Paljonkoha on Liigan ennätys peräkkäisissä kotitappioissa? Olisko jo lähellä toi 7 pisteetöntä peliä
Edit. Ja Twitterii Liiga data sivu osas kertoo et KooVeella on ennätys kaudelta 79-80 10 ottelun tappioputki kotona. Saipalla 9 otteluu 83-84 kaudelta. Eli matkaa on viel
2000 ihmisen yleisökeskiarvon tippuminen on TPS:lle jo hyvä rangaistus. Siinä on TPS:llä Liigalle vähän selittämistä miksi 350 000 asukkaan seutukunnassa keskiarvo on 3500-4500. Liigan saamat tulot laskee.
No periaatteessa on. Lähinnä tietysti itselleen, että saa liigaosakkeen Jääkiekon SM-liiga Oy:ltä. Tuskin muut osakkaat ovat ihan liekeissä, kun Turussa kustaan brändin päälle.
Turussa on kai ollut sellainen milleniaalinen kestokrapula 90-luvun jälkeen, että ison hallin yleisökehitykset ovat monestikin olleet heikon urheilullisen tuloksen myötä äkkiä nykyisenlaisia. Ehkäpä Liigan ja muiden seurojen täytyy vain koettaa kestää se. Vaikka vaikeaa on.
Minua ei oikeastaan naurata tämä TPS:n rämpiminen, koska liiga tarvitsee hyvää joukkuetta Turusta. 80-luvulla Tapparan ja TPS:n kohtaamiset olivat hienoja otteluita jotka olivat silloisia klassikkoja. Anteeksi vaan Jukurien kannatajat, mutta ei oikein sytytä nämä ottelut.
Niin, samaa mieltä. Eihän se kotimaiselle jääkiekolle hyvääkään tee, yksi sen goljateista nukkuu syvempää unta kuin itse Antero Vipunen.
Kai sitä pieni vahingonilon kipuna jossain kihisee, mutta oikeasti aika pieni.
Ulkopuolilta vaikuttaa nyt vain olevan kovaa tahtoa saada jotain henkilömuutoksia seurassa tehtyä vaihtelevin perustein, mitä tahtoa taas itse seurassa ei ole. Tämähän tässä voisi ajoittain eri tavoin hieman huvittaakin, ei joukkueen rämpiminen, jolle naureskelu pitemmän päälle olisi ehkä melko väsynyttä huumoria.
Mutta kyllähän nuo Turun yleisöorientaatiotkin tiedossa ovat, eivätkä mitään uusia ilmiöitä.
…ja sitten onkin vuorossa kannattajaryhmän mielenilmaus: Mihin menet, TPS? Mitä kannattajat merkitsevät TPS:lle?
Mihin menet, TPS? Mitä kannattajat merkitsevät TPS:lle? Nämä kysymykset esitämme rakkaalle Seurallemme keskiviikkona 30. lokakuuta ottelussa TPS – Jukurit. Viestiä tehostaaksemme olemme päättäneet boikotoida kyseisessä ottelussa kannattajakatsomo Mutkaa. Vetoamme kannattajia pitämään katsomon tyhjänä viestin vahvistamiseksi.
Tämä on meidän tapamme reagoida Seuran reagointia odotellessa. Boikotointi on kannattajien keinovalikoimassa äärimmäisimmästä päästä, emmekä turvaudu siihen mielellämme. Koemme, että TPS:n kyvyttömyys reagoida organisaatiota ravistelevaan kriisiin edellyttää nyt vahvaa mielenilmausta. Boikotointi ei merkitse TPS:n hylkäämistä, vaan haluamme osoittaa aidon huolemme ja välittämisemme. Nyt odotamme seurajohdolta samaa.
Tyhjä kannattajakatsomo lienee vahvin keino, jota faniryhmä voi käyttää. Jaloilla äänestäminen. Mielenkiintoista nähdä, että saadaanko seuran puolelta mitään vastausta. Aiempi fanien syyllistäminen ei oikein toimi, joten jotain muuta tarttis keksiä. Itse ainakin odotan TPS:n vastausta mielenkiinnolla, siinä määrin huikeaa on seuran viestintä ollut…
Kalle Kaskiselle kenkää -ketju jatkoaika.com tarjoaa kyllä päivästä ja illasta toiseen huipputason viihdettä. Turkulaiset ei yleensä ota itseään liian vakavasti, joka on ehdoton etu Tässä päivän helmi:
Edes Westerlundin selkänoja ei ole näköjään ikuinen kuitenkaan. Kaksi viikkoa sitten ilmoitti tämä samainen TJ että hallitus seisoo valmentajan takana. Nyt kieltää, että seisovat missään rintamassa kenenkään takana. Nyt taitaa olla semmonen tilanne, että kohta heilahtaa Kallelle mono.
Noiden kommenttien myötä luotto on mennyt julkisesti. Ihme, jos Turusta ei tule uutisia jo huomenna. Harmi Tps;n kannalta, että mm. Suikkanen teki juuri sopimuksen Itävaltaan.
Aikalailla nololta vaikuttaa jo osapuolten kannalta.
Mä vähän kyllä luulen Suikkasen ja TPS:n rakkauteen tulleen viime reissulla sellainen ryppy, että ihan heti ei kyllä Kaitsu rikospaikalle palaa. Torvet soi, kun Suikkanen palasi “hommiin”
Ja kun tuo hieno paluu päättyi näin:
Vähän semmonen fiilis, että Suikkanen ei ihan helpolla noihin hommiin lähde enää.
Samalla pitää ottaa ihan tällainen kanta asiaan myös:
Kai Suikkanen oli kommentaattorina Ruudulla pitkän pätkän ennen kuin siirtyi Kärppiin. Ammattivalmentajaksi tuntui löytävän harvinaisen vähän huomioita itse pelistä. Suikkanen tuntuu olevan vähän sellainen tsemppivalmentaja - tsempillä ei pääse kovin pitkälle eikä sen päälle hirveän paljoa rakenneta.
Totta. Suikkasen kommentti “mille ne viheltää” on jäänyt mieleen, eli ei mitään käyttöä näin lyhyesti. Ehkä Suikkanen on sellainen tsemppari, mutta mieltäisin hänet “ei metrin syötöt voi mennä kolmea metriä ohi” (vai miten se meni) sellaiseen behaviorismistiseen genreen, eli toisin sanoen vanhan liiton ukoksi.