Kyllä on normaali mutta areenassa tuo ei ole ollut missään kohtaa normaali. 50e olen joka kerta lipusta maksanut, kun areenalla olen peliä katsonut.
Arkipäivä, työt, harrastukset, lasten harrastukset ennenkaikkea inflaatio. Lisäksi joulun aika ja ihmiset muutenkin kiireellisiä.
Ei tässä ole kyse mistään seurakulttuurista vaan siitä, että jengillä ei ole yksinkertaisesti rahaa tulla peliin, eikä aikaa.
Itse asun muualla eli muutenkin peleissä Tampereella käyminen harvinaista, mutta esim. meillä perheen toinen osapuoli mammalomalla ja Kelan rahalla, minä töissä. Kaikki kulut vakuutuksista, asuntolainoista, vastikkeista, polttoaineista ja ruoista kun lähdetään, on sen verran korkeat, ettei siinä isukin jääkiekkopelien liput ole ensimmäisenä listalla. Tuskin ollaan ainoa perhe, jossa näin on. Kyse ei ole tässäkään tapauksessa siitä, ettei Tapparalla olisi merkitystä.
Se on tietenkin mahdoton yhtälö, jos haluaa halvalla areenan parhaille paikoille. Päätyyn pääsee nelihenkinen perhe yhteishintaan 72e.
Noh, ehkä tässä tilanteessa olevat (ja muutenkin Tampereen ulkopuolella asuvat) fanit/perheet eivät ole ne, joita budjetoidaan käymään peleissä hirveän paljoa. ilves veti juuri miltei 10k maanantaipeliin SaiPaa vastaan – tuskin siellä Tampereen pimeällä puolella nyt niin paljoa parempaa maksukyvykkyyttä tai vapaa-aikaa löytyy ihmisiltä Samanlaisia faneja molemmilla kuitenkin on.
Lipunhinnoista en jaksaisi valittaa, sillä kuten @tp2 mainitsi, ei ne varmasti ole nousseet kulujen kanssa samalla tasolla. Ja perheellisille on vielä todella hyvin muokkautuvaa perhelippuakin tarjolla todella maltilliseen hintaan.
Syitä olla tulematta matsiin löytyy varmasti aina ja paljon – syitä tulla matsiin pitäisi sitten löytyä ihmisiltä selvästi enemmän, jotta budjettitavotteisiin päästäisiin.
Eikö sinne Ilveksen peliin ollut jotain kampanjoita ja vastassa heidän jumalansa R.H buumi SaiPansa kanssa.
Oli. Ja lisäksi SaiPan kohtaavat Nokia Arenalla vain kerran tällä kaudella. (Ainakin runkosarjassa). Nämä ei voi olla vaikuttamatta.
Eikö siis joulukiireitä ja muita vastuita yms. ole silloin kun on vastassa R.H buumi SaiPansa kanssa? Vai olisiko kuitenkin niin, että ilves-faneille syitä tulla hallille oli enemmän kuin syitä olla tulematta hallille? Sitä tällä hain enemmän hain – syitä jättää lippu ostamatta löytyy aina, mutta jos tarpeeksi on syitä ostaa lippu, niin kyllä sinne hallille väkeä löytää vaikka ihan jokainen perhe ei matsiin pääsisikään.
Me vedettiin silloin Rautakorven aneemista JYPpiä vastaan tyyliin 10k rikki, kun Jukka teki paluun JYP-koutsina, eli kyllä sitä seurakulttuuria löytyy täältäkin (aina välillä)
Tolla Rautakorpi-kommentilla käytännössä kumosit kommenttisi alkupuolen. Vai mitä?
Selitätkö että miten?
Se oli @Masto joka seurakulttuurista puhui, en minä. Minä puhuin Tapparan yleisömääristä ja siitä miten syitä tulla halliin pitäisi olla enemmän kuin syitä jäädä pois hallista, jotta yleisömääriin saataisiin nousua
Nää on aina makuasioita, mut jos haluaa itse pelin ja pelitapahtumat nähdä parhaiten, ni yläkatsomo kerran kerrasta. Ei ole sinulle vastaus, vaan viittaus siihen, että halvemmallakin pääsee ns. parhaille paikoille.
Enempää en jaksa jankata, mutta mä taas en maininnut sanallakaan seurakulttuurista. Vaan kommentistasi joka on täysin ristiriitainen.
Kyllä täyttöaste viikkopeleissä lähtee kausikortti tai muuten intohimoinen kannattaja -porukasta, sieltä se 4000 silmäparia. Loput sitten satunnaista esim. alennuslipulla tai vieraskannattajaa.
Mikäli tuota ns. kivijalkaporukkaa ei saada nostettua määrällisesti ylöspäin niin katsojamäärät pysyy noissa 6-7k jos viikolla vastassa on IFK.
Viikonloppu on sitten eri asia kun lapsiperheet tulevat suuremmissa määrin mukaan.
Sanoisin että paikallispelin järkevin ajankohta voisi olla jopa tiistai-torstai, semmoinen vähemmän kiinnostava vastustaja sitten perjantaina - lauantaina.
Joo no varmasti näinkin. Mutta kyllä jääkiekko kilpailee nykyään niin monien muiden asioiden kanssa siitä ihmisten vapaa-ajasta ja rahasta, ettei vaan kaikelle ole aikaa ja rahaa. Ei varmasti ole kyse pelkästä seurakulttuurista.
No tämä.
Aina ei ole kyse pelkästään lipun tai lippujen hinnasta.
Aikamoista jankkausta olisi tosiaan, jos joutuu perustelemaan kommenttinsa Mä en ymmärrä miten on ristiriidassa sanoa, että hallille kyllä saa ihmisiä jos sinne tarjotaan hyviä syitä tulla, kuten esim. ilveksellä RaiPa ja Raipen paluu tai samalla tavalla Tapparalla Rautakorven paluu back in the days
Joo, toki ymmärrän että tässä taloustilanteessa varsinkin perheille saattaa rahalla olla muutakin käyttöä, varsinkin jos asuu muualla. Enkä kyllä silloin voi syyttävällä sormella osoittaa tai Tappara-sydäntä kyseenalaistaa. Mutta kyllä tuossa varmasti muutakin on taustalla. Täälläkin moni on sanonut että huonot otteet tms. on syy miksi halliin ei tulla, sitä en ymmärrä.
Tän palstan otanta onntodella pieni. Ne jotka huutelee parempia otteita niin ei olis muutenkaan tulossa hallille
Mikäli otteet olis paremmat niin sitten musiikit tai alkushow pitäs olla paremmat jne…
No samalla tapaa Tappara myy sen 10k kun joku Jukka Peltola valmentaa 20 vuoden päästä liigaan noussutta Lekiä.
Vähän on eri asia verrata Raipaa joka pelaa koko maailman kiekkohistorian sensaatiomaisinta kautta päävalmentajana itse Raimo Helminen vert perus torstain Hifk
No enhän minä noita verranutkaan keskenään, vaan annoin ilveksen kautta esimerkin siitä, miten joulun lähellä ja tässä taloustilanteessa yms yms yms voi saada Tampereella halliin hyvin porukkaa, jos niitä syitä tulla halliin on. Raipe ja SaiPa ilvekselle on näitä syitä kirjaimellisesti sanon viestissäni että samanlaisia faneja siellä molemmilla on.