Kiekkokaupungin katukuva ja patsaiden pelipaidat

Se kun oma joukkue on ihan paska, siitähän se on kii. Jos Ilves olis pelannu pari vuotta putkeen finaaleissa ja näsinneula olis hehkunu keltavihreänä niin tuskin se yks “välivuosi” Tapparan väreissä niin ahdistais. Nyt kun Tappara porskuttaa vuodesta toiseen ja Ilveksen lomat alkaa kun runkosarja loppuu niin kyllähän se hiertää.

4 tykkäystä

Se on Raumalla selvästi pelipäivä, kun työpaikalla 50% ihmisistä Ässiin tai Lukkoon liittyvää päällä.

9 tykkäystä

Hienoa!
Itse tekisin samoin ihan joka päivä mutta työaikana ei saa tunnustaa väriä.:triumph::triumph::triumph:

Tällai Mikkelissä asuvana vedän aina ku Tapparalla on pelipäivä pelipaidan päälle, meen sitte töihi tai kauppaa tai vaa hengaa kaupungille. Sillo näkyy joko sinine Krissen paita tai oranssi Bloodin paita. :muscle:

7 tykkäystä

Lasketaanko kotiavaimet?

Täääh?! Eiks saa Tappara- tai Ilvespipo päässä edes mennä töihin? :open_mouth:

2 tykkäystä

Jos meille tulee naapurin pipa päässä töihin niin voit olla varma että ainakin minä lohkaisen jotain nasevaa.
Mulla ei ole pipaa kun mitä tyhjä lato katolla tekee.

Työaikana ei saa tunnustaa väriä, vaikka tutut asiakkaat tietävätkin mitä värejä tunnustetaan.
Jopa sähköpostin profiilikuvasta piti ottaa Tapparalogo pois kun joku pahoitti mielensä.
Tästä jäljet johtavat joko isolle kirkolle tai Poriin.

4 tykkäystä

En ruvennut tutkimaan. Päivän työkaverilla oli esim. Azevedon game worn päällä.

2 tykkäystä

Yleensä katukuvassa ei paljon ilvestä näy, jos ei lasketa futisjunnujen treeniinmenoasuja. Mutta toista oli lauantaina. Kyllä oli pipoa ja huivia yms. Ja tietenkin voittaja juhlii, sehän on selvä. Mutta Tapparan fanivaatteita näkee joka kauppareissulla ja kesälläkin, ei pelkästään voittojen jälkeen. Laskekaapas joskus huvikseen suhdelukua, mitä tulee vastaan. Autonperätarroja on Ilvekselläkin, mutta vaatteissa on iso ero.

Kyllä mä luulen, että tämä korreloi vahvasti viimeaikaisen menestyksen kanssa. Jos 2010-luvun roolit olisi toisin päin, epäilen, että keltaista ja vihreää olisi katukuvassa jatkuvasti enemmän.

1 tykkäys

Mun mielestä tämä taas on empiirisesti hyvin vaikeaa todeta, koska kyllä minulla ainakin on erittäin vahva Tappara-bias eli rekisteröin Tapparan kyllä hyvinkin vähästä, jos joku pukee/näyttää/osoittaa Tapparaa. Muita joukkueita ei rekisteröi ollenkaan niin aktiivisesti, vaikka käveleekin vastaa. Ehkä enemmän sitten rekisteröi, kun on esim. JKL:ssä, Helsingissä jne.

4 tykkäystä

Näitä on ihan laskettu eräänkin kerran yhden pienen perhepiiriin kuuluvan ilveen kannattajan kanssa. :wink:

Prisman kokoisella otannalla iki-ilvekset oli kaivaneet koinsyömät pipot ja hien syövyttämät lippikset ullakolta. Tällaista määrää keltavihreitä tuotteita ei kadulla aiemmin olekaan näkynyt. Ilves ei sitten ollutkaan immuuni gloryhunttaukselle, vaikka näin on sieltä suunnalta annettu ymmärtää.

4 tykkäystä

Taitaa ilvesläiset normaalisti hävetä suoritustasoaan - sen verran vähän näkyvät katukuvassa, autoissa yms - mutta nyt lähtee vähän laukalle (itelläkin varmasti lähtisi). Viimeksi kun katukuvassa näkyi reilummin kauhtunutta ja koinsyömää ”keltavihreää”, oli playoff-sarja tamperelaisten välillä meneillään. Oli eräänlainen Suomen ennätys kuinka nopeasti ilveslogot hävisi katukuvasta kun game 7 oli ohi.

Aamulehdessä esittelyssä fanimuotia kummastakin päästä.

2 tykkäystä

Onhan Hämeenkadun patsaat jo puettu tamperelaisen finalistin paitoihin? Kuvia missään?

1 tykkäys

Asia on ilmeisesti vireillä.

2 tykkäystä
51 tykkäystä

Jätän tän vaan tähän.

29 tykkäystä

Paikallislehden juttu:

3 tykkäystä