten asia erikseen.

Muistetaan kuitenkin, että asioita varmasti toimistolla hyvin tiedostetaan ja kehitysputkessa toivottavasti näitä viedään käytäntöön mutta vain vaiheittain. Nyt on laitettu kuntoon sisältömarkkinointi ja some, ottelutapahtumaa on kehitetty ja seuraavaksi toivottavasti nähdään konkreettisia tekoja sen ”urheilubrändi” vision henkiin herättämisessä.

1 tykkäys

Ei ole minullekaan mitään tullut sähköpostiin.

Mulle oli tullut, keskiviikon matsiin vieraspäätyyn uutiskirjeen tilaajille liput 10€.

1 tykkäys

Sama juttu viimeinen uutiskirje on tullut 22.9.

2 tykkäystä

Mulla oli Gmail siirtänyt sen “Tarjoukset” kansioon ja siellä oman “Jäljellä olevat tarjoukset” -alaotsikon alle.

Näkyy ensin tuo 22.9. ja vähän alempana tämä uudempi :smiley: @Donizimo

1 tykkäys