Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Katson pelit AppleTV 4K:lla viivästettynä. Olen huomannut, että viivästetyn katsomisen aikana tehdyt toiminnot aiheuttavat monenlaisia häiriöitä. Esimerkiksi jos pelikatkoilla hyppii eteenpäin, niin voi varautua jumiutumiseen, kuvan laadun heikkeneminen tai lähetyksen alkuun loikkaamiseen. Viivästetty katsominen pitäisi olla laadullisesti helpoin toteuttaa, koska lähetystä voidaan puskuroida pidempi pätkä valmiiksi muistiin. Kaikista ongelmista huolimatta tämä on itselleni paras vaihtoehto tällä hetkellä. (Viaplay:lla mitään tällaisia ongelmia ei ole, joten vika on Telian toteutuksessa)

Itselläni Telian digiboksi on pois suljettu vaihtoehto, koska se pakottaa ostamaan muutkin maksu-tv palvelut Telialta. Tämä on iso syy, miksi Telia haluaa digiboksiaan kuluttajille. Jos käyttää AppleTV tai Chromecastia, voi palvelun ostaa haluamastaan paikasta.

Apple tv 4k käytössä, viivettä on päivästä riippuen vähintään minuutti, minulle siitä ei ole haittaa. On toiminut lähes moitteetta hyvällä kuvan laadulla. Se luvattu äänimaailma vain saisi vielä parantua.

1 tykkäys

@ozzi En ole koskaan käyttänyt AirPlayta, vaikka kotitaloudessa on 3 iOS laitetta. Jos kuvan laittaa iOS laitteesta pyörimään ja sitten AirPlaylla Apple-TV:seen, niin tapahtuuko tässä ns. peilaus (jota ei haluta)? Vai toimiimo A-TV kuten Chromecast, eli stream menee suoraan päätelaitteeseen, laadun kärsimättä?

Meillä talo täys Omenan tuotteita. Myös A-TV, tosin vanha versio. Kuvan laatu kyllä säilyy. Itsellä pelit pyörii iPadilla josta näytön peilaus A-TV:n kautta telkkariin. Konkreettisesti en tiedä, miten tuo kuva siirtyy, mutta laatuun olen tyytyväinen.

En ole huomannut mitään laadun huononemista Airplaylta käytettäessä. Joku noissa asioissa fiksumpi varmaan osaisi kertoa paremmin. Käytössä oli aiemmin vanhempi Apple tv, johon sovelluksia ei voinut itse ladata. Riippuisiko tuo toiminta ja laadun mahdollinen heikentyminen wifi verkosta?

Apple TV:llä voi asian tehdä kahdella tapaa:

• Peli pyöriin iOS laitteella ja AirPlaylla Apple TV:lle, jolloin kuva peilataan. Tämä ei ole optimaalista mutta käyttäjäkokemusten perusteella toimiva. En ole itse kokeillut.
  • Uudemmissa Apple TV -malleissa on sovelluksia ja Telialta löytyy omansa. Tällöin lähetys käynnistetään Apple TV:n kaukosäätimellä ja kuva striimataan ihan normaalisti.
1 tykkäys

Onko sulla tämä 4K versio A-TV:stä? Minulla tosiaan tuo vanha, johon ei saa sovellusta. Onko järkeä ostaa tuota 4K-versiota vain tämän Telia sovelluksen takia? Olen ihan tyytyväinen peilaukseen. Viaplay, Netflix ym. on suoraan telkkarissa, eli niiden takia en tuota uutta purkkia tarvitse.

E. Saanko siis tuossa A-TV 4K versiossa jotain sellaista Telialta, jota ei ole iOS Appissa?

Melkoista sontaa on taas tämäkin, vartavasten ostin chromecast ultran, mutta ehei, ei sillä 4k lähetystä saa, tyydyttävä on kansan perus @720 hd kuvaan. Teliaboxin laajakaistalla ostaisin toki, mutta eihän sitä voida toimittaa. ei edes isolla rahalla. Kiitos Telia taas tästäkin vähästä.

Ei ole pakko ostaa 4K-versiota, se uusin perusmallikin sisältää sovellukset. Jos hommat toimii niin turha kai se päivittää on. Itse tykkään tuolla kaukosäätimellä käyttää sovelluksia mutta pärjäisin hyvin ilmankin. Telian sovelluskin on huono, joten ei sillä tule muuta tehtyä kun laitettua peli päälle.

Kiitos! Ymmärsin jostain Telian tekstistä, että sovelluksen saisi vain tuohon 4K versioon. Mutta ehkä minä sitten vain odotan, että jollain aikataululla saisivat tehtyä sovelluksen Samsungin älytelkkariin.

Itse omistan vanha 2 sukupolven Apple TV:n ja uuden 4K version.

Oma tuntemukseni on, että jos vain käynnistään lähetyksen ja katsoo sen sellaisenaan, niin vanha käy hyvin. Mutta jos haluaa esimerkiksi hyppiä peli- tai mainoskatkoilla 10s hyppyjä eteenpäin, niin uudella AppleTV:llä tämä tapahtuu nopeasti. Vanhassa versiossa oleva 15s hyppy tosi tahmea ja käytettävyys sitä kautta on huono.

Villakoiran ydinhän tässä onkin se, että Chromecast Ultra ja Apple TV 4K toimivat hyvin, mutta sitten tulee se iso mutta…

Kun haluat katsoa lähetystä HD laadun sijasta 4K/UHD -laadulla, niin eipä onnistu, vaan täytyy olla Telian kaapelissa tai kuukausimaksulla hommata tietyn merkkinen boksi Telialta…

@TeliaPartio onko tulossa millekään muulle laitteelle/sovellukselle 4K -tukea?

Muiden katselutapojen osalta ei vielä tässä vaiheessa ole lisätietoa, mutta ilmoittelemme varmasti muista mahdollisuuksista täälläkin kun jotain muutosta tähän tietoon tulee :slight_smile: Nyt aluksi UHD-kanavat ovat tosiaan käytössä ainoastaan Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun tai Kaapeli-TV:n välityksellä. //Essi

1 tykkäys

Tieto siitä onko teillä halua tukea Chromecast Ultraa olisi Chromecastia hankkimassa olevalle kuluttajalle erittäin merkittävä. Jos tulee Ultra-lähetykset, vanhat Chromecastit muuttuvat ongelmajätteeksi. Jos niitä ei tule, Ultra on vain ylihintainen härpäke. Kertoisitte nyt vaan mitä meinaatte.

Varmasti UHD-tarjonta tulee laajenemaan ja tekniikka sen mukaisesti, mutta mitään aikataulua en voi sen suhteen lähteä lupaamaan. //Essi

Saako joltain taholta kätevästi vastauksen eteen tulevaan tilanteeseen. Pitäisi siis nähdä Telian kanavilta kiekkoa.
-Taloyhtiössä Elisan kaapeli-tv
-Taloyhtiössä Elisan/Saunalahden Taloyhtiölaajakaista

Mitä mahdollisuuksia on olemassa? Mitä tarvitaan? Nykytilanne sikäli helppo, että taloyhtiössä Telian kaapeli-tv. Pian tämä on historiaa.

@TeliaPartio @Joku

@TeliaPartio Telia tv (tecnicolor digibobi) viritetty televisioon, homma toimii paitsi:

• hd-kanavia ei pysty tallentamaan! Onko lääkettä?
  • eli entiseen (kaapeli-tv telia) jättimäinen harppaus huonompaan!

Minulla on Elisan 4G (100 megaa) ja Elisan valokuitu nettinä (50 megan).

Katson ottelut Telia-sovelluksen (Windows10) tai Android-sovellus+Chromecast+TV -yhdistelmällä.

Edit. Tappara -passi ja 19.9€/kk (ei lisämaksuja ylimääräisistä digibokseista).

3 tykkäystä

Tervetuloa kerhoon.:+1:t2:
Onnistuu kun hankit lisää laitteita.:joy:

Telian digiboksiin on mahdollista hankkia kovalevy, jolle voi tallentaa myös HD-kanavia ja maksullisia kanavia.

1 tykkäys

Minäkin hyppäsin 4k valmiuteen, sillä nappasin tänään Prismasta kiireessä Chromecast Ultran. Toivottavasti Telian tuki on tulossa ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Mielestäni android +Chromecast +tv on toiminut riittävän hyvin, vaikka viive pelissä välillä palstaa selaillessa harmittaakin. Mitään digiboksi härpäkkeitä en tule ostamaan/ottamaan vastaan.

Ps. Toivottavasti ei ollut Ultra jossain tarjouksessa, koska en ehtinyt selaamaan nettiä varmistaakseni asian.

1 tykkäys