Samuel Salonen = Leipä
Kertoi itse kiakkoradiossa😁
https://kiakkoradio.fi/2021/09/11/samuel-salonen-kehuu-tapparan-koppia-vaatimustaso-on-todella-korkealla/
Jep, päättelinkin että liittyy Salosen Leipomoon ja sen valmistamiin leipiin jotenkin.
Kuka on Rönni? Jyrin tiedän mutta tuolla toisessa ketjussa ehdotettiin Morleyn tilalle.
Ei varmaan kuulu tähän ketjuun mutta…
2004 syntynyt lupaava sentteri. Topi Rönni - Elite Prospects
Tästä tuli mieleen… mites tää ny meni?
Krisse=Kuusela
Krisu=Tanus
Chrisu=Heljanko?
Sori, korjattu.
Juu, ei hätiä. Menee aina nää Kristianit jne sekasin ![]()
Mistäs tää Kalninsin Jänis nimitys on nyt pesiytynyt tänne?
Latviankielisestä kirjoitusasusta Jānis Kalniņš.
Jänis, jonka Tapola taikoi juuri hatusta ![]()
Jokerifaneilla ollut laajalti käytössä jo vuosia sitten.
Kaikkee sitä oppii kun vanhaks elää.
@Tartsa Wikipedia tietää kertoa, että Kuuselan lempinimiä ovat Krisse, Krisu, Pappa, Käpy ja Käyrä. Lähde:
Tappara-kopissa havahduttiin tällä kaudella Kuuselan ikään. Krissestä tuli Pappa-Kuusela, eikä vääräleukojen virittely jäänyt siihen.
– Pappa oli ensimmäinen jo siinä kun kausi alkoi, Kuusela kertoo.
– Jossain vaiheessa Jugi (Jukka Peltola) sanoi Kävyksi ja siitä on tullut sitten Käyrä. Ne liittyy tähän ikäjuttuun, mutta ihan kiva, ei ole perus-Krisseä enää, 35-vuotisjuhliaan helmikuussa viettänyt Kuusela nauraa.
Ainakin ig storyssa oli kun lauloivat koneessa onnittelulaulua “paljon onnneeeaaaaaa KÄYRÄ…”.
Jugi vai Juki, siitä on aina väännetty. Samaa sarjaa kuin Berenstain vai Berenstein. Mutta huvittaa kaksi argumenttia (vai arkumenttia?):
- “Ei voi olla Jugi, koska nimi ei ole Jugga.” Noinhan lempinimet ei toimi. Lempinimeen voidaan tiputtaa vaikka b, c, d tai z korvaamaan tarvittaessa vaikka kirjaimia p, k, t tai s. Tai vääntää miten haluaa. Tai lempinimi voi olla vaikka kokonaan eri sana.
- Toinen juttu, niin lempinimi ei ole jokin byrokraattinen sääntö, vaan ilmiö, elävä ilmiö. Lempinimi on se, mitä annetaan ja mitä muut käyttää. Joskus ne vakiintuu paremmin, joskus huonommin. Kunnioituksesta, jos lempinimetty sanoo “se on saatana koolla”, voi kirjoitusasua noudattaa.
Jos Jukin luistimissakin luki Juki niin ainakin näin tyhmempi vetää siitä jonkinlaisia johtopäätöksi. ![]()
Juki itse ei menetä yöuniaan jos joku sanoo Jukia Jugiksi.
Muuan Jukka Rasilan lempinimi on Jugi. Taisi joku ohjelmakin olla joskus Hietalahden kanssa hänellä nimeltä JugiStyle.
Eli voi kai se olla😁 Itselle Peltola ollut aina Juki, mutta yhtälailla käytetään ilmeisesti myös tätä Jugia. Eipä tuossa varmasti mitään oikeaa tai väärä ole. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Vaimolta se pitää kysyä. Ne kaikki asiat aina parhaiten tietää.
[quote=“Tertsi, post:23, topic:47489”]
Pysyisi paremmin perässä jutuissa, jos käytettäisiin pelaajien oikeita nimiä.
[/quote]
Tuli tästä mieleen, että tehdääns nyt tänne kuitenkin lempinimien lista pelaajista. Olen nähnyt näitä palstalla, että somessa:
Maalivahdit
-Christian Heljanko=Chrisu, Helkku, Betoni
-Faustas Nauseda=…
-Juha Metsola=Mehu, Mehu-Juha
Puolustajat:
-Jesper Kotajärvi=…
-Daniel Brickley=Danny, Bricks, Bricksy
-Jonathan Andersson=Jonte
-Aleksi Matinmikko=…
-Jyrki Jokipakka=Jykä
-Jesper Mattila=Jepu
-Olli Juolevi=OJ
-Juho Piiparinen=…
-Joni Tuulola=Jonppa
Hyökkääjät:
-Kasper Simontaival=Kassu
-Ondrej Pavel=… Thomas Plihal?
-Aapeli Räsänen=Are
-Henrik Haapala=Henkka, joskus muinoin myös Vapahtaja
-Kristian Tanus: Krisu, Tande
-Verneri Ahonen=…
-Juuso Nykänen=…
-Otto Rauhala=Sota-Otto, kapteeni
-Emil Sylvegård=Sylve, Syltty
-Emil Järventie=Järvi
-Julius Mattila=Julle
-Benjamin Rautiainen=Benji, Benkku
-Eetu Tuulola=Tuuski
-Joachim Blichfeld=Jocke
Valmennus:
-Rikard Grönborg=Rike, Joulupukki
-Anders Karlsson=Ante
-Peter Popovic=Poppe
-Juha Juujärvi=Kyyjärvi
Poppe