En ole @TeliaPartio, joten virallista vastausta odotan heiltä.
Oman kokemukseni mukaan Telialla on järjestelmätasolla paljon päällekkäisyyttä ja harva uskoisi, että kyseessä on teleoperaattori, jonka pitäisi olla kiinni ajassaan.
Tämä tarkoittaa käytännössä tilaamisen & irtisanomisen osalta jonkinlaista tilausputkea & irtisanomisputkea. Periaatteessa tilaus menee kyllä läpi, mutta ihan kuten aikanaan meni aikaa siihen, että tunnus + tuote oli otettavissa käyttöön niin nyt tuo viive on myös irtisanomisessa. Todennäköisesti 24 h sisällä tila päivittyy sinullakin ja siinä lukee, että päättyy päivänä x.
Irtisanomisen ei tule olla helppoa ja kaikki operaattorit tekevät työtä, jotta ihmiset eivät voi irtisanoa helposti. Bisnes voi hienosti vuonna 2020 sillä tavalla, että ei ole varmaan ihan pieni summa, mitä asiakkaat makselee operaattoreille turhasta, kun kaikissa on minimitilausajat jne.
17.90e alennus kuukaudessa on kyllä hyvä tarjous. Harmi ettei kaikille oo tullu (marttyyrina tässä) Ei löytyny myöskään Telian sivuilta moista tarjousta.
Kiitos, tämä onnistui chatin kautta. Jostain syystä minulle piti tehdä uudet tunnukset mutta väliäkö tuolla…
Jäin kuitenkin pohtimaan, että onkohan tämä joku Telian salajuoni katkaista nykyisiä Joukkuepassi-sopimuksia ja nostaa sitten alkuvuodesta senkin hintaa.
Irtisanomiskäytäntöön on tosiaan tehty viilauksia ja pakettien irtisanomisajat menevät seuraavasti.
Toistaiseksi voimassa olevat kanavapaketit: 30 vrk päähän
Kamppispaketit (mm. 1kk maksutta): päättyvät heti
Määräaikainen: Mikäli tilausta on jäljellä 30-60 päivää, päivämäärä asettuu määräaikaisen tilauksen loppuun
Määräaikainen: Mikäli tilausta on jäljellä alle 30 päivää, irtisanominen asettuu 30 päivän päähän
Erillisiä asiakaskirjeitä ei tähän liittyen ole lähetetty. Irtisanomisvahvistus lähtee siinä vaiheessa kun paketti irtisanoutuu. Olemme saaneet tästä palautetta että infoa kaivattaisiin myös siinä vaiheessa kun irtisanominen on tehty. Helpottaisi sekä meitä että asiakasta kun tilauksen tila muuttuisi tai asiakas saisi tiedon irtisanomispäivästä. Toivotaan että tähän saadaan jonkinmoinen päivitys mahdollisimman pian.
Napsuttelin tämän ihan itse Telian sivuilta ja nyt Tappara-passini on muuttunut Liiga-passiksi, hintaan 10€/kk.
Tämä menee sikäli oikein kivasti että tällä tilauksella pääsee runkosarjan ja säälipleijarit läpi, jonka jälkeen olisin muutenkin ottanut Liiga-passin, jotta voi seurailla kaikkia sarjoja.
Ostoskorissa näemmä näkyy hinta 27,90€ tilausvaiheessa, koska minulla on voimassa 10€/kk hinta
Täytynee katsoa Tapparan peli tänään, sen jälkeen ensin irtisanoa vanha soppari ja sitten aloittaa uusi 10€/kk jakso. Telian viiveet tietäen tämä kannattanee hoitaa chatin kautta, koska sopimuksen irtisanomisessa kestää päiviä, kun sen tekee itse.
*E: Kaverilla, jolla ei ole mitään sopimuksia voimassa näkyy myöskin hinta 27,90€ aina tilausvahvistuksen tekemiseen saakka
Ei näkynyt minullakaan netissä mutta chatista sai. Useamman asiakaspalvelijan kanssa sitä tunkattiin mutta lopulta saatiin toimiin. Jännityksellä odotan laskutusta.
Toivotttavasti muistan tämän asian vielä huomena ja tarjous olisi vielä voimassa. Täytyy sanoa, että jos laskutus on pepusta, niin on myös omakin sähköpostien maksaminen. Jännityksellä odotan, menikö E-laskutussopimus läpi, kun siellä ei ollut mitään sopivaa laskutusvaihtoehtoa, vaikka pankki sitä ehdotti.
Kanavapaketit ja Telia TV -tuotteet saat eLaskuksi valitsemalla eLaskun kytkentävaiheessa laskutusaiheeksi Laajakaista, -lanka- ja yhteislaskun. Tietoihin syötetään myös viimeisimmän laskun viitenumero sekä laskusta löytyvä yksilöintitieto. Jos olet kytkennän tehnyt näillä tiedoilla, niin homma on kunnossa. Tarkempia tietoja löytyy eLaskun kytkentäohjeista. // Katja
Kyseinen kampanja on tosiaan nyt ainoastaan liittymäasiakkaille. Kampanjat saattaa kuitenkin vaihdella eikä ole mahdotonta, että on ollut erikoistarjousta ilmoilla. Sait varmasti tilausvahvistuksen, jossa selviää hintatiedot. Tarvittaessa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. //Minna
Juuh myyntimies joutu kilauttaan kaverille, että voiko tälle myydä tän tarjouksen, kun sillä ei ole liittymää eikä aio ottaakaan, mutta sai luvan.
Olin yhteydessä chatin kautta, kun ilmeisesti minulle luotiin uusi tilikin. Chattiin pääsykään ei mennyt niin kuin strömsöössä, salasanan palautuslinkkien kautta jouduin luomaan uuden tilin. Chatissa sovittiin, että tänään ollaan yhteydessä asioiden johdosta. No ei oltu. Että erittäin vahvaa ja nykyaikaista suorittamista jälleen Telian aspalta…
edit. sen verran tosiaan, että eilen luotiin mulle toinen tili sen myyntimiehen toimesta (ehkä) niin puhelimen “kekseillä” näkyi uudet kanavapaketit, mutta kiitos salasanojen 0O00, niin en päässyt kirjautuun pöytäkoneella “uudella” salasanalla, tai uudella tilillä, ota näistä nyt selvää. Pöytäkoneella ei näkynyt paketit, puhelimella kyllä ja kolme kertaa buuttasin salasanani ja kumminkaan sitten telian pääsivuilla (chattiin) en päässyt kirjautumaan oikeastaan millään tunnuksilla, vaan seurasin linkkejä vaihda salasana, käytä pankkitunnuksia ja sieltä avautu vain sivu, jossa luotiin telialle taas uusi (kolmas?) tili…
Tänään sitten pääsin kirjatuun puhelimella ja selaimella ja kanavat näkyi. Tämänkö takia ei soitettu? Kumminkin eilen vielä näkyi omissa tilauksissani tappara-passi 20€ ja liigapassi+KHL/NHL 30€… Tästäkin olisi kiva ollut keskustella.
Pelon sekaisin tuntein odotan seuraavaa laskua, onko se 50€
Valitettavasti tämä on yksi toistuvimmista teemoista Telialla tilatessa. Jotenkin itsellä toistunut semmosen 4 kertaa, joka on aika paljon, kun oon aspaan yleensä yhteydessä kerran vuodessa. Toistuvana teemana on siis se, että chatissa sovitaan yhtä ja vakuutetaan, että kaikki on hienosti. Sitten kuitenkin tulee erilliset laskut tai laskut eri aikaa tjms. Itsellä oli tämän Viasat Urheilu + Liiga -tilauksen yhteydessä juuri sama ongelma kuin sinulla: sanoin, että haluan käyttää nykyisiä tunnuksiani enkä luoda uusia. No eikö ne luonut uudet tunnukset. Ja taas kerran uusi yritys aspan kautta - poistetaan, tilataan uusiksi. Lopulta tuli kaksi tunnusta, mutta paketit saatiin oikeaan tunnukseen.
En ole vieläkään uskaltanut käyttää Telian itsepalvelukanavaa, kun tuntuu, että henkilökuntakin on aivan sekaisin noiden kanssa. Telialla on pitkä tie aspan puolella ja siinä ehdoton heikkous. Sen sijaan positiivisiakin asioita on: Telia on toimintavarmuudeltaan suoraan sanoen esimerkillinen operaattori. Viime viikolla koin ensimmäisen kerran kiinteän laajakaistan katkon Telian asiakkaana - asiakkaana on oltu neljä vuotta.
Minulla kävi niin, että viime Pelicans -peliä rupesin katteleen (Telian digiboxilla ja myös Androidilla koklasin). Linkit peleihin olivat muuttuneet maksullisiksi. Chatissä pitkän hakemisen jälkeen kertoivat, että robotti oli vähän siivoillut turhia tunnuksia pois. Siinä meni samalla mun toimivat tunnukset ja jäi jotkut turhaketunnukset. No sai se lopulta poistettua kaikki tunnukset ja tehtyä uudet, jotka toimivat. Samalla se avasi palvelun uudestaan. Valitettavasti Liiga+Viasat Jääkiekko muuttui kympin kalliimmaksi. Ja taas seuraavana päivänä chattiin, jossa vähän ikävällä sävyllä vakuuttivat, että asia on laitettu kuntoon ja armopalatyyliin sain lupauksen pienestä hyvityksestä. Laskussa sitten nähdään. Multa meni tuosta pelistä puolet tähän sompailuun. Kaikkiaan jouduin käyttämään useita tunteja. No, nähdäpä on miltä tosiaan seuraava lasku näyttää. Eka asiakaspalvelija oli ihan asiallinen, toka olis joutunut pieneen puhutteluun jos olis mun firmassa.
@ansa Täällä foorumin puolella en pääse asiakastietoihin käsiksi, jotta näkisin tuota tilannetta tarkemmin. Melkein suosittelen vielä varmistamaan asiakaspalvelusta, että tiedot ja tilaukset ovat oikein.
Sovelluksen poistamisen ja uudelleenasennuksen pitäisi toimia tuossa tilanteessa. Kollegalla oli sama tilanne Android-luurilla ja uudelleenasennus korjasi ongelman.
Tuki Windows-sovellukselle päättyi 22.1. Tuosta on pyörinyt tiedote sovelluksessa tuen päättymistä edeltävänä viikkona.
Ikävä tilanne kieltämättä. Hyvä kuitenkin, että asia saatiin lopulta hoidetuksi asiakaspalvelussa ja sinulle tehtiin asiaankuuluva hyvitys.
Hyvä telia, peruin C Moren 2 viikkoa sitten, meni “tilaus käsittelyssä” tilaan. Nyt se näkyy 12,95€/kk tilassa. Oli siis 3kk ilmainen toistaiseksi voimassa olevana. Jumalauta että sapettaa tällänen.
Kuulostaa omituiselta. Mutta ei huolta, kaikki virheet korjataan kyllä, kun otat yhteyttä asiakaspalveluumme vaikkapa chatin kautta, joka on avoinna myös näin viikonloppuisin.