Olet varmasti oikeassa. Nykyään nämä paketoidaan aika usein - muuallakin kuin Telialla. Määräaikaisuudella saa pari kuukautta veloituksetta yms. etuja on koko ajan tarjolla. En syytä Teliaa siitä, että he paketoivat palvelut tietyn hintaisiksi, mutta minua vähän asiakkaan näkökulmasta nyrppii, että markkinoidaan joustavaa hinnoittelua, jossa hyvä tarkoitusperä hukkuu aika kauaksi.
Oikeasti helppoa & yksinkertaista on se, että laskutus reagoi päivittäisellä tasolla. Eli jos sinulla on vaikka Liigapassi niin jaetaan viimeinen pelattava kuukausi 30 osaan ja veloitetaan niiltä päiviltä, kun on oikeasti jotain veloitettavaa ja tämän jälkeen tilaus jatkuu joustavasti syksyyn ja veloitus aukeaa uudestaan, kun ensimmäinen liigapeli on pelattu. Tämä olisi minun aivoissani oikeasti joustava systeemi.
Sen sijaan joustamaton systeemi, jossa niiltä, jotka eivät IRTISANO passiaan kesäksi kerätään myös veloitusta on aika erikoista. En pidä jotain harjoituspelejä sellaisena, että siitä kannattaa maksaa esim. kokonainen kuukausi 25 € extraa. Asiakas lopulta tuon ratkaisee ja toteutus on haluttu tehdä näin. Uskoakseni oikeasti joustava ja järkeväkin systeemi olisi ollut mahdollinen, mutta sellaiseen ei ollut intoa. Allstar-passin ylittävät passit kuten Viasat Urheilu+Liigapassi (39,90 € / kk) on mielestäni ihan ok passi yhdistelmänä. Jos asiakas ei itse ole aktiivinen ja muuta passiaan niin sinua veloitetaan 10 € ylimääräistä koko kesän ilman mitään varsinaista perustetta. Näin ollen hinnaksi muodostuu asiakkaalle kesän lopussa muutamalle harkkapelille alimmasta Viasatin paketista katsoen 10+10+10+10 eli 40 € veloitetaan käytännössä tyhjästä.