Kiekkokaupungin katukuva ja patsaiden pelipaidat

Hieno juttu, että kiekkojuhla näkyy näin katukuvassa. Hienoja on pelipaidat patsaiden päällä. Kiva on myös se, että nyt Ilveskin luottaa Tapparan vanavedessä tyylikkääseen pelipaitaan patsaan koristeena (talven ulkoilmaottelun osalta mielestäni se Ilves-väreissä ollut reggea-pipo ja hulavannetta muistuttanut kaulaliina ei mielestäni sopinut kyllä patsaiden arvolle).

3 tykkäystä

Viime vuoteen verrattuna jotenkin vaisumpi kevät tuntuu olevan kaupungillakin, kun Ilves ei ole mukana leikeissä…

No toisaalta totta, toisaalta ei. Mulla ainakin on kevättä rinnassa. Ilves fanit jos jotkut on gloryhunttereita. Kyllä ne kaiken maailman pipot ja kaulahuivit kaivetaan kaapista jos kevät jatkuu. Jos taas ei, niin sitten vedetään päähän se Seppälästä ostettu huivi ja pipo. Tapparaa näkyy läpi vuoden porukalla 24/7.

Edit: ei ollut tarkoitus vastata suoraan edelliseen viestiin mutta menköön nyt.

.

Eipä tosiaan ole Ilves-pipoja kauheasti näkynyt keskustassa, mutta toisaalta ei ole näkynyt Tapparankaan fanituotteita. Yksittäisen pipon näkee silloin tällöin, mutta kyllä sitä kaipaisi oranssia väriä useammalle.

@TeroJ Kyllä nuo edellisen mestaruuden jälkeiset heikommat vuodet vieläkin muistuvat mieleen… puhumattakaan 90-luvusta. Kun muistaa nuo huonot vuodet, niin osaa paremmin nauttia nykyisestä menestyksestä. Vastaus tuli sinulle, vaikka quote oli Jatkoajasta.

Itse olen nähnyt asian aivan toisin: viimeisen viiden vuoden aikana Tappara-aiheisia vermeitä on näkynyt kaupungilla todella paljon. Ero vastaaviin Ilves-kamanäkymiin on hirveä.

Otin kiinni tuosta viestistä ja katselin sillä silmällä, kun kaupungilla äsken pyörin ja tulos:
2kpl Tappara autotarraa
2 Tappara pipoa
1 Tappara takki
1 ilves pipo

Lyhyt noin tunnin otanta ja Tappara vei 5-1 :wink:

11 tykkäystä

Juuri näin, samansuuntaisia havaintoja olen itsekin tehnyt - loistavaa tutkivaa journalismia!

2 tykkäystä

Täytyypä kanssa lähteä Frenckelliin syömään ja katsoa fanitavaran määrä. Itse en ole näihin tarroja laskenut, vaikka nekin kieltämättä ovat fanitavaraa.

Eilen käväisin parikin kertaa Raision Bauhausissa ja mulla takin alta näkyvästi Tappara hockey-paita missä iso logo näkyvissä. Melko happamia katseita sain aikaan. Itse hymyilin vastaan. Ai ai näitä aikoja!

13 tykkäystä

Olisiko niin ,että lves-aiheisia tuotteita on myös osa jäänyt huomaamatta? Sinioranssien lasien takaa keltavihreä ei erotu niin hyvin. :sunglasses:

2 tykkäystä

Viime vuonna näkyi paljon myös ilveksen rekvisiittaa semien aikoina. Omalla asuinalueella niitä näkyi mm. talojen ikkunoissa jne mutta 7. pelin jälkeen hävisivät nopeasti.

Minne tänä vuonna Tapparan paidat finaalien kunniaksi kun patsaita ei ole?

Ripa kävi Kaarion kanssa hakemassa ne patsaat kaupungin varastoon, otti ennakkoon jo niin paljon pattiin.

1 tykkäys

Mä voin mennä Hämeensillan toiseen päähän seisoon Tappara nuttu päällä,jos vaan käytte välillä ruokkimassa.

19 tykkäystä

Kohtuullista olisi, että vähintään raatihuoneen edessä olisi Tapparan viirit lipputangoissa. Voisi olla myös muualla kaupungin keskeisillä paikoilla.

Kyllä kiekkokaupungin kiekkokauden huipennus on kuitenkin sellainen juhla, että se kannattaisi kaupungin hyödyntää jo imagosyistäkin.

3 tykkäystä

On siellä ainakin jonkin verran Tappara-logoja katukuvassa, kun tänään työkaveri (Ilves-fani) tuli kertomaan mielipiteensä, että Tapparan tuotteita näkee tällä hetkellä ihan liikaa kaupungilla. Lapsen hoitoon vieminenkin on hankalaa, kun tarhantädillä on Tappara-huivi :grin:

3 tykkäystä

Toivotaan että kaupunkia koristellaan asiaankuuluvilla tunnuksilla lähipäivinä finaalipaikan merkiksi.

4 tykkäystä

Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun kolmen kyr*än sillalta vietiin patsaat pois.:frowning_face:

2 tykkäystä

HIFK:ta vastaan mestaruuden ratkaisseen finaalin aamuna nousi virastotalon salkoon Tappara-lippu.

4 tykkäystä

Toiveesi toteutuu yllättävällä tavalla :tappara:

3 tykkäystä

En ymmärrä, mikä muutamaa Ilveksen kannattajaa tässä hiertää. Ymmärtäisin paikallisfinaaleissa, jos vedettäis vain Tapparan värejä, nyt ei pysty.

Ovatko uhanneet muuttaa kaupungista?

1 tykkäys