Tapparan valmistautuminen 2016-17 kauteen

Ei se ylivoima ole aina aiempinakaan kausina ihan tikissä ollut kauden alussa, vaikka kentällä on ollut esim. Kuuselaa, Lainetta ja Palolaa.

Kyllä noillakin pelaajilla pitäisi pystyä verkkoa heiluttamaan ylivoimalla.

Tätä peruskuntokauden venyttämistä ihan sarjan alkuun itsekin hieman jopa toivon. Tai jopa jatkamista sarjan jo alettua. Viime kausina kesätreenit ovat jääneet lyhyiksi vaikkei playoff-pelejä voi lomaksi kutsua. Viime keväänä ansaittujen lomien vuoksi kesätreenikausi jäi varsin lyhyeksi. Sitä en tiedä paljonko esim. yyveetä on jäällä treenattu, nähdyn perusteella ei yhtään.

Niin tää sama “ongelma” on nyt ollut neljänä syksynä, vaikkei päädystä läpi mentykään. Ylivoima syksyisin huonoa, koska ei ole reenattu. Aiempina syksyinä hyökkäyspeli ollut huonoa, koska etäisyydet venyneet ym. Puolustuspeli suunnilleen kunnossa.
Tästä kaudesta ei tiedä vielä, enkä itse näitä pelejä ole nähnytkään.

Näkeehän sen heti, ettei putki kulje “raikkaasti”. Se taas tuo haasteen pelisuunnitelman toteuttamiselle. Siihen nähden mielestäni eilen paketti oli ihan hyvin kasassa.

Ylivoimaa täytyy hioa, se on selvä. Eri asia tosiaan kuinka paljon sitä on tähän mennessä tehty. Ja vaikeaa se on silti, koska Saravo on sielläkin vastassa. Ja Peksihän nollaa kaikki ylivoimat.

Millo uskotte, että tappara hankkii kärki jätkän? Onko tarkoitus mennä kautta eteenpäin ja katsella miten nykyisellä pärjää?

Juuri näin. Jos palaset menevät kohdilleen niin tuskin ketää tulee ennen siirtoikkunaa ja tällöin joku leveyspelaajs. Jos ei niin eiköhä verorajan jälkeen katsella mitä olisitarjolla.

2 tykkäystä

Mikäs paniikki nyt tässä vielä on… Kausikaan ei ole vielä alkanut :wink: Ihmisen muisti on vain niin pirun lyhyt ja ei tämä poikkeuksellisen tilanne ole Tapparalle.

Pari kautta sitten “panikoitiin” foorumilla keskushyökkääjävajeella ja kauteen lähdettiin kokoonpanolla [Tappara-Ilves 2013-14]:

Erkinjuntti-McRae-Jormakka
Nieminen-Malinen-Kuusela
Connolly-Plihal-Palola
Järvinen-Peltola-Haapala

Puistola-Aalto
Kankaanperä-Bailen
Saravo-Tabacek

Metsola
(Hetenyi)

Vahvistuksia lopulta tuli ja Ihan hyvin pärjättiin silloinkin loppukaudesta. Eiköhän näillä lähdetä tähän kauteen ja tuskin Mikkikään vielä ihan kaikkia korttejaan ole paljastanut :mikki: :flower_playing_cards:

Tiedossa kyllä on, että Laineen (ja Barkovin) kaltaiset talentit ovat äärimmäisen harvinaisia ja eipä Kuuselatkaan puissa kasva…

Ps. On tässäkin ajassa muutama pelaaja ehtinyt vaihtua, vaikka siltä ei ehkä tunnu…(ks. boldaukset)

5 tykkäystä

Ei minulla ole paniikkia :slight_smile: kunhan kysyin Tapparan tilannetta. Hyvältähän tuo Tapparan runko näyttää ja varsinki pakisto on teillä loistava jos näin voi sanoa. Kyllä itse kumminki näkisin Lajusen ja Haapalan viereen yhden kunnon pelimiehen, ellei sitten Karjalainen ole se seuraava joka ottaa vielä muutamat askeleet eteenpäin.

Oma näkemys on että mahdollisia hankintoja tehdään vasta ns verorajan jälkeen. Sitä en osaa spekuloida että onko Tappara agentit jo aktivoinu tai onko listattu mahdollisia pelaajia tai onko jopa jo joku kontakti olemassa.

Tämä menee just niinkuin mennyt likipitäen aina.
Syksy ei ole ikinä ollut Tapparan parasta aikaa. Ja miksi olisi ? Naapurilta voi kysyä, kuinka paljon keväällä lämmittää olla syksyn joukkue.
Alku on takkuista jo pelkästään siksi, että huippujoukkueella ei ole tarvetta koettaa haalia kauden alussa mahdollisimman paljon pisteitä vaan voidaan Liigan kynnykselle hankkia jerkkua jalkoihin.
Kuuselaa ei tarvitse paikata, koska mies tekee sen itse. Amurilla ei valitettavasti ole tälläkään kaudella asiaa poffeihin.
Samoin Metso saattaisi tulla malla kyydillä, jollei Domi ole jo siinä vaiheessa osoittanut lopullisesti olevansa tämän valtakunnan uusi Metsola.
HIFK:lla sama, koska Ramu paikkaa keväällä sitten itse oman ruutunsa.
Jos vielä Kunlunin lohikäärmeiden lento loppuu runkosarjaan, niin sieltä sitten olisi Mäntylää tarjolla Salmelalla maustettuna.
Näin minä olen tämän suunnitellut.

1 tykkäys

Mutta entä jos Kuusela haluaa jatkaa toisessa Khl joukkuueesa tai mennä jopa Sveitsiin tai Ruotsiin? Entä jos joku muu Liiga joukkue latoo kovemman tarjouksen kuin Tappara? Toki Tappara on varmasti Kuuselalle aikalailla ykkösvaihtoehto ja Tappara on tässä kisassa kärjessä. Loistavasti pohdittu hyvä @Maikkeli. Mutta en usko, että kaikki mainitsemasi pelaajat olisivat suomeen tulossa.

Salmela ainoa kysymysmerkki.

1 tykkäys

Itse asiassa viime syksynä lokakuussa Tappara pelasi runkosarjansa parasta kiekkoa, mm. murskavoitot Lappeenrannasta ja Turusta.

Hiukan kateellisena sitä katsoo vaikkapa Kärppien hankintoja, ilmeisesti Albert ja Olausson ovat huippuhankintoja ja osuneet nappiin. Samoin Saipalla jälleen kerran tämä uusi kanukki. Mikki on vaan niin tarkan markan mies, ettei ole lähtenyt ulkkaria hommaamaan vielä. Toivottavasti kuitenkin löytää pelimiehen tännekin, vaikka se kauden aikana onkin huomattavasti vaikeampaa.

Kuuselan ym. Khl-apujen varaan en laskisi mitään. Siellä loppuu runkosarja aivan siirtorajalla ja ottajia varmasti riittää jos vapautuvat.

Joo.
Itse katson syyskauden loppuvan 31.12.
Lokakuu oli tosiaan loistava viime kautena.
Marraskuun lopusta vuoden loppuun vähemmän loistava kun 10 ottelusta yksi kolmen pisteen voitto.

Niin tai näin.
Vain ja ainoastaan mestaruuteen tähtäävällä porukalla ei syyskaudella ole muuta tehtävää kuin treenata kovaa ja roikkua riittävän lähellä kärkeä, että keväällä voidaan alkaa herkistelemään ja ehdttään piikkipaikoille ennen loppusuoraa.

2 tykkäystä

Tapparan valmistautumiseen ei niinkään liity, mutta Tappara-fanien valmistautumiseen kylläkin:
Olenko ainoa, jolle tuli ihan puun takaa Liigan alkaminen tällä viikolla?? Ei yhtään hypeä. Kenties kaikki menneet tuohon World Cupiin, mutta itsellä atm sellainen tunnelma, että Liigan katsojamäärät ovat alkukierroksilla heikot…

, mutta itsellä atm sellainen tunnelma, että Liigan katsojamäärät ovat alkukierroksilla heikot… Itse vähän oinas telen samaa. Toivottovasti ei nyt kuitenkaaan…Toivottovasti World cupista tulee muistakin uutisia pelaajista kuin meiän Patesta.Mutta ihan hyvä ,että hävisivät viimeisimmän harjotus pelin niin eisit odotella liikoja median puolelta meinaan …Ja itse ainakin odotan liiga-kauden avausta innolla. Kuinka moni on menossa ensimmäiseen peliin? Itse ainakin olen menossa siihen.

Tänään vasta alkanut Liigan toimesta pieni markkinointi. Tuota Liigan avaustilaisuutta ei taida tulla mistään nettitv:stä. Suuri yleisö tosin ei edes tiedä, että jotain World Cuppia pelataan.

1 tykkäys

Pitää muistaa, että peli on aina suhteessa vastustajaan ja alkukaudesta Liigan pelillinen taso on heikoimmillaan. Lopussa kärkisijoilla ovat eniten peliään parantaneet joukkueet.

Täytyy silti sanoa etten muista Tapparalta yhtä raikasta ja murskaavaa viimeistelyä mitä noissa viime vuoden lokakuun peleissä nähtiin. Se on ehkä suhteessa vastustajaan parasta Tapparaa mitä on koskaan tullut todistettua.

Uskallan väittää toisin.
Nelosella oli 1,2miljoonaa katsojaa Suomi-Ruotsi -harjoitusottelulla.
Uutiset & nettilehdet täynnä World Cup uutisia.