Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Moikka!

Meidän Liiga-tuotteissa on myös kuvanlaatuna tuo 720p. UHD-kanava meiltä löytyy Liigapassi UHD -paketista sekä Liigan yhdistelmäpaketeista.Täältä näet tarkemmin meidän asiakasedut tuotteista: C More – Kokeile maksutta! | Telia // Hanna S.

Toisinsanoen kehitystä ei ole tapahtunut viime vuoteen: Chromecastillä vain 720p resoluutio tarjolla ja UHD vain Telian digiboksille, joka sitä tukee.

Ei tukea uudemmille 1080p lähetystä tukeville Chromecasteille tai 4k tukevalle Chromecast Ultralle.

3 tykkäystä

Tänään oli peterralla asiaa Telialle ihan puhelin ja laajakaistaliittymä asioihin liittyen, joten päätinpä käydä keskustelun asiakaspalvelun kanssa myös Liigapaketeistani. Laitan tähän alkuun pakolliset varoitukset:

• suhtautukaa tähän referoituun keskusteluun fiktiona ja törkeänä kärjistyksenä
  • hoitakaa itse asianne Telian kanssa kuntoon
  • minua palvelleelle asiakaspalvelijalle annan synninpäästön ja korostan, että älkää kaatako likasaavia asiakaspalvelijoiden niskaan, vaikka he Teliaa edustavatkin. He yrittävät parhaansa toimia niissä olosuhteissa, jotka yritys heille antaa.

Keskustelu käytiin chatissa ja referoin tässä nyt aivan keskeisen sisällön. Kyseessä on yhden kuluttajan keskustelu, josta jäi paljon erilaisia asioita omaan mietintään vielä.

Olen tilannut Liigapassin elokuussa ennen ensimmäistä 3vs3-turnauksen peliä. Ensimmäiseksi asiakaspalvelija väitti minulle kiven kovaan, että minulla on käytössä Viasat Sport + Liiga, joka ei laskutu nyt kesällä. Tämän väitteen oikomiseen meni n. 15 minuuttia. Lopulta saavutimme yhteisymmärryksen, että olen tilannut Liigapassin elokuussa.

Tähän asiakaspalvelija totesi, että Liigapassi alkaa laskuttua vasta, kun Liigaa pelataan eli 1.10 alkaen. Sanoin, että koskeeko tämä käytäntö myös uusia tilaajia. Olen täällä saanut varsin vahvasti käsityksen, että Liigapassi laskuttuu UUSILTA asiakkailta välittömästi. Näin ei ilmeisesti kuitenkaan ole.

Tästä tulin siihen tulokseen, että irtisanon passin, koska etsin edelleen kuumeisesti vaihtoehtoja. Liigapassi on nyt voimassa 12.10 asti, koska Liigapassilla on 30 vuorokauden irtisanomisaika. Minulle ei suostuttu esittämään tästä mitään evidenssiä ja täällä @TeliaPartio puolelta olen ymmärtänyt, että laskutus ei ole kuukausittainen vaan laskutus riippuu siitä, koska oma laskutuskausi sattuu alkamaan.

Ihmettelen edelleen, miten tätä laskutusrumpaa ei saada yhtään paremmalle tolalle Telialle. Minä olen liian tyhmä ymmärtämään, miten tuo laskutus menee. Ja vielä enemmän ihmettelen, että mikä tässä on se kestotilaajan etu. Mitä etua/haittaa oli siitä, että passia ei irtisanonut kesäksi? Katkaisit passin tai et niin lopputulos on laskutuksen kannalta sama.

Kysyin myös hyvityksiä eilisestä pelistä, joka ei näkynyt. Vastaus oli, että yksittäisiä pelejä ei hyvitetä. Omalla matematiikalla, joka siis tasoa heikko, tämä oli peterralle ihan mieluisa vastaus. Kun irtisanon Liigapassin 12.10 (koska tein sen vahingossa jo tänään kiitos tämän 30 päivän irtisanomisajan) minua tullaan veloittamaan ainoastaan puoli kuukautta tai 12 päivää. Tämä on huomattavasti vähemmän kuin 27,90 € / kk eli selviän noin 15 €:lla. Näin ollen harjoituspelit (eli 3vs3-turnaus, jäi se kesken tai ei) ja muutama mahdollinen Liigapeli maksaa minulle tuon. Se on ihan ok hinta.

Nyt teen C Morelle jonkun määräaikaisen paketin vuodeksi ja säästän siinä taas rahaa ja saan enemmän sisältöä. Ainoa, mikä minua harmittaisi tässä on se, jos olisin ollut Telialle hyvä asiakas ja olisin pitänyt passina voimassa koko kesän. Silloin en olisi säästänyt n. 60 € maaliskuussa.

2 tykkäystä

Kiitos hyvästä palautteesta!

Liigapassin laskutus alkaa kun kausi alkaa eli 1.10. Harmillista, että tämä on jäänyt näin epäselväksi. Tämä koskee myös uusia tilaajia. Hyöty siitä, että jättää Liigapassin myös kesäksi päälle, on helppous. Ei tarvitse lähteä aktivoimaan tilausta erikseen kauden alkaessa. Tässä myös välttää mahdolliset ruuhkat tilauksien käsittelyssä. Lisäksi olemme tuoneet maksutta katseltavaksi sisältöä, kuten tänä vuonna nämä 3vs3-turnaukset. Tuon todella ikävän sattumuksen vuoksi peruttiin eiliset pelit, eikä yksittäisiä matseja tosiaan hyvitetä.

Ja nyt lisättäköön, olemme vasta poistaneet Liigatuotteidemme irtisanomisajan, toki pois lukien määräaikaiset sopimukset. Tämä johtuu siitä, että haluamme mahdollistaa tarvittaessa helpon vaihtamisen uusiin tuotteisiimme, C More Hockey ja C More Total + -tuotteisiin. Joka tapauksessa Liigapassin veloitus tapahtuu päiväkohtaisesti, juuri niin kuin olit pohtinutkin.

Sanoit, että etsiskelet kuumeisesti vaihtoehtoja, niin olisiko tuo C More Hockey varteenotettava tuote? Sieltä näet Liigaotteluiden lisäksi kaikki muutkin C Moren jääkiekko- ja lisäksi myös viihdesisällöt. Koska olet kirjoittamasi perusteella meidän liittymäasiakas, saat kyseisen paketin hintaan 24,90 €/kk. Liigakauden ulkopuolella hinta on 9,90 € /kk. C More Hockey ei ole määräaikainentuote. Homma toimii niin, että saat meiltä etukoodin, jonka aktivoit C Moren sivuilla. Sisällön näet C Moren suoratoistopalvelusta.

Uutuuksia ja muutoksia on todella paljon tänä kautena, mutta eiköhän homma ala pikkuhiljaa asettumaan. :slightly_smiling_face: //Minna

1 tykkäys

Kerrankin jotain selkeää. Näin tämän olisi voinut sanoa koko ajan. Eli nyt tosiaan on ihan yksi ja sama, onko irtisanonut oman pakettinsa vai ei.

Oma asiakaspalvelunne ei kuitenkaan suostu irtisanomaan tilattua tuotetta ilman 30 päivän irtisanomisaikaa. Näin ollen omanikin irtisanoutuu vasta 12.10, koska se on aikaisin mahdollinen hetki tehdä tämä. Jalkautus kesken?

Vaihtoehtojen etsiminen jatkuu ja olen kallistumissa tilaamaan teidän paketin kilpailjoidenne kautta, koska todennäköisesti se on helpompaa ja selkeämpää itselleni. Liittymäni puolestaan ei ole Telialla :slight_smile:

Näin on syytä todella toivoa!

Oma asiakaspalvelunne ei kuitenkaan suostu irtisanomaan tilattua tuotetta ilman 30 päivän irtisanomisaikaa. Näin ollen omanikin irtisanoutuu vasta 12.10, koska se on aikaisin mahdollinen hetki tehdä tämä. Jalkautus kesken?

Tämän tosiaan pitäisi olla kaikkien tiedossa asiakaspalvelussamme vaikka uusi juttu onkin. Pahoittelut puolestani virheellisestä tiedosta jota sait. Laitetaanpa asiasta muistutusta eteenpäin. :+1: Mikäli haluat Liigapassisi nyt heti poikki, voit tehdä sen myös kirjautumalla Minun Teliaan. //Minna

2 tykkäystä

Elisa viihde on launchaamassa myös Liigapassia markkinoille. Infoa tulee tässä viikon kahden kuluttua. Jos siis omistat elisa viihde boksin, niin näet sillä pelejä.

7 tykkäystä

Nyt vasta huomasin tämän ja meidän kanavapakettitilaus (Liigapassi) on merkattu päättyväksi 06.10.2020. Ja se on peruttu Minun Telian kautta. Eli ei ole ainakaan meidän tilaus sitä kautta heti mennyt poikki :unamused:

Moikka @nitpicker! Tosiaan niin kuin tässä ketjussa olemme aiemmin kirjoittaneet, niin Liigapassin saa irtisanottua ilman mitään irtisanomisaikaa, jotta paketin vaihtaminen jompaankumpaan uuteen tuotteeseen (C More Hockey tai C More Total +) olisi helppoa. Suosittelen olemaan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta asia voidaan katsoa kuntoon. // Hanna S.

3 tykkäystä

Vielä tulee pähkäiltyä Elisa Viihteen ja C More Hockeyn (Telia-liittymäasiakashinta) välillä (formulat ja jalkapallo ei niin paljoa kiinnosta että viitsisi 5-20 euroa kuussa maksaa enemmän Total+:sta).

Molemmissa on omat etunsa ja haittansa, Viihteessä esimerkiksi kanavan vaihtamiset kaukosäätimellä ja ilmeisesti hieman lyhyempi viive verrattuna Chromestin kautta katsoessa. Hockeyssa puolestaan on noita muitakin sisältöjä kuin kiekko.

Voipi olla että vaaka kallistuu tuohon jälkimmäiseen.

Aika moneen nyky telkkariin saa käsittääkseni tuon cmoren suoraan telkkarin omista sovelluksista.

1 tykkäys

Siihen Cmoren appiin ei voi kirjautua valitettavasti kirjautua teleoperaattorin tunnareilla. Kannattaa tilata se cmore suoraan cmore.fi:stä, eikä ottaa sitä minkään Telia liittymän kylkeen.

Mutta toi liittymä etu kannattaa ottaa. Sillä nimenomaan saa alennuksen cmorelta. Ohjelmat sit katsotaan cmoren sovellusten kautta.
Edit. Eli Telialta saa liittymä asiakkaat koodin millä hinta cmorella halvempi.

Mutta cmorelle kirjaudutaan cmoren tunnareilla, eikä Telian? Ittellä meni hermot viime vuonna siihen, että cmorelle kirjautuminen Telian operaattoritunnuksilla toimii webbisivun kautta, muttei missään noista cmoren apeista => vaihdoin TeliaTV:n Cmoreen, kun silloin ongelma poistuu ja näkee muutakin.

Kyllä, ja sillä koodilla voit tilata CMorelta suoraan haluamasi paketin ja käyttää sen koodin/alennuksen näin. Ei tarvitse Telian kautta tilata, ellei halua.

3 tykkäystä

Miksi siihen pitäisi kirjautua teleoperaattorin tunnareilla?

Telian tarjoamaa C More Total + palvelua ei saa liitettyä Telian boxiin.
Telialta saa alennuskoodin joka käytetään siinä vaiheessa kun palvelu tilataan C Morelta.

1 tykkäys

Ei näköjään kyllä pitäiskään. Ite olin ottanut Cmore kanavat Telia TV tilaukseeni. Silloin ei ollut mitään Cmore tunnuksia, vaan cmoressa valittiin vaihtis “kirjaudu operaattoritunnuksilla”. Mikä ei siis toimi missään apeissa. Cmore tilaus Telian lätkällä (+formuloilla, jne) pelaa.

1 tykkäys

Johan on tehty Liigapassin irtisanominen vaikeaksi.
Telian chatissa yritin irtisanoa Liigapassia ja se luvattiin irtisanoa heidän toimestaan.
Jostain syystä se kuitenkin näkyy vielä mun tilatuissa kanavapaketeissa.
Mitenhän tää nyt taas oikein meni… :see_no_evil:

Ping @TeliaPartio

Mä peruin kans tänään liigapassin omilla sivuilla ja onnistu hyvin. Että sopimus puretaan kun ovat sen käsitelleet.

Mistä se onnistuu sieltä omilta sivuilta?
Mulle näytti vaan aktiiviset tilaukset ja Liigapassi ei siinä näkynyt.