Tomáš Záborský

Olisiko niin, että Krisse muistaakseni haluaa pelata vasenta laitaa, joka on Zabonkin luonnollinen paikka? Jompikumpi joutuisi vaihtamaan “väärälle” puolelle.

Korjatkaa jos olen väärässä.

1 tykkäys

Näin taitaa olla.Itse sijoittaisin Krissen oikeaan laitaan,muutaman kerran muistaakseni sitä pelannut.

Ovat saaneet tuota yhteistä aikaa jo pidemmän aikaa ylivoimalla… ai niin mut se että tulosta ei ole tullut onkin jonkun muun syy :joy:

Onhan tolla ollut monta selkeää maalipaikkaa jopa tyhjää edessä se on kyllä sama tällä hetkellä kuka vieressä on jos ei uppoo, mutta huoli pois kyllä se vielä uppoo! Aivan naurettavaa hakea syitä muista kun on pellannut jo kaikkien kanssa tästä joukkueesta!

Zabolla on vähän puristusta maalipaikoissa. Yrittää liiankin ahnaasti yksin välillä hakea ratkaisua. Ratkaisut ei tule rennosti. Duunia Zabo painaa kiitettävällä tasolla ja pääsee kohtuu hyvin paikoille. Ehkä Jasukaan ei välttämättä hänelle se paras sentteri ole 5-5 pelissä, vaikka Jasu on kyllä sinänsä hyvin pelannutkin.

Zabo on yksi osa Tapparan käyttämätöntä potentiaalia tuloksenteossa. Koko kauden olen uskonut, että tulosta alkaa tulla ja uskon edelleen.

2 tykkäystä

Tarkoitus ei ollut syyttää ketään. Minä ajattelen asian enemmän niin, että Zaborskyn olisi onnistuttava, jotta koko joukkue menestyisi. Zaborsky on parhaimmillaan aivan mielettömän kova pelimies ja joskus siihen vaaditaan sitä, että väkisin haetaan rinnalle kaverit, jotka tuovat esiin hänen vahvuutensa.

Itse vain näen kovin usein tilanteen, jossa Zaborsky menee päätykiekkoon taistelemaan ja voittaa kiekon joukkueelle, mutta kukaan ei ole sellaisella paikalla, että peli voisi jatkua. Jos katsoo niitä pistemääriä, mitä Zaborsky on urallaan tehnyt niin on täysin varmaa, että hän tekee pisteitä ja pääsee paikoille, jos hänellä on siihen sopivat ketjukaverit.

Zaborskyn hyödyn maksimointi on MIELESTÄNI joukkueen onnistumiselle elintärkeää - samoin kuin se, että tuolla materiaalilla on oltava kolme tuloskykyistä yksikköä. Tällä hetkellä meillä on ehkä 1,5 sylinteriä käytössä siitä, mitä olisi saatavilla ja aina ei voida vaan hakea ja tutkia, jos jostain saataisiin nyt jossakin välissä kaivettua se esille. Jos taas katsot Jasun ikää ja sitä, millaisessa roolissa hän on tottunut pelaamaan niin on aika kohtuutonta myös Jasua kohtaan odottaa, että hän pystyisi tässä lyhyessä ajassa nousemaan nelossentteristä ykkössentteriksi.

Rautakorpi opetti MYÖS Jarkko Malista aikanaan väkisin ykkössentterin tontille, mutta katsokaa Malista nyt vaikka siellä IFK:ssa. Kun hänellä ei ole tiettyä pistettä enempää kykyä - ja se on vielä kauniisti sanottu - niin ei hänestä väkisin voida Barkovia tehdä. Ei vaan voida. En tiedä, miten keksisin jonkun kornin esimerkin työelämästä: jos minä olen erinomainen asiakaspalvelija nykyisellään niin pitääkö minusta tehdä väkisin myyntitykki, jos minussa ei ole mitään luonteenomaista siihen hommaan?

3 tykkäystä

Jos samaan ketjuun laitetaan, niin Zaborsky tosiaan vasemmalle, Kuusela oikeaan laitaan. M. Järvinen keskelle.
Hieman pääaiheesta sivussa, mutta on Krisse tuolta paikalta muutamia kertoja ainakin antanut hienoja passeja, kuten tässä videossa nähdään. Vuodelta 2016, kevättä elettiin!

3 tykkäystä

Tulosta ei synny ennen kuin pääsee Kuuselan kanssa samaan ketjuun. Zabo on ”target” pelaaja joka lyö kyllä lötöä pussiin kun saa keskittyä siihen että tekee itsensä pelattavaksi maalin edessä. Kuusela saa pelattua kiekkoa lapaan.

2 tykkäystä

Ylivoimallahan nuo ovat jo hyvän tovin yhdessä pelanneet. Ei se maalinteko sielläkään ole vielä auennut kunnolla. Se taas ei ole Jasun syy.

Kuuluuko Jasu vielä samaan ylivoimaan Krissen ja Zabon Kanssa?

Kyllä ykkösylivoima on samalla koostumuksella pelannut. Viivassa Kemiläinen taisi jonkun vaihdon pelata viime pelissä. Jasun piikkiin ei voi laittaa sitä, että verkko ei ylivoimalla muilla heilu. 5-5 peli onkin sitten asia erikseen.

Tuloksen teko Zabolla ei ole kiinni ketjukavereista. Zabon pitää vain ruveta naulaamaan paikoistaan.

Terävyys uupuu, Sportia vastaankin oli paikkaa, mutta ei. Pahin esimerkki oli, kun Zabo oli puolittain läpi ja takaa tuli vihollinen ja otti vain kiekon pois.

Kuusela ja Zabo ovat molemmat parhaimmillaan sen tason pelimiehiä, että he tekevät ja heidän pitäisi tehdä ketjukavereistaan parempia. Nyt näin ei tapahdu. Kun näin ei tapahdu, niin on helppo syyttää täällä palstalla ketjukavereita ja mielestäni siinä mennään täällä metsään…

Eli vaadin Zaborskylta ja Kuuselalta enemmän. Paljon enemmän…

5 tykkäystä

Pari maalia ovat järkkäilleet. Sekin on enemmän kuin monella muulla. Onko tää Jasu jokin helvetin pyhimys?! Jasu on pelannut tulosyksikössä ja joukkue on tehnyt 4 vähiten maaleja liigassa niin ei voi kauheasti kehua.

2 tykkäystä

Hiljaista on ylivoimalla ollut lötön heitto…

Zabo joutuu tällä hetkellä tuomaan kiekon alueelle, rakentaa peliä yms. vaikea on yksin tehdä vielä maalitkin siihen päälle…

4 tykkäystä

Tuo pahin esimerkki, mikäli puhumme samasta tilanteesta, oli mielestäni hankala pelata, kun vastustajia tuli takaa oikealta ja vasemmalta. Vasen taisi lopulta saada kiekon pois. Ei oikein ollut tapaa suojata kiekkoa siinä. Täytyy tsekata uusintana tänään vielä, kuinka väärin muistan.

4 tykkäystä

Ei kai pyhimys ole, mutta ylivoimalla miehen rooli on kaapia aloitus ja painaa maalille möyrimään. Kuusela hoitaa lähinnä pelintekijän roolin ja katselee syöttöpaikat joko viivaan tai Zabolle. Sieltä maalin edestä Jasukin on jonkun maalin tehnyt.

2 tykkäystä

Tärkeintä on kuitenkin, että keskustelua on. Olemme kaikki kuitenkin samalla asialla:

VIIME KÄDESSÄ EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ, MILLÄ TAVALLA SAADAAN ONNISTUMISIA KUNHAN NIITÄ VAAN ALKAA TULLA!

9 tykkäystä

Sepä se. Puuttuuko terävyyttä?

@tp2 sinun kanssasi en jaksa vääntää ennenkuin luet ajatuksella tuon edellisen viestini ja vähän annat siimaa tuon Jasu vihan kanssa.

3 tykkäystä

Varmasti osittain. Tuosta tilanteesta en sano enempää ennen kuin olen katsonut uudestaan. En muista niin tarkkaan, oliko kuinka hyvässä liikkeessä suhteessa pakkeihin jne.