Tapparan vasta valittu uusi puheenjohtaja kertoilee Aamulehdessä taustastaan ja ajatuksistaan. Muutama lainaus ohessa, artikkeli lienee muuten maksullinen.
Aluksi jutussa kerrotaan Ahon olevan nöyrä ja kohtelias, mutta vaativa. Olvissa ja Fazerissa tulokset ovat olleet erittäin hyviä. Ja että Tapparan puheejohtajaksi hän suostui Leinosen pyynnöstä, ovat olleet kaveruksia 50 vuotta. Suhtautuu tehtävään innolla ja tosissaan.
”Olin Fazerilla 13 vuotta ja nostimme silloin keksipuolen markkinaosuuden 32 prosentista 56:een. Olvilla olin 18 vuotta toimitusjohtajana ja markkina-arvomme kohosi parhaimmillaan 18-kertaiseksi starttiin verrattuna. Ja markkinaosuutemme 5,5-kertaistui Suomessa”, Aho kertoo.
Lasse Aho kertoilee ajatuksistaan: ”Minulle on tärkeää, että ihmiset voivat tehdä töitä hyvällä mielellä ja yhdessä. Vastuuhenkilöille pitää antaa työrauha, kuten täällä on tapana ollutkin. Tavoitteet on hyvä palastella osatavoitteiksi. Kaiken takana pitää olla realistinen visio tulevaisuudesta.”
Tampereella puitteet kiekkobisneksen tekemiseen ovat Euroopankin tasolla ensiluokkaiset.
”Korkeaa tasoa on myös Tapparan henkilöstön osaaminen. Siihen on hyvä nojata.”
Vaikuttaa kaikin puolin hyvältä valinnalta ja näyttäisi että Tapparalaisuus saa hyvän jatkumon. Omia kun on, juuret Tampereella vahvasti.