En oo ikinä tuota lempinimeä kuullutkaan. Mistähän se juontuu? On tuossa “Mallussa” jotain tuttua, olikohan lapsuudessa kaveripiirissä joku tuolla kutsumanimellä. Oli kyllä muistaakseni tyttö.
Veikkaan tai vähän muistelen että viittaa savukemerkkiin🤔
@BlueOval ohjeisti tähän ketjuun, kun kutsuin Henrikssonia Henkaks.
Jos Henkka Haapala pelaa joskus Tapparassa samaan aikaan kuin Henriksson, niin silloin ainoa oikea Henkka on Lempäälän mies!
Henkka voi olla myös Hege tai Henteri, mutta Henteriä saa käyttää vain yksi henkilö, ja se olen minä😀
Hege yhdistyy päässäni liian vahvasti Ilvesfoorumin hämeenkyröläiseen aktiivijäseneen ja siten Ilvekseen.
Mennään Henkalla!
E. Siis kun puhutaan Haapalasta.
Tai sitten Jere tai Henriksson, niin kaikki tietää jollain tapaa kenestä puhutaan.
Tuo oli viittaus siis Haapalan Henkkaan.
Ja Rouhiainen on Jörö.
Onko tämä ihan oikea lempinimi vai itse keksitty?
Taitaa olla ihan oma keksimä.
Mun puolesta menee. Jürgi tai Jügi vois olla kans kovia!
Siinä tapauksessa nimi tulee ääntää Jygi, ettei tule väärinymmärryksiä. Pahoittelut jos menee off topic.
Jurgenssistahan saa vaikka mitä lempinimiä. Vaikka tamperelaisittain Jyrkins tai latvialaisittan Jyrkenis.
Yksi Kassu lähti, toinen tuli tilalle.
Ehdotan: Junkers.
Mitä tulee Jürgensin lempinimeen, niin Lahessa ainakin Jürgensistä käytettiin lempinimiä “Casse” ja toisinaan “Pepe”, jälkimmäistä varmasti ymmärrettävistä syistä. Casse oli kuitenkin se käytetyin, mikä myös paikallisradion otteluselostuksissa tuli miehelle lähes ihan “viralliseksi” etunimeksi tuon Casimirin sijaan.
Ottakaamme tästä opiksi!
Anton
Huoltaja Antti Muurila.
Jossain noista pätkistä luki myös hra #71 mailoissa Wild Child.