Telia TV: Sisältö, selostajat ja studiotiimit

Kuvanlaatu ollut ihan priimaa kun on vehkeet mintissä. Edes viime pelin ongelmat ei näkynyt mitenkään.

Itselle ainakin kuvanlaatu on paljon parempi kuin ruudulla. Hakametsän uusi kuvakulma oli tosi jees kun Krisse painoi pommin Ilveksen rysään. 360 on todella hyvä konsepti. Lahden mikitykset vois tuoda muuallekin.

Paljon hyvää mutta paljon parannettavaa.

3 tykkäystä

No tuo nyt ei pidä kyllä paikkaansa. Käyppä katsomassa matseja vaikkapa jälkilähetyksellä ja samat pätkimiset löytyy niistäkin (ainakin pelejä seuraavana päivänä).

Ei tämä pääasiassa asiakkaan “vehkeistä” ole kiinni, vaan kyllä Telian päässä on sitä ongelmaa. Näihin tunnutaan myös reagoimaan ainoastaan syvällä hiljaisuudella jonkun someen postatun muutaman sanan häiriötiedotteen lisäksi. Muutenhan Telia ei niihin vastaa mitenkään, voit saada olankohautuksella pahoittelut mikäli kirjoitat suoraan aspaan. Tähän toivoisin huimaa parannusta, rauhoittaisi varmasti monia. Myös aikataulun ilmoittaminen ja tosissaan html5 alustaan panostaminen olisi tähän väliin erittäin fiksua sillä nuo kaikenmaailman viritykset tuon Silverlightin kanssa kuuluu noin 15 vuotta menneisyyteen. Tämän osalta siis leikkiin on lähdetty kyllä aivan takki auki ja näistä nyt vaan laatu kärsii.

Muuten ei itsellänikään ole valittamista kuvanlaadusta, hyvältä näyttää ja ainoat ongelmat nuo pätkimiset viime kierroksella tähän asti. Vielä kun saataisiin sisällöstä noita turhia Telian omia mainoksia vähän vähemmälle niin hyvä tulee. Pidän siitä että erätauoilla näyttävät usein maalit muista kierroksen otteluista, tulee vähän mielenkiintoa siihen erätauolle.

Yksi mitä kovasti myös toivoisin olisi se että se pelikello näkyisi myös silloin kun peli on seis. Silloinhan sitä usein vilkaisee että paljonkos tässä on vielä peliä jäljellä tai kuinka kauan äijä vielä istuu boksissa?

Mutta tuo Lahden mikitys, siellä siis paremmin mikitetty halli?

1 tykkäys

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Liigaluve 360 : grafiikat oli aika heikkoja kun katseltiin Tappara ja Kärpät pelaajien lähtöjä isompiin sarjoihin.

1 tykkäys

Aloitin eilen pelin katsomisen TV5:lla koska ajattelin että kuvan laatu ei heittelisi kuten mulla TeliaTV chromecastilla. Mutta en sitten jaksanu kun erän sieltä katella kun niitä mainoksia tuli ihan sairaasti. Loppupeli sitten TeliaTV:n kautta.

Tiedän, että vastaukset näihin kysymyksiin ovat jossakin tämän viestiketjun syvyyksissä.

Mutta, olisiko jollakulla nämä helposti saatavilla…

  1. Maalikoosteet otteluista, mistä löydän nämä, ovatko saman illan aikana (liiga.fi)?

  2. Muut “erikoishetket” otteluista, esim. taklaukset?

  3. Telian mainostamat uudet kuvakulmat; missä nämä ovat?

Suurkiitos, jos joku ehtii vastata.
Itselläni ei ole kaikenlaisia eri some-kanavia käytössä.
(Viime kaudella nämä kaikki löytyivät helposti Liigan kotisivuilta)

2 tykkäystä

Maalikoosteet tulee aika nopeasti liiga.fi, mutta sen lisäksi toisinaan joku niistä löytyy ainoastaan youtubesta Telian channelilta “Telia loves Liiga.” Osa maalikoosteista on nopeammin Liigan sivuilla ja osa nopeammin tuolla youtube-kanavalla - syy tähän tuntematon.

Toistaiseksi on käytetty yhtä uutta kuvakulmaa ja se on kattokamera. Muita uusia kuvakulmia en ole nähnyt lähetyksissä. Aika usein maalikoosteissakin näkyy kyllä tämä kattokamera! Se on mun mielestä hyvä uusi kuvakulma, joka auttaa erityisesti “rimassa käyneissä.” Ei tarvitse kotikatsomossa arpoa, missä kävi.

Tähän asti ainoat erikoishetket, jotka olen itse todistanut ja nähnyt ovat maalien kelaaminen lyhentämättömänä nauhalta. Eli siis jos tuomari hylkää maalin niin tämä aika puhelimessa on leikkaamattomana koosteella. :smiley:

En ole Telia, mutta nämä olen kokenut ja nähnyt.

4 tykkäystä

Minun pitää siis laittaa tuo “Telia loves Liiga” kirjanmerkkeihin.

Siitä olen aikalailla pettynyt, että olin kuvitellut noita erilaisia kuvakulmia tulevan enemmänkin @TeliaPartio

2 tykkäystä

Minä en ehkä ole niin huolissani näistä uusista kuvakulmista - niitä voin odotella vaikka koko kauden. Tämän lisäksi olen havainnut, että Telia on ilmeisesti antanut jokaiselle selostajalle ohjeen hehkuttaa uutta kattokameraa jokaisessa lähetyksessä. Aina, kun siellä vilkahtaa kattokameran kuva niin kukaan selostaja ei ole vielä unohtanut sanoa sitä pariinkin kertaan, kuinka erinomaisesta kuvakulmasta on kyse. Joo toki on se hyvä kuvakulma, mutta ei se nyt kuitenkaan niin briljantti asia ole, että sitä tarvitsee mainostaa jokaisessa pelissä uudestaan. Huomasin, että se oli kattokamera, sitä ei tarvitse kertoa minulle joka päivä uudestaan.

Itse odotan enemmän parannuksia äänimaailmaan. Ne on asioita, joihin toivoisin pikaisia parannuksia. Hakametsässä kuuluu Live is Life todella kovaa peittäen kaikki muut äänet alleen - samoin selostaja kuuluu pelin äänien ylitse dominantisti. Riman kilahdukset yms. piti saada heti kuntoon, mutta ei ole vielä saatu.

Joo, samaa mieltä tuosta kattokamerajutusta,

Itse olin odottanut joitakin muita kamerakuvia.

Lisäksi kuten @peterra jo sanookin, olin todellakin odotellut äänimaailmaa tyyliin NHL tai edes CHL. Kumpikaan ei ole vielä(kään) toteutunut.

2 tykkäystä

Kai mainoksetkin on sisältöä, joten pistetään @TeliaPartio lle markkinoinnin suuntaan eteenpäin toimitettavaksi palautetta:
Se teidän 90-luku mainos ei ole erityisen suosittu:

Lisäksi voisitte kehittää mainoskatkoille muutakin sisältöä kuin Liiga-paketin mainokset ihmisille, jotka ovat jo ostaneet sen Liiga-paketin.

4 tykkäystä

Liigavahti olkaa hyvät

Lataa Liigavahti

Niko / Telia

3 tykkäystä

Ladattu. Hyvältä näyttää. Mikähän on viive, uskaltaako ilmoitukset pitää päällä?

Siis sovellus on pelkästään mobiililaitteille. Mitenkä tietokonekäyttäjä pääsee käsiksi näihin pelitapahtumavideoihin? Tulevatko ne koosteiden tapaan myös youtubeen?

Testasin huvikseni Sport-Ässät pelistä pari maalia. Vähän hölmöä edelleen et kooste maalista kestää 2min ja se maali tuli aina siellä minuutin kohdalla. Yhdessä maalissa Sport löi vielä pitkän kiekon ja tuli odoteltua se aloituskin.

Onkohan tähän tarkoitus tulla selainkäyttöliittymää lähiaikoina? Sovelluksesta voi kyllä jakaa suoran linkin, ja sieltä tulee esim. tällainen sisältö: https://videos.liiga-services.telia.fi/share/4732

1 tykkäys

Yksi valituksen aihe iOSin Liigavahti-sovelluksesta. En saa sitä iPadilleni, koska jostain ihme syystä Liigavahti on rajattu iOS 11:lle ja uudemmille käyttöjärjestelmille. Voisitte @TeliaPartio kysäistä tekniikan pojilta, onko rajaus täysin välttämätön, koska tuskinpa on.

Sain sovelluksen kuitenkin melkein yhtä ikivanhalle Android-luurilleni. Toimii salamannopeasti ja on miellyttävä käyttää. Huomisen Liiga-kierroksen jälkeen lisäanalyysia, mutta toistaiseksi erittäin positiivinen yllätys.

1 tykkäys

Tuota… mitenköhän näitä pääsee katsomaan vähän isommalta ruudulta, kuten läppäriltä?

En erityisesti ole kiinnostunut kännykän ruudulta tiirailemaan.

Edit. tuossahan jo olikin sama kysymys kertaalleen, meni ohi (nyt varmaan arvaatte miksi kyselin mahdollisuutta saada isommalle ruudulle)…

Tällä hetkellä sovellus on vain puhelimille ja tableteille. Viedään toki palaute eteenpäin selainkäytöstä, josko sellainen tulisi vielä myöhemmin mahdolliseksi!
Uskon, että tässä iOS11 rajauksessa on taustalla sovelluksen toimivuus kaikilta ominaisuuksiltaan, mutta välitetään tämäkin palaute eteenpäin.
JoonasL@TeliaPartio

1 tykkäys

Positiivista on, että näkyy muitakin tilanteita kuin maalit ja maalitarkastukset. Päivämäärät näyttäisi olevan myös näkyvissä :+1:

Sitten negatiivinen palaute:

Miksi Liigavahdissa ei ole Chromecast -tukea tai onko siihen tulossa lähiaikoina sellainen? Olisi kiva katsoa klipit myös isolta ruudulta… (Oikea vastaus ei ole käytä Chromecastin peilaustoimintoa).

Miksi tehdä taas ylimääräinen sovellus uuteen tarkoitukseen TeliaTV -sovelluksen rinnalle? Eikö tällainen ratkaisu syö turhaan resursseja?

2 tykkäystä