Sama ominaisuus on Android sovelluksessa, jos on käytössä laite jonka saa HDMI:lla kiinni ulkoiseen näyttöön. Videoikkuna toimii vain laitteen omalla näytöllä.
Nyt olli aivan pakko tehdä ihan käyttäjä ja yrittää tuoda yksinkertaisin ratkaisu esille. Eli ainakin itsellä nyt kun safari 12 lopetettiin tuettuna, niin Macissa chromella käytettäessä Telia tv:tä pätki aivan kauheasti. Full screenillä eritoten. Alkoi pelaamaa normaalisti kun laitoin “Käytä laitteistokiihdytystä, jos mahdollista”- täpän päälle asetuksista. Jos tietää, että rauta on koneessa kunnossa voi tässä olla pätkimiseen ratkaisu.
Kerrotko vielä mikä adapteri ja puhelin on kyseessä, tarvitsemme nuo tiedot jotta asiaa voidaan tarkemmin selvitellä.
Merja@TeliaPartio
Miten ihmeessä tuo kuva voi olla noin nykivää? Oon käyttänyt verrokkina YouTubesta löytyviä ottelukoosteita verrattuna aikaisempien kausien vastaaviin, Ruutu plussan tuottamiin. Sama katsooko sen pädillä tai Cromecastin kautta teeveestä.
Tuli eilen huomattua, kun tykkään tehdä kuvakollaaseja pelistä (toivottavasti en @TeliaPartio kanssa törmää tekijänoikeuksiin) niin huomasin, että snipping toolilla pystyy kyllä ottamaan omasta näytöstä kuvia tietokoneella, jos käyttää suoraan nettiversiota, mutta jos käyttää Telian suosittelemaa tietokoneelle tarkoitettua Telia-TV-sovellusta niin koko sovellus kaatuu / menee mustaksi, kun aktivoi snipping toolin ja pelistä ei kuvaa pysty ottamaan.
Eli kysymys enemmänkin, onko kyseessä ominaisuus vai vika?
Varmasti ominaisuus. Näytön kuvan nauhottaminenkaan esim. iPhonella ei onnistu maksullisista palveluista (ruutu, viaplay, teliatv), mutta areenasta onnistuu.
Onko sinulla virallinen Chromecast laite vai käytätkö jotakin medialaitteen sisäänrakennettua cast toiminnetta? Sitten vielä varmistuksena, että olethan asettanut 50Hz tilan käyttöön Chromecastissa? Tämä on oleellinen ja kriittinen juttu juurikin urheilulähetyksissä.
Niko@TeliaPartio
Kuten @pieni_m kommentoikin, niin kyseessä on tosiaan ominaisuus. Tähän Windows 10 sovellukselle ei varmasti enää ihan mahdottomasti kehitystä tapahdu, kun meillä on tekeillä HTML5 tekniikkaan perustuva mediasoitin. Välitän toivetta eteenpäin, että tällaista toivottaisiin sitten uuden soittimen osalta
Niko@TeliaPartio
Onko Telialla pääsääntöisesti noita still-kuvia vastaan jotain? Eli onko Telian toivomus noin muuten se, että kuvamateriaalia ei editoida / käytetä esim. täällä? Mieitn vaan, että olenko rikkonut jotain regulaatiota, kun tosiaan ihan paintilla otin kuvia omalta näytöltä pelistä?
Ei tässä ole sellaisesta kysymys. Esimerkiksi iPhonella pystyy napsimaan ruutukaappauksia Liigan peleistä ihan huoletta jne.
Niko@TeliaPartio
/Jep, mulla on uunituore Cromecast ultra. Sen verran vaihtelevaa palautetta oon sekä Cromecastista että Telian kuvan laadusta lukenut sekä kuullut, että vielä en edes Liiga-passia hommannut, vaan halusin testailla ensin Cromecastia noilla YouTube-videoilla. Ne olivat kyllä ehdottoman positiivinen kokemus, kunnes katselin tuon KooKoo-Tappara -ottelun maalikoosteen. Se olikin ainoa, joka nyki ärsyttävästi. Katsoin samat videot uudelleen pelkän pädin näytöltä ja sama homma. Cromecast-yhteys on siis täysin kunnossa. 50hz ei vaikuttanut ainakaan noissa tallennetuissa koosteissa, mitä YouTubesta löytyy.
Kyllä mä vaan oon kuitenkin sitä mieltä, että nykivä kuva ei ole ominaisuus, vaan häpeän paikka vuonna 2018. Siinä vaiheessa, kun kuva liikkuu varmuudella sulavasti, olen valmis ja halukaskin hommaamaan joukkuepassin, sitä ennen en.
Chromecastin käyttäjiltä on tullut positiivisia palautteita ja näistä voi toki varmasti joku muu palstalainen kertoa tarkemmin jos haluaa, niin tulee vähän puolueettomammalta taholta
Tosiaan tuo 50Hz tila on oleellinen Chromecasti käytössä, kun muutoin kuva voi pätkiä ja näyttää diaesitykseltä.
Niko@TeliaPartio
Näyttää aivan samanlaiselta 50hz tilassa. Kokeiltu on sitäkin.
Tulin kotiin. Laitoin pelin Chromecastiin. Eikö tätä voi muka kelata mitenkään? Käytän iPadilla iOS-sovellusta.
Taaksepäin? Jostain syystä peliä ei aina voi aloittaa alusta. Kokemus oma. Jos peli on loppu sitä ei käsittääkseni koskaan voi kelata. Tässäkin omat kokemukset puhuu.
Jos nyt menen Tapparan striimiin PC-sovelluksella, ympyränuolinäppäintä ei ole. Sun pitänee venailla, että se siirtyy arkistoon.
@rizka: lisäys: lähetys löytynee kirjastosta jo, ainakin PC-sovelluksella
Ei tää alkoi kyllä alusta, muttei jaksaisi katsoa kaikkia löpinöitä eikä varsinkaan erätaukomusiikkeja.
Joo, aivan. Olen lopulta käyttänyt tuota sovellusta niin vähän, että vielä vähän hakemista. Esim. Android-äppiä ihan olemattomasti.
Ruudusta jäänyt vanha tapa, että jos halusi katsoa lähetystä jälkikäteen heti pelin päätyttyä, piti käyttää sitä striimiä, koska lähetys siirtyi arkistoon vasta tuntien päästä. Telialla olen välillä tuon kanssa hukassa, kun vanhat tavat ei päde uuteen sovellukseen. Oltiin siis eri asioissa muutenkin.
Raippaa Telialle siitä, että grafiikoissa tiedot päin sitä itseään. Tietoiskun otsikot eivät täsmänneet teksteihin.
Acer R11 ja HDMI-johto.
Tämä ei pidä paikkaansa. 50/60Hz muunnos aiheuttaa nykivää liikettä, mutta toimii muuten ihan normaalisti.