Topi Rönni tuomittiin käräjäoikeudessa raiskauksesta 12.3.2024

Eikö toi @drkossun viesti oo aika asiaton? Monta muuta viestiä on liputettu, se vaan on ja pysyy ja ainakaan minä en sitä pysty liputtamaan jostain syystä.

3 tykkäystä

Mää oon joskus ennenkin valittanut, että “jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan” on harhaanjohtava slogan. Se pitäisi korvata sloganilla “kukaan ei ole syyllinen ennen kuin toisin todistetaan”. Rönni ei ole syyllinen eikä syytön tässä vaiheessa vaan rikoksesta epäilty.

6 tykkäystä

Jaahas että tällaista taas. Itse en ota kantaa tähän asiaan koska viime vuodet ovat osoittaneet miten suuri osa nykypäivän raiskaus ja ahdistelusyytöksistä ovat olleet perättömiä.

Se onko tässä tapauksessa kyse sellaisesta niin viranomaiset tutkikoon ja oikeus tehköön päätöksensä. Pitää myös muistaa että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan mutta samalla teoilla on aina seuraukset. Luotan Suomen oikeuslaitokseen että lopputulema on oikeudenmukainen.

Edit. Sanoin suuri osa en suurin osa. Näillä on vissi ero. Enemmistö on kuitenkin faktapohjaisia enkä minä sitä ole tässä kieltämässä. Jokainen oikeasti raiskaukseen syyllistynyt ansaitsee paljon kovemman tuomion kuin muutama vuosi linnaa.

1 tykkäys

Jotain lähdettä tähän?

18 tykkäystä

Olisko jotain faktaa tarjota siitä, miten suuri osa? Missä tämä on osoitettu?

Niin ja tässä tapauksessahan voidaan sitten puhua syytteseen asti edenneistä tapauksista. Eli sellaisista olisi kiva saada faktatietoja väitteesi pohjalta.

Et ole kaivellut tilastoja, mutta sen osaat sanoa, että suuri osa on perättömiä. Asia selvä.

25 tykkäystä

Kyseinen viesti on liputettu, eikä se ole enää näkyvissä.

Kuuluu ihan perusjärkeen osata erotella toisistaan syytökset(vaikka somessa esitetyt syytökset, jotka pilaavat maineen ilman minkäänlaista rikos-/oikeusprosessia) ja syytteet. Näissä on aika vissi ero. Jälkimmäiset ovat ylittäneet virallisen syytekynnyksen. Tässä yhteydessä on hieman hullunkurista puhua me too-aikakausista jne.

6 tykkäystä

Oksettavaa testosteronihuuruista misogynistien tuskanulinaa on taas tänäpänä saanut lukea yhdelta sun toiselta foorumilta, niin julkisilta kuin yksityisiltäkin. Ristus miten junttia iso (tai äänekkäin) osa kiekkoväestä onkaan. Pitäs varmaan ajaa mökille ja heittää luuri jorpakkoon.

33 tykkäystä

Ehkä voisi lopettaa spekuloinnin. Tuomio tulee, seura päättää ja sitten voi spekuloida. asiallisesti.

(kirjoittajan poistama viesti)

Tämä äärimmäisen ikävä aihe on ollut minun silmissä jonkinlainen foorumin stressitesti. Ja minusta yhteisö on suhtautunut 95% kypsästi. Jään hyvillä mielin tähän seuraan keskustelemaan mukavista ja ikävistä asioista. No joo, onhan täällä ylläpidon viikate viuhunut aika tiuhaan, mutta toimivan foorumin merkki sekin.

7 tykkäystä

No niin, nyt tuli sitten yksi juttu, joka kertoo meille, että perusteettomia rikosilmoituksia tehdään suhteellisen paljon. Tämä tuskin on yllätys kenellekään. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä edelläkäydyn keskustelun kanssa, koska tämä tapaus on edennyt rikosilmoituksesta esitutkinnan kautta syyttäjälle, joka on nähnyt aiheen nostaa syytteen. Tämä on juuri sellainen tapaus, joka ei tuossa jutussa käsiteltyjä tilastoja korista.

3 tykkäystä
10 tykkäystä

We have no further comment at this time.

Tää olis monin paikoin aika hyvä toimintamalli näissä jutuissa. Itse toteutan ainakin tätä tässä vaiheessa, uutisoin varmaan huomenna lähetyksessä niillä tiedoilla mitä on julkisuuteen kerrottu, lisätietoa sitten siinä vaiheessa kun tuomio on annettu.

13 tykkäystä

Et ota kantaa ”tähän asiaan”, mutta otat kuitenkin kantaa maailman menoon ilmeisesti ihan stetsonista, heittämällä ilmeisen vahvan väitteen, että suuri osa raiskaus- ja ahdistelusyytöksistä on aiheettomia?

Erikoinen veto varsinkin maassa, missä, edelleen, naiset kärsivät parisuhdeväkivallasta aika paljon kansainvälisesti vertaillen ja raiskaajakin taitaa useimmiten olla uhrille ennestään tuttu eikä mikään myyttinen puskaraiskaaja.

Näitä muutamia mäntimpiä kommentteja lukuun ottamatta on kyllä jopa hämmentävän asiallista keskustelua tässä ketjussa. Kiitos ja tsemppiä moderaattoreille.

12 tykkäystä

Erikoista että mulla näkyy aina vaan vaikka poistun foorumilta ja tuun takaisin. No hyvä jos muilla ei näy.

Ottamatta sen kummemmin kantaa onko syyllinen vai niin pistää ihmetyttämään, kun jo toinen Liiga pelaajan raiskaussyyte uutisointi lyhyen ajan sisään.

Ja tietysti myös rikosilmoitus seksuaalisesta hyväksikäytöstä Heljangosta. Heljanko kuitenkin jatkoi ja jatkaa pelejä, Rönni ei.

Heljankoa vastaan ei ole syytteitä nostettu, kannattaa korjata kommenttiasi.

28 tykkäystä

Olet oikeassa. Kyse olikin rikosilmoituksesta vain.