No joo. Kävin myöskin sisältöä läpi, eikä se näytä kokeneen mitään evoluutiota sitten Nordicin. Aikalailla samat sisällöt kuin aiemminkin. No oli sinne tullut “No Sudden Move”, jota olen ollut odottavinani.
En nyt ihan ekana ole tuuttaamassa kymmenen vuoden tilausta sisään. Ehkä ainakin WB:n leffat löytää tiensä tuonne ja “arvo” nousee. Tuonnehan on tulossa ainakin Dune, uusi Batman ja uusi Matrix. Dune ilmeisesti jo ensi viikolla.
Joo selkeää lisäarvoa vanhaan verrattuna alkaa tulla sitten, kun Warner Brosin tuoreita ensi-iltaelokuvia alkaa tipahdella palveluun. Toki 4,49€/kk on sellainen hinta, että eihän sillä taida saada edes yhtä vuokraleffaa, ja keksin kyllä palvelusta katsottavaa seuraavaksi kuukaudeksi ennen uusia elokuvia.
Tosin nuo kaikki kolme mainitsemaasi tulee varmaan katsottua myös leffateatterissa (Dunen jo nähnytkin), mutta sitten on niitä elokuvia, joita ei ole ihan niin suurta hinkua nähdä valkokankaalta.
SUORATOISTOPALVELU HBO lanseerasi tiistaina uuden HBO Max -palvelun. Sen hinnoittelu on ärsyttänyt vanhoja käyttäjiä.
Palvelun edeltäjän HBO Nordicin entiset käyttäjät maksavat palvelusta 8,99 euroa kuukaudessa, kun taas uusille tilaajille uutuutta tarjotaan 4,49 eurolla kuukaudessa.
Heti HBO Maxin julkaisupäivänä Suomen palveluun saapuvat katsottavaksi muun muassa odotetut elokuvat Reminiscence, The Conjuring: The Devil Made Me Do It, Godzilla vs. Kong ja Mortal Kombat. Warner Brosin elokuvat saapuvat jatkossa HBO Maxille vain 45 päivää elokuvateatteriensi-iltansa jälkeen. Tuore scifi-elokuva Dune saapuu katsottavaksi 1. marraskuuta.
Disneyplussan saa kahdella eurolla (ensimmäinen kuukausi) 14.11. asti, niin tuli otettua. Kai tuolta jotain löytyy. Alkuperäinen pläni oli ottaa jouluksi ja tykittää Simpsoneita.
HDR- ja 4K-sisältö on vähän olematonta, nyt kun siihen tutustuin.
Palvelua googletellessani törmäsin pariin kirjoitusvirheeseen hakutuloksissa. Kai tuon paremminkin voisi hoitaa.
Säästä ylu 75% - 1,99 € kuukaudessa
Tarhous päättyy 14.11.2021 - 1,99 € kuukaudessa
Viaplayn erään vuoden Super Bowlin aikaan pyörineessä mainoksessa oli “vielä yksi elukova”
Toimiiko kellään uuden HBO MAXIN tv app? Meidän molemmat Samsung töllöt bugittaa tolla apilla. Hidas ja noin minuutin katsomisen jälkeen alkaa lataamaan eikä jatku. Yhteys 500/100, eli ei oo netissä vika. Myös tuo play kaupan palauteosio on täynnä vika ilmoituksia. Ei tosta viittis huvikseen maksaa vaikka halpa onkin.
Arvostaisin, jos näissä palveluissa olisi hyvät työkalut sisällön selaamiseen. Esim. Netflix ja Disney on kuin bulgarialaisia kirjastoja – ei niistä löydä mitään. Luultavasti ihan tietoinen valinta, taktiikka sekoittaa käyttäjää. En tiedä miksi näin olisi, mutta siltä tuntuu.
Viaplaylla varmaan paras työkalu, kun voi hakea julkaisuvuoden mukaan ja leffojen profiileissa näkyy itselle tuttu IMDb-arvosana.
Okei, nyt on hyvältä vaikuttava palvelu, IS:n PlayPilot. Heti kättelyssä parempi kuin streamablet ja flixablet. Voi hakea tietyn IMDb-arvosanan, julkaisuvuoden, alkuperämaan ja palvelun mukaan. Ja mikä hienointa, vain vuokralla olevien rainojen kohdalla lukee “vuokraa”. Useampi leffa, mitä tässä odottelen, onkin vielä vain vuokrattavana.
Mitä ilmeisimmin jokseenkin samankaltainen palvelu kuin JustWatch, jota olen itse tähän käyttänyt. Ilmeisesti hieman paremmat suodattimet kuitenkin tuossa PlayPilotissa.
JustWatchia olen käyttänyt erityisesti selvittääkseni, mistä esim. jonkin leffan saa 4K-laadulla vai saako mistään. Tätä tietoa ei harmillisesti näyttänyt tuosta PlayPilotista löytyvän.
No varmaan molemmissa palveluissa puolensa. Itsekin yhtä sarjaa etsin Justwatchilla, että eikös missään suoratoistopalvelussa ole sitä. Ei muka ollut, mutta PlayPilot löysi heti ja testasin, niin Justwatch ei. Ilmeisesti Disney+ puuttuu joltain osin Justwatchista tai ei päivity niin tehokkaasti.
Otin tässä testiin Apple TV+ -palvelun. Pari leffaa katsonut Android-telkkarilla. Kuukausihinta taitaa olla 6 euroa, mutta viikon trial riittää minulle tässä kohtaa. Ultra HD -materiaalia on mukavasti tarjolla. Varmaan eniten kaikista käyttämistäni palveluista. Itse asiassa pieni googletus antaa täkyn, että Apple tarjoaisi striimausalan suurinta bitratea. Omaan silmään kuvanlaatu on hyvää, mutten osaa nähdä eroa HBO:n UHD-tatinaan.
Oudosti sovellus tarjoaa oletuksena kuulovammaisten tekstityksiä. Pitää aina erikseen muuttaa ne perus tekstityksiksi.
Sellaisen huomion tein, että Applen vuokraamossa on tarjolla vuokraleffat UHD:na samaan hintaan kuin Viaplaylla HD:na. Viaplayssa ei taida paljoa UHD:na olla muuta kuin urheilua.
Nyt kun olen tässä enemmänkin parempaan laatuun tottunut, pakko se on siihen suuntaan kääntyä. Applen vuokraamosta saattaa tulla ykkösvaihtoehto meikälle.
Long story short, en pystynyt perumaan Paramount+-tilaustani. Sivu ei reagoinut perumisnappiin. Lähetin viestin aspaan. Sieltä tuli takaisin koneella käännetty, ehkä jopa automaattinen vastaus. Näin se maailma pienenee. Saivat onneksi tilauksen peruttua. Tarjoavat ilmaista kuukautta, mutta vaikuttaa niin vaikealta lunastaa, ettei kiinnosta.
Luulin siis peruneeni tilauksen jo aiemmin, mutta ehkä se ei ollut peruuntunut silläkään kertaa.