TEHTY: Alueiden kuvaukset

Mitä pitää tehdä että tämä tehtävä voidaan sulkea:

Alueiden kuvaukset tulee kirjoittaa.

Muuta kommentoitavaa

Liittyy tehtävään:

Tämä nyt on tässä vaiheessa palstan kehitystä ehkä vähän turhakin kuitti, mutta yläotsikko eli “kaikki alueet” on nyt kirjoitettu pienillä kirjaimilla. Iso alkukirjain toimisi mielestäni paremmin. → “Kaikki alueet” :wink:

Se on pieni virhe kielikäännöksessä. Ping @rizka

Itse asiassa ei oo varsinaisesti virhe. On nimittäin samalla tavalla alkuperäiskielellä.

Käännöksessä tuohon on toki mahdollista puuttua, mutta jäänee tuollaiseksi, luulen.

Otin nyt alueen Pelaajat esimerkiksi ja tein sinne:

• Sapluunan
  • Alueen kuvauksen…
  • …sisältäen aluekohtaisia ohjeita, esimerkkitapauksen kera.

Tästä hahmottuu visioni siitä, miten palstakulttuuria ohjataan tavoiteltuun suuntaan, perussääntöjen ohella. Näiden kirjoittamisessa on melkoinen talkoo, joten kaikki kontribuutiot yhteisöltä otetaan ilolla vastaan (aika pitkiä päiviä vedetty tämän kanssa).

Tein jokaiselle alueelle lyhyen kuvauksen. Jos kehitettävää niin kommentteja tähän! Huomatkaa pituusrajoitus, kuvauksen pitää olla lyhyt ja ytimekäs.

Lisäsin myös Ex-Tapparoihin kirjoitusoikeudet luottamustasosta 1 alkaen.

Alueiden kuvauksiin kommenttia ja ehdotustakin. Rajaisin alueet “Pelaajat”, “Ottelut”, “Tapparan muut asiat” vain Tapparaan. Muitten jutut sitten Yleisessä kiekkokeskustelussa. Luulen että näkymän filtterointiin auttaa jos rajataan näin…tosin minulla ei nyt ole tästä alustasta hirveämmin kokemusta mutta tuntuma olis nyt näin. Kokeneemmat oikaskaa!
Ostetaan ja myydään aluessa on syytä selventää vastuut ja laillisuus.

• Pelaajat
Tapparan liigajoukkueen pelaajat ja heidän edesottamuksensa. …
[kommentti] Laajentaisin myös junioreihin. Liigapelaajat pelaajakohtaisina ketjuina mutta juniorit vaikka A-junnut omana ja loput ikäkaudet omana ketjuna.

• Ottelut
Keskustelua Tapparan otteluista: Ennakkoarviot, kommentit ja analyysit. Otteluseurannalle on oma alaosionsa.
[kommentti] Pitäisin tämän alueen vain Tapparan otteluille. Ottelut alla laajemmalti Tapparan pelaamiseen liittyviä aiheita kuten yv:t, av:t, pelitavat ja ketjukoostumukset. Otteluseurannan alla sitten ottelukohtaisissa ketjuissa ottelun alustukset ennen ottelua, seurannat ottelun aikana ja analyysit ottelun jälkeen.
o Otteluseuranta

• Tapparan muut asiat
Keskustelua Tapparaan liittyvistä aiheista, jotka eivät sovi Pelaajat- tai Ottelut-alueelle. Fanitoiminnalle on oma alaosionsa.
[kommentti; lisäselvitystä ensimmäisen kappaleen perään]
Keskustelualue esimerkiksi Tapparan valmennukseen ja huoltoon, hallitukseen, operatiiviseen johtoon, markkinointiin, talouteen ja kannattajattomintaan liittyviin keskusteluihin.
Kannattamiseen liittyville keskusteluille, sisältäen Tappara Fan clubin ja kannatusryhmä SO-11:sta, ”Fanitoiminta”-alueella.
o Fanitoiminta

• Yleinen kiekkokeskustelu
Keskustelua jääkiekosta yleisesti: Liiga, CHL, NHL, maajoukkue ynnä muut aiheet. Ilvekselle on oma alaosionsa.
Täällä keskustellaan muiden joukkueiden peleistä, kokoonpanoista ja pelaajistosta aina huhuja myöten. Naapuriseuraan liittyville aiheille on eristetty oma keskustelualue ”Ilves”.
o Ilves

• Vapaa keskustelu
Vapaata keskustelua muista kuin jääkiekkoon liittyvistä aiheista.
[no comments]

• Ostetaan ja myydään
Osto- ja myyntipalsta - ilmoita ilmaiseksi!
Keskustelualuetta käyttävät ovat itse vastuussa toiminnastaan ja velvoitettuja toimimaan Suomen lakien mukaan. Tappara.co ei ole kaupankäynnin palvelutuottaja eikä myöskään millään tavalla vastuussa tämän alueen kautta tapahtuvaan toimintaan ja sen seurauksiin.

Täsmennetään! Lisäsin alueen ohjeistukseen myös maininnan rosteritason ketjuista eli rosteri- ja erikoistilannemiehitys-ketjuista.

Olen sitä mieltä, että erikoistilannemiehitykset ym. ketjukoostumukset kuuluvat pelaajat-alueelle. Pelitavat niin yleisesti kuin yv:llä ja av:lla kuuluisivat “Tapparan muut asiat” osioon valmentajien ja kuntopuntariketjujen lisäksi.

Toisaalta, jos puhutaan erikoistilannekoostumuksista, puhutaan helposti myös erikoistilannekuvioista ja -pelitavoista sekä niiden kehittymisestä pelistä toiseen. Tällöin asiaa tulee samaan ketjuun itse asiassa kolmesta osiosta (pelaajat, ottelut, muut Tapparan asiat). Tutkitaan tarkemmin.

Otteluseurantaosio säilyisi näin moderointinäkökulmasta “chattiosiona” ja otteluketjut säilyttäisivät nykyisen rakenteensa tarjoten perustellumpia näkökulmia.

Pistetään tuo naulattuun ketjuun lisäykseksi.

Kaikki muu jääkiekkokeskustelu kattaa aika hyvin mielestäni tarkoituksensa tässä kohdin.

Ei mielestäni kannata puhua mistään eristämisestä. Asiat kannattaa tällä ylläpito/moderointi-tasolla ottaa asioina, keskustelussa voi sitten antaa piikkejä puoleen ja toiseen.

Tuolla ko. alueen naulatussa ketjussa on kyseiset asiat jo esitetty.

2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Pelaaja- ja joukkuetason ketjujen käsittely uudella palstalla

Ehdotan Ottelut -alueen muuttamista Ottelut ja peliesitykset -alueeksi, jolloin rosteri- ym. ketjukoostumus-keskustelut saisi sovitettua sinne loogisesti nimenkin puolesta.

Tällöin jaottelu olisi selkeän hierarkinen ja perusteltu:

1. Pelaajat -alueella käsitellään pelaajia yksilöinä.
  2. Ottelut ja peliesitykset -alueella käsitellään joukkuetta kokonaisuutena.
  3. Tapparan yleiset asiat -alueella käsiteltäisiin muita kuin Pelaajat- ja Ottelut ja peliesitykset- alueille sopivia aiheita.

Uuden Ottelut ja peliesitykset -alueen kuvaus:
Keskustelua Tapparan otteluista ja peliesityksistä. Myös kokoonpano-keskustelut tälle alueelle. Otteluseurannalle on oma alaosionsa.

1 tykkäys

Joo, mulle käy varsinkin kun rupesin tästä jankkaamaan. Eikö meidän kuitenkin pidä mennä eteenpäin taas vaihteeksi jotta päästään keräämään palautetta :grinning:

Päivitin Ottelut -alueen nimen ja kuvauksen.

Eli nytten rupeaa alueet ja kuvaukset olemaan vimosen päälle?

Suttasin nopeasti Huhuihin kuvauksen ja sapluunan.