TAYSin lasten poliklinikalta on varastettu Tappara-paita 25.11.2018

Hieno teko kummaltakin seuralta.
Tämän tämä varas todennäköisesti tiesikin, koska ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.

Ei tarvitse kovin erinomaista profilointikykyä, jos sanoo varkauden tapahtuneen rahan vuoksi… Tämmöinen tuntuma ainakin itselläni on. Nyt tämä noussut kohu varmaan aiheuttaa paidan jäämisen kaappiin tai muuhun piilopaikkaan ainakin toistaiseksi. Myynti lienee vaikeaa ja näpistäjän kannalta riskaabelia.

Onks tommonen varkaus nyt niin pieni rikos, ettei niitä valvontakameran kuvia voi päästää julkisuuteen? Luulen että se olis pikaista menoa konnalle. Narahtais hetkessä kiinni.

1 tykkäys

Ehdottomasti kuva lehteen tai nettiin. Typeryydestä pitää maksaa. Jenkeissä kuvia on jopa maitopurkeissa.

3 tykkäystä

Tässä tapauksessa se typeryydestä maksaja olis kuvan julkasija.

Jenkkeihin on ihan turha verrata oikeastaan missään asiassa. :smiley:

1 tykkäys

Todella typerä temppu ja varmaan vähän isompia ongelmia tekijällä taustalla. Posin kautta: Tappara ja Ilves veti pinnat kotiin tässä tyylikkäästi. Ja sairaala sai uudet paidat, joita potilaat voi ihastella. Onneksi näin.

3 tykkäystä

Vaikka jutulla nyt näyttäis olevan “onnellinen loppu”, niin ei kai syyllisen anneta jäädä nautiskelemaan tekosestaan rauhassa. Ei vaan sovi mun oikeustajuun. Vaikka tekijä olis miten moniongelmainen tms.

Ne (kai nyt poliisi edes?) joilla on oikeudet ja valtuudet syynätä kuva, katsokoon ja hoitakoon asianmukainen rangaistus konnalle. Ei niinkään voida ajatella, että voi raukkaa, kyllä niitä paitoja riittää.

2 tykkäystä

Ei tietenkään voida. Poliisi ottakoon joo kiinni ja saakoon tekijä ansaitsemansa rangaistuksen, tietysti. Toivottavasti kiinni jää. Kai asiassa voi syyllisen kohtalon ja kiinnisaamisen lisäksi pohtia myös valoisampia puolia?

Taitaa näpistys olla arvoltaan niin vähäinen, ettei Poliisin resurssit riitä tutkimiseen.
Kuten @gatecrasher mainitsi, paita ja tapaus on tunnettu eli myynti on vaikeaa.
Paita jää varmaan jäähtymään varkaan kaappiin.

3 tykkäystä

Joo, todella hienoa tämä Tapparan ja muun yhteisön toiminta. Mutta kun ensin rötöstä pidettiin aivan törkeän häikäilemättömänä, niin ei nyt ihan villaisella paineta tätäkään tekoa. Ei se oikein rötöstä lievennä, että korjaustoimet hoidettiin hienosti.

Ja jatkossa sitten vitriini tms. käyttöön. Yhdellä tutulla on semmoinen kotonakin. Uskalsi laittaa mun yökylässä ollessa tiettyyn huoneeseen nukkumaan, kun MM-kulta ja pelipaita oli siinä vieressä tukevasti vitriinissä… :wink:

1 tykkäys

No juu. Ei käy kateeksi heitä jotka lähitulevaisuudessa pyörivät Tapparan pelissä Nemon pelipaita päällä. Saattaa tulla murhaavia katseita tai ainakain vähintään epäluuloista mulkoilua.

Kun jonkin verran tulee seurattua noita paitamarkkinoita, niin oliko tietoa millainen paita varastettiin?

Tappara paikkasi tilanteen enemmän kuin hienosti!
Jos yksi varastettiin, niin kaksi tuli tilalle ja maila vielä kaupan päälle.
Tästä Tapparalle täydet pisteet kunniamaininnan kera.:+1:t2:

Mietin, että mitenkä tämä kuullosti jotenkin niin tutulta, mutta näin kävi vuonna 2014:

Saatiinkohan edellistä paitavarasta kiinni?

3 tykkäystä

Tässä kuva varastetusta paidasta.

4 tykkäystä

Tappara teki sen mitä sen pitikin tehdä. Tämä on kuitenkin myös markkinointia ja seuran imagon luomista. Ilveskin huomasi tämän ja lähti mukaan.

Syyllisen suurin rangaistus lienee jo omatunto. Jos sitten kyseessä ei ole joku sairas ihminen tai muuten vaan syyntakeeton.

Jos rahantarpeessa varastettu, niin ymmärtää voi, mutta ei hyväksyä. Tai näin minä ajattelen.

Mitä nää somea seuraamattomat moniongelmaiset on?

2 tykkäystä

Kas kun ei sitten taidettu yhtään ottaa opiksi? Uutta paitaa vaan tilalle… ihan kuin laitettaisiin sinitarralla viissatanen seinälle ja luotetaan, että se siinä pysyy.

Jos valvontakameroistakaan ei apua ollut, niin tokkopa paita itsekseenkään takaisin käveli. Noi Niemis-paidat tuo kyllä nyt jotain mieleen, jos semmoisen näkee. Tulee vissiin aina tsekattua sekunti kantajaakin, vaikka ei vorot itse noita paitoja julkisuudessa kanna. Siitä olen aika varma.

1 tykkäys

No mun mielestä on hyvä että Tappara antoi uuden paidan tilalle ja noita Niemisen paitoja on gi:nä aivan sairas määrä liikkeellä ja hirveän arvokas ei paita ollut mutta eniten se ärsyttää että mennään varastamaan ja vielä lastensairaala osastolta

1 tykkäys

Tässä olisi ollut hyvä sauma jollain liikkeellä kustantaa paidat johonkin vitriiniin.

2 tykkäystä

Voi siis olla, että rosmo pettyy saaliiseensa, jos ja kun on rahan vuoksi sen pöllinyt. Toivottavasti nyt kumminkin kohtelee paitaa kunnioituksella, eikä dumppaa johonkin roskikseen tms. Veis nyt paidan vaan kiltisti takaisin. Eiköhän sen jotenkin huomaamatta sais tehtyä, jos ei halua esittäytyä. :wink:

1 tykkäys

Tays ilmoittaa Twitterissä, että varas on palauttanut paidan ja tunnustanut teon :+1:

Mode-edit:

46 tykkäystä

Tämä oli kyllä päivän paras uutinen ja palauttaa vähän uskoa ihmisiin. Vaikea sanoa missä mielentilassa paita vietiin, mutta hyvä että järki voitti ja varmaan katumus ja kunnon pahoittelut riitti tässä tapauksessa rangaistukseksi.