Tulisiko Vapaan keskustelun ketjut piilottaa ei-kirjautuneiden etusivulta?

Olisko mahdollista piilottaa “Vapaa keskustelu” osio käyttäjiltä, jotka ei ole kirjautunut sisään? Antaisi paremman yleiskuvan joillekkin uusille ihmisille, kun ekana ketjuna ylhäällä ole esim. “Mielenterveys ja yksinäisyys/syrjäytyminen” jääkiekkofoorumilla vaan olisi ainoastaan jääkiekkoaiheisia ketjuja.

9 tykkäystä

Varmasti on teknisesti mahdollista. Se vaan, kun kesä on tulossa, niin ei välttämättä haluta näin tehdä kuitenkaan. Tässä on jääkiekkokausi siellä loppupäässä tämän kevään osalta, joka vaikuttaa foorumiin joka tapauksessa siten, että aktiivisuus laskee monta prosenttia.

Kesällä ei ole jääkiekkokeskustelua hankintoja ja spekulaatiota pidemmälle ja MM-kisoihinkin on vielä hetki aikaa. Foorumi palvelee kuitenkin tarkoitustaan tuottamalla ihmisille keskustelua ja ne, jotka haluavat mukaan tulevat. Tässä vaiheessa kautta ei kuitenkaan olla käyttäjämäärien ylärajoissa.

1 tykkäys

Idea on mielestäni hyvä ja tosiaan taitaa olla yhdellä rastilla ruutuun toteutettavissa. Tai ainakin muutamalla rastilla.

Mitäs muut käyttäjät tuumaavat ja @henkilökunta myös?

Liigan ja muutaman muun liigan osalta kyllä.
Esimerkiksi MM-kisat ovat vielä edessäpäin.

@Raumalainen ehdotus ei ole huono ja kannatan sitä.

Kannatan ehdotusta.

Kannatatko tätä ehdotusta?

  • Kyllä
  • En

0 voters

Äänestys hyvä olla, tietenkin alle kannattaa perustellakkin.

Kannatan. Sivusto näkyisi stalkkaajille kiekko foorumina eikä minään yleisfoorumina. Sinänsä ei haittaa jos puhutaan muutakin, mutta ensisijaisesti tulisi olla kiekko aiheinen ja käyttäjien hakeutua tänne nimenomaan kiekon perässä.

Kirjautumisen jälkeen avautuisi vapaa keskustelu johon voi sitten osallistua jos haluaa.

3 tykkäystä

Olen ehdottomasti tämän kannalla ja mielestäni olen tätä joskus aikanaan ehdottanut. En muista miksi ei edennyt tuolloin.

Niin mitä tässä tarkalleen ottaen ollaan tekemässä?

  • Testialueen kaltainen kohtelu ei ole vaihtoehto, koska tällöin ketjut eivät näy kenellekään Tuoreimmissa millään käyttäjäasetuksilla.

  • Alueoikeuksien säätäminen on mahdollista, mutta tekisi vapaasta keskustelusta lukollisen alueen. Sieltä ei enää saisi ansiomerkkejä esimerkiksi.

  • Paras vaihtoehto olisi CSS-temppu, jos sopivat luokat löytyy.

FF2:n Vapaata keskustelua ei voi lukea kirjautumatta sisään.

1 tykkäys

Olen tämän ehdotuksen kannalla, mielestäni voi hyvinkin olla pysyvästi noin.

Kuullostaa hyvältä tempulta saada meidät näyttämään vähän fiksummilta kuin ollaankaan :joy:
Kannatan.

3 tykkäystä

Helpointa on piilottaa alue kokonaan kirjautumattomilta, ominaisuushan löytyy ihan vakiona Discoursesta. Teknisesti pitäisi olla myös mahdollista piilottaa ketjut vain etusivun listasta. Äkkiseltään katsottuna pitäisi onnistua yhden ehdon lisäämisellä meidän etusivun modiin.

6 tykkäystä

Onhan se vaihtoehto - tällöin viestit eivät näy Tuoreemmissa, mutta niihin pääse muita reittejä pitkin navigoimaan (Alueet-näkymän kautta, notifikaatista…). Oikeuksilla rajoittaminen on huonompi vaihtoehto koska siihen törmää myös Googlen hakukone ja nillittää asiasta.

Sehän kaikenlaisesta piilottamisesta seuraa että ko. alueen keskustelut rahoittuvat, mutta se ei ole pelkästään huono asia.

Miten CSS-temppu poikkeaa siitä että alueen ketjut eivät näy etusivulla?

Ajattelin, että CSS:stä voi hyvinkin löytyä luokkia, joilla vaikutuksen voi rajata vain kirjautumattomiin. Jollei löydy, sitten sen ratkaisun voi unohtaa. Ja silloin minusta koko idean voi kuopata: haitat muodostuvat selvästi suuremmiksi kuin hyödyt.

Testialuekohtelu on edelleen mahdoton vaihtoehto. En ole valmis mihinkään kirjautuneen käyttäjän käyttöliittymään kohdistuvaan kompromissiin tämän takia.

Avaatko vielä miksi tämä on mahdoton?

Sanoin sen jo kerran. Koska en missään tapauksessa halua joutua menemään vapaan keskustelun ketjuihin aluenäkymän kautta. Se olisi VALTAVA käyttöliittymäheikennys. Ja vieläpä melkein tyhjän takia.

5 tykkäystä

Jos nyt oikein ymmärsin, niin oon tästä samaa mieltä. Kuulostaa vähän hankalalta.

itse aiheesta olen sitä mieltä, että ei tuo nyt huonolta kuulostava idea sinänsä ole, että palsta näyttäytyy ulospäin vain jääkiekkopalstana.

Burger menu toimii kyllä, mutta tuleehan siinä toki pari klikkiä polkuun lisää.

1 tykkäys

Voisiko tuohon oletusaluevalikkoon (“Tuoreimmat”) ehkä saada suoria linkkejä eri keskustelualueille, ml. vapaa keskustelu?

Alueella on kyllä myös muutamia sellaisia ketjuja, joita tulee ihan jääkiekkoaiheiden vuoksi säännöllisesti seurattua. “Onnitteluketju” ja “Surullinen uutinen” ainakin; eli lajihahmojen elämäntapahtumia koskevat uutiset.

1 tykkäys