Vaimeat äänet hallista ovat kyllä olleet pettymys. Luulisi tuohon nopeammin tulevan korjausta, kun palautetta on tullut heti alusta asti.
Onkohan Telian puolelta tai jotain muuta kautta tullut jo tietoutta noista marraskuun alkupäivien Suomen NHL-pelien televisioinneista? Paikan päälle kun ei kerran pääse ja on tyydyttävä mahdollisesti töllön kautta pelit kyyläämään. Toi All-Stars-passi siis tuli hommattua osittain myös senkin takia, kun nuo “tärkeimmät” NHL-pelit näkyvät. Niin luetaankos nämä Helsingin änäripelit nyt mahdollisesti noihin peleihin…? Jos ei, taitaa katketa tilaus aika nopeasti, huomioon ottaen vielä noi vaihtelevasti itsellä toimivat Liiga-pelienkin lähetykset…
All Stars -passiin kuuluu siis Viasat Jääkiekko HD -kanava, mutta vielä ei ole meillä ainakaan tietoa näytettävistä peleistä noin pitkälle. Meidän Telia TV -sovelluksen kautta näkyy ohjelmatiedot ensi viikon maanantaihin saakka ja Viasatin oma ohjelmaopas ei myöskään näytä tilannetta ensi kuun alun osalta.
Käytännössähän Viasat itse valikoi ne ottelut, mitkä tuohon Viasat Jääkiekko -kanavalle päätyy kauden aikana.
Niko@TeliaPartio
Mua ei myöskään tuo vanupuikkografiikka oikein miellytä, joten tein myös pari vähän yksinkertaisempaa esimerkkiä (toinen jatkojalostettu tuosta yllä esitetystä ja toiseen otin vaikutteet Fox Sportsilta).
Miksi otteluiden mikityksessä ollaan menty vain huonompaan suuntaan?
TV 5 näyttää suorana.
Mää oon antanu Telialle rauhan tehdä omalla tavallaan hommia ja oon varmasti kehunu selvästi enemmän ku moittinu. Esim. kuvan laatuun oon ollu tosi tyytyväinen.
Mutta noi koosteet. Ei tommosia voi tehdä. Jos mulla olis millään tapaa näpit pelissä tommosten koosteiden tekemisessä, en ikinä kehtais kertoa kenellekään. Valtavan pitkiä leikkeitä ja niistä tulee tosi pitkiä koosteita, joissa ei tapahdu juur mitään. Esimerkkinä ihan mikä tahansa. TPS-Tappara pelin koosteen katsoin viimeks. Kuka tahansa yhtään editointia harrastanu tekis paljo paremman koosteen. Jos noi on täysin automaattisesti tehtyjä, lopettakaa tommonen kokeilu. Kyllä täytyy olla varaa pistää joku henkilö tekeen muutaman minuutin koosteen, kun ei tarvi muuta ku pätkiä sopivia leikkeitä ja laittaa peräkkäin. Väitän, että tekisin siitä pelistä, jonka oon alusta asti seurannu, ja tiedän jo peliä katsellessa, että mun täytyy kooste tehdä, ihan asiallisen koosteen alle puolessa tunnissa. Noi nykyiset on ihan hirveitä.
Pilaan hyvät kritiikit toteamalla että 360 on ollut tänään taas oiva paketti. Keskustelu kulkee sulavasti ja hyvät teemat/insertit. Saravo on studiossakin isännän elkein ja toimittajillakin on tänään ollut ihan hyvä flow.
On kyllä nätit. Mulle kelpaisi ihan kumpi vaan näistä malleista. Nyt @TeliaPartio hereillä ja vaihdatte sen tulos grafiikan Feferin tekemiin malleihin. Ei luulisi olevan iso homma.
En ymmärrä miten edes olette päätyneet nykyiseen malliin jossa Telian värejä ei käytetä hyödyksi näyttävyydellään. Samaa väri maailmaa voisi miettiä myös studioon.
Äänimaailmaa tullaan vielä nykyisestä hiomaan! Oletko jossain tilanteissa erityisesti huomannut heikentymistä vai ihan ylipäätään?
Sanna / Telia
Kun aikanaan mainostettiin äänimaailmaa siten, että sitä verrattiin NHL:n vastaavaan, niin siinä ei pieni hiominen auta vaan uusien mikrofoonien asentaminen jään tasolle ja laitoihin. Mikäli näin ei tapahdu, niin jäätte taas kiinni housut kintuissa. Tällä hetkellä hallien tunnelma ei välity kotisohvalle juuri ollenkaan.
Aivan! Katsoin streamilta (c-more) tiistaista Tapparan CHL-peliä ja kyllä kuului kaikki kilahdukset ja kolahdukset.
Olen huomannut jokaisessa tilanteessa, kaikki äänet ovat vaimeat, paitsi selostajan.
Ja voin kompata ylläolevaa, CHL Tappara-Djurgården kaikki äänet kuuluivat selkeästi, joten missä vika?
Lähtisin tuolla vasemman yläkulman mallilla, mutta ottaisin siihen mukaan tuosta keskellä olevasta läpikuultavuuden ja valkoiset rajaukset.
Ja zoomaisin logoja 15-20% taaemmas.
Oolsprait! Kiitos tiedosta, itteltä päässy uutinen livahtaana ohi
@TeliaPartio kuinka kauan Ässien syrjiminen jatkuu? Ties kuinka mones kierros, kun Ässien pelistä ei viitsitä laittaa minkäänlaista koostetta.
Eilinen KooKoo-Ässät kooste löytyy Telia loves Liiga kanavalta Youtubesta
Olivia @TeliaPartio
Syytin ilmeisesti väärää puuta. Jatkossa sitten palautetta näköjään Liigan videovastaavalle. Kiitos vastauksesta!
Maanantaivalmentajissa voisi mun puolesta olla aina Lehkonen. Toki hänelläkin varmaan muita menoja ja vapaapäiviäkin pitää olla.
Lehkonen avaa pelillisiä asioita todella paljon enemmän ja paremmin kuin muut asiantuntijat. Muilla analyysit tuntuvat jäävän kovin pintapuolisiksi.