Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Juuri tästä syystä panostin halpaan (n.30-40€) Chromecastiin, koska en halua maksaa eri palveluntarjoajien mustista laatikoista extraa, jotka toimivat jotenkuten ja jokaisella on omansa.

Ruutuun verrattuna Telialla Chromecast on toiminut yllättävän hyvin. Toki näin jälkeenpäin ajateltuna Ruutu-aikana oma WIFI ei ollut parhain, joten osa ongelmista johtui varmaan siitäkin.

2 tykkäystä

Tämä on niin totta !

Yleisellä tasolla - liittymättä nyt suoraan Teliaan vaan ihan vaan siksi, kun itsekin tuolla alalla olen niin jotain uskon tietäväni tästäkin näkökulmasta.

Operaattoreiden laitteet ovat huonossa maineessa, mutta oma empiirinen kokemukseni on se, että netin toimintavarmuus on tänä päivänä korkealla tasolla lähes kaikilla operaattoreilla. Esimerkiksi Telian netti on pätkäissyt minulla kaksi kertaa ja olen ollut asunnon vuoksi Telian armoilla kohta kolme vuotta.

Yhtäältä ymmärrän ajattelun, että minä maksan tästä, joten toimivuuden pitää olla 100 % - ja juuri tällaisissa palveluissa kuten netti, digiboksit yms. Eniten itseäni kuitenkin ihmetyttää, miksi ihmisten logiikka ei siirry muihin samalla tavalla.

Maksathan sinä pyörästäkin, autosta, ravintolasta, vedestä jne. ja kaikissa näissä on olemassa mahdollisuus siihen, että toimintavarmuus ei ole aina 100 %. Joskus jotain hajoaa jossakin ja tulee ongelmia. Telian toimintavarmuus on itselläni lähes 100 % - ja olen vielä luonteeltani äärimmäinen kusipää asiakkaana - voitte olla varmoja, että olen ekana vinkumassa, jos tulee pienikin katkos. Koska tunnen itseni, yritän suhteuttaa asiaa.

Netti, digiboksi jne. jne. jne. niihin liittyy aina paljon muutakin kuin se pelkkä yhteys. Fyysinen yhteys voi olla juuri sitä mitä luvataan, mutta asiakkaan sekundalaitteet välissä *usevat tai sitten ylipäätään langattoman verkon kaikkivoipaisuuteen uskotaan liikaa.

Ja ei ne operaattorit hyväntekeväisyyttä harrasta vaan ne on ihan pörssiyhtiöitä, jotka tavoittelevat voittoa. Nykymaailmassa millään tällaisella toimijalla ei ole aikaa vaan koko ajan mennään eteenpäin hirveää kyytiä. Täydellisessä maailmassa yrityksillä olisi aikaa hioa tuotetta back officen puolella kuukausia, jotta loppukäyttäjä ei voi kokea mitään ongelmaa. Se vaan, että sen bisneksen pitää kasvaa ja muuttua koko ajan - käyttäjät haluavat koko ajan uusia juttuja, ei ne samat pure enää parin kuukauden päästä. Jos et ole hereillä jossakin, joka kiinnostaa kuluttujia niin hupsista se menikin jo ohi. Siksi tuotteita joudutaan tunkemaan markkinoille kauan ennen kuin ne ovat valmiita, prototyyppejä myydään ja asiakkaat opettavat yrityksille, kuinka paljon vikoja tuotteessa on.

2 tykkäystä

Totta. Minä en ole ekspertti missään tähän liittyvässä, mutta ero on mielestäni siinä, että jos ostamani fillari hajoaa, vien sen takuuseen ja pahimmassa tapauksessa ostan uuden pyörän kilpailijalta kieltä näyttäen.
Jos haluan mennä Telian kilpailijalle, saan katsella jotain Ruotsin mestistä Ruudusta.

Telian sovellus toimi itselläni kohtalaisen moitteetta, mutta nyt tämä nettiselainversio on pätkinyt pahasti vähintään kerran erässä, ja esim. viimeisen puoliminuuttisen eilisestä pelistä missasin kokonaan, koska ohjelma heitti minut ulos eikä antanut palata. Kun pääsin takaisin, taputeltiin jo molkea olalle. Nämä on pieniä hommia, mutta risoo uskomattoman paljon.

4 tykkäystä

Vaatimukset operaattoreille on aika kovat - kuten ne ovat sähköyhtiöillekin. Yhtiöiden, jotka tuovat ihmisille tuotetta, joka on kansallisesti tärkeä - siellä on ihan lakejakin takana. Esimerkiksi harva tavallinen tallaaja edes tietää, kuinka paljon viestintävirasto vaatii kaapeli-tv operaattorilta resursseja. Siellä todella on ne varageneraattorin varageneraattorit ja varakuidun varakuidut vedetty, jotta yhden pettäminen ei blokkaa kaikkia.

Ymmärrän myös kiekkoihmisenä helkkarin hyvin, kuinka paljon tällaisen palvelun pätkiminen risoo. Se vaan taitaa olla taivaan tosi, että esimerkiksi Telia-TV:n pitää olla todella moninainen, koska ihmisten laitekokonaisuudet ja toistimet ovat melkoisen variaation takana. Siihen nähden, kuinka monta eri setuppia on mahdollista näillä romuilla rakentaa, pidän Telia-TV:tä jopa ihan hyvänä palveluna.

2 tykkäystä

Pyörä ja auto ovat hiukan huonoja vertauskohteita.
Niiden toimintavarmuuteen pystyy itse vaikuttamaan huoltamalla/huollattamalla laitteita.

Telian netti toimii kotona hyvin, mutta ongelmat ovat olleet Telian tarjoamassa Telia TV palvelussa.

Jos esim. minun ongelmani johtuvat sekundalaitteista niin katse kääntyy tasan tarkkaan Telian suuntaan, koska laitteet ovat heidän.

5 tykkäystä

Itseäni kun alkaa jokin asia sapettamaan, niin se sitten sapettaa…ja jos aiheesta reklamointi on tyyliä “sori siitä”, niin ei paljoa jää vaihtoehtoja jäljelle. Täytynee jälleen äänestää jaloin.
Sen verran tämä toiminta närästää, että taitaa neljä puhelinliittymääkin samalla siirtyä toiselle operaattorille. Tällä saan itse vaikutettua omalta osaltani mahdollisimman paljon kyseiselle konsernille. Jääpähän saamatta Telialta vuositasolla lähes 1200€.

1 tykkäys

Aika näyttää tuleeko liiga myös muiden operaattoreiden palveluihin. Kilpailuvirastohan edellytti, että Telian pitää tarjota palvelua myös muille operaattoreille kohtuullisella hinnalla. Jos palvelu tulisi myös tarjolle muihin palveluihin, asiakas voisi vaihtaa palveluntarjoajaa, jos palvelun laatu alkaa sapettaa.

Itselläni liiga on toiminut täysin ongelmitta Telian tekemän marraskuisen infran päivityksen jälkeen ja olen nyt siihen tyytyväinen. Sitä ennen reilu vuosi oli pelkkää kärsimystä ja olin täysin sidottu palvelun ongelmiin.

2 tykkäystä

Haluamme tietenkin tarjota asiakkaillemme mahdollisimman hyvän ja virheettömän katselukokemuksen. Kaikki häiriöt toimivuudessa otetaan meillä vakavasti, oli kyseessä sitten laitteistoon, sovellukseen tai lähetykseen liittyvä häiriö. Tiedotamme häiriöistä avoimesti Telia.fi -sivun häiriötiedotteissa.

Kaikki asiakkaiden kokemat ongelmat eivät ole yleisiä palvelussa olevia häiriöitä, jotka esiintyvät kaikilla/tietyn tekniikan käyttäjillä, vaan yleiset lähetystekniset ongelmat yleensä huomataan ja niistä tiedotetaan siis erikseen. Näistä muista häiriöistä olisi hyvä olla meihin yhteydessä, niin pääsemme pureutumaan asiaan paremmin ja selvittämään, että löytyykö taustalta jokin yhdistävä tekijä vai onko kyseessä mahdollisesti täälläkin läpi käydyt laiteympäristö- tai verkkoasiat.

Laitteiden väliset kytkennät on aina hyvä tarkistaa mahdollisen häiriön yhteydessä.
Kuten @peterra tuossa mainitsi, erilaisia laitekombinaatioita voi olla lukematon määrä. Tämän hetkiset laitevaatimukset Telia TV -sovelluksen käyttöä varten löytyy täältä.

//Joonas S.

Tuo sovellus on ollut hyvä siinä mielessä, että oik sivusta saa aika nopsaa valittua pelin, jos haluaa surffata ja toki riippuu kauanko se lataa toista peliä jne. Mutta nettiselaimella ei tätä toimintoa ole, eli onko siis tulossakaan

Laitoin tiedustelua eteenpäin tähän liittyen. Palataan asiaan, kun saamme tuotekehityksestä vastauksen.

//Joonas S.

1 tykkäys

“Tällä ohjelmalla ei ole tallennusoikeuksia” teksti tulee, kun yritän käynnistää tän illan peliä. Voisko joku muukin kokeilla, toimiiko?
edit. https://tv.telia.fi/live/tableau/792 täältä käynnistyi.

Tänään koko peli nykimistä ja puuroa.
Mainokset näkyy terävänä mutta heti kun kiekko liikkuu alkaa kuva puuroutua.
Kaikki laitteet buutattu kahdesti pelin aikana, ei vaikutusta. Eilen ei mitään ongelmaa, keskiviikkona kaksi erää puuroa.
Chromecast+Samsung puhelin.
Pelittänyt alkukauden lähes moitteettomasti mutta tällä viikolla 2/3 peliä shittiä.

1 tykkäys

Vamista, että CC:ssä on 50Hz asetus päällä. Ilman sitä livekuvan seuraaminen on tuskaa. Itellä pari kertaa itsestään mennyt pois päältä…

Tuo 50Hz astus oli hyvä vinkki varmistaa sekä toki nettiyhteyden nopeus. Jos nämä kohdallaan ja nykimistä silti tapahtuu, voidaan asiakaspalvelustamme katsoa tätä tarkemmin,.

//Joonas L.

Huom! Windows 10 -käyttöjärjestelmälle ladattava erillinen Telia TV -sovellus poistuu käytöstä tänään 22.1. Jatkossa Telia TV:tä voi katsella tietokoneella eri nettiselaimilla ja lisätietoa tuetuista selaimista löytyy täältä.

//Merja
.

2 tykkäystä

Kiitos tästä. Kuvan laatu heikkeni tämän myötä sellaseksi mössöksi.

Oletko millä selaimella testannut vai onko haasteita useammalla selaimella?

//Niko

Mitä mitä mitä??? Olen liigapassilainen ja teliaboxit ja kaikki on. Nyt kun haluan katella peliä niin linkissä lukee Osta peli 9,90€. Kaikilla laitteilla. Maksut on maksettu jne. @TeliaPartio Telian chatissä vielä hirvee jono. Jääkö peli nyt näkemättä? Perk*le!!!

Yritätkö nyt siis boksilla katsoa vai sovelluksella? Näkyykö TV kanavalistauksessa Liigan ja joukkueiden kanavia?

//Niko