Ulkojäät 2016 Sorsapuistossa 16.-17.12.2016

Tää on just näin. Ei terveen itsetunnon omaavan ihmisen tarvii olla jatkuvasti mollaamassa muita. Tätä vaan tulee vastaan paljon täällä.

Noita katsomorakenteita ja kaukaloo kun nyt katsoo, ni niiden osalta taitaa olla toimiva konsepti. Tuntuu Tapparankin pelaajat olevan tapahtumasta innoissaan.

Harmittaa kyllä etten itse pääse peliin… olisi varmaan ollut hieno kokemus :pensive:
Toivon mukaan paikalle saapuu paljon Tapparan miehiä, naisia ja lapsia kannustamaan :slight_smile:

Ja toki jos konsepti toimii täällä Suomessa, niin mistäs sitä tietää vaikka Tappara (ta joku muu joukkue) järjestäisi samalla systeemillä joskus tulevaisuudessa taas ulkopelit. Sitten on kyllä ehdottomasti päästävä mukaan! (jos siis Tapparan joukkue vaan pelaa :wink:)

Juu toivotaan että tulee hyvät pelit vaikka ykköskorin kavereita puuttuukin. Se jää arvailtavaksi minkälaisen tuloksen Honkkis sieltä kaivaa mutta niinkun sanoin ei itseä se isommin liikuta tekeekö ipa voittoa vai tappiota. Itse en ole paikalle menossa mutta en mitään vesisadettakaan toivo…

Olin kiikun kaakun että menenkö paikalle. Puuttuvat pelaajat ratkasi sen että en mene. Menee jotenkin maku touhusta kun tämmöiseen tapahtumaan ei saada parhaita pelaajia, vaikka ovat terveitä. Annetaan aika paljon tasoitusta naapurille.

Sääennuste on toinen asia mikä olisi myös vaikuttanut aika paljon että ostanko sen saatanan kalliin lipun. Mutta kai sitä mieli kerkiää muuttua :smiley:

Eipä tarvitse ihmetellä miksi suomalaiset ovat väkilukuun suhteutettuna euroopan huonoimpia käymään urheilutapahtumissa. Kummallisia kommenteja ja toivomuksia. Toivottavasti tapahtuma onnistuu.

2 tykkäystä

Minä en toivo tapahtuman epäonnistumista, mutta tapahtuma ei kiinnosta minua. Oma suhtautumisena johtuu Ratinasta, joka oli odotuksiini nähden liian iso floppi. En toivo pahaa, mutta toivoisin Suomessa tällaisiin tapahtumiin hieman parempaa otetta ylipäätään: haluaisin, että ymmärrettäiisin tapahtumaan kuuluvan muutakin kuin viedä jääkiekkopeli ulos ja olen skeptinen siitä, onko näin oikeasti.

Kannustan omaa joukkuettani hallissa mieluummin. Ensinnäkin en tykkää seisoa kylmässä tuntikaupalla, vaikka kuinka eksoottinen tapahtuma olisi. Ja kun Tappara-Ilves pelit eivät oikeasti ole olleet viime vuosina tasokkaita. Olen pahoillani, mutta ne ovat olleet yleensä melkein huonoimpia jääkiekkomatseja kaudella. Viimeksi oli hyvä peli ja se tuli siitä, ku Ipa johti 3-0 ja Tappara nousi 3-3, se fiilis oli upea. Anteeksi, tää on mun mielipide.

Tää jää nähtäväksi, mutta ihan saman asian näkee 90 % ajasta myös hallissa. Tapahtuman vieminen ulos ei automaattisesti nosta tapahtuman arvoa. Ne on USA:ssa ja Kanadassa kunnon spektaakkeleja ja siinä on paljon muutakin kuin peli mukana. Oon pahoillani edelleen.

Jääkiekko seurataan monesta eri syystä. Omien haukkuminen kuuluu tähän juttuun yhtä paljon kuin yhteisen voiton juhliminen. Jos joukkue esiintyy haluttomasti niin kritiikki on ansaittua. Viime aikoina on tullut paljon kritiikkiä, vaikka aina ei oo ollut ees aihetta. Mehän halutaan kaikki, että Tappara on paras. Ja vain paras riittää…fanejen vaatimukset eivät tunne realismia.

“positivistit” hyökkää aina negatiivisia ihmisiä vastaan. On tottakai hienoa, että joku näkee tässä tapahtumassa hyvää ja ylipäätään haluaa tähän tapahtumaan osallistua. Se on jokaisen oma valinta, mutta ei oikeasti kannata syyllistää meitä, jotka ei halua osallistua. Oma kritiikkini näitä tapahtumia kohtaan tulee menneisyydestä.

Tulen nauttimaan Tapparan voitosta ihan niin kuin sinäkin.

[QUOTE=“Ziggy, post: 6786903, member: 3231”]Ihan hyvä video ja toteutus, hieman tosin särähti korvaan kun Tapio Laakso sanoi että faneja varten tällaisia järjestetään, IH Oy on kyllä mielestäni tuonut alusta asti esille että tämä järjestetään ensisijaisesti Ilveksen talouden kuntoon saattamiseksi.
Toivottavasti säät suosii ja tapahtuma onnistuu paremmin kuin se Ratinan ulkoilmaottelu.[/QUOTE]

Tässä lainauksena eräs kommentti jatkoajan Ulkojäät 2016-ketjusta käyttäjältä Ziggy.
Mielestäni tässä ehkä tulee myös esille, miksi markkinointiviestinnän suorittaminen oikealla tavalla on erittäin tärkeää. En osaisi itse tätä sanoiksi laittaa, mutta Ilves on alusta lähtien markkinoinut julkisissa puheissa Ulkojäät 2016 -tapahtumaa tapahtumana, joka tasapainottaa Ilveksen talouden. Ensinnäkin Tappara-faneilta on aika kohtuutonta odottaa mitään ylenpalttista halua tukea Ilveksen talouden kuntoon laittamista. Kun tällainen viesti sekoittuu tapahtuman markkinointiviestintään ja puhutaan 500 000 €:n voitoista tällaisen tapahtuman ympärillä niin maksava kuluttaja oikeasti ajattelee aika äkkiä juuri noin, että tässä vaan yritetään persaukiselle seuralle hommata viimeiset vyffet.

10 tykkäystä

Kun tietäisi osoitteita, olisi mielenkiintoista käydä vilkaisemassa ruotsalaisia tai pohjoisamerikkalaisia fanipalstoja aiheesta “lähestyvät ulkojäät”. Mahtaako olla samanlainen mollisävy niissäkin, vai onko tämä vain suomalainen/pirkanmaalainen ilmiö.

4 tykkäystä

Niin… Suomalainenhan maksaa vaikka satasen ettei naapuri saisi viiskymppistä.:laughing:

3 tykkäystä

Valitettavan usein totta. :smiley:

Mutta onneksi ilvesläiset toivoo Tapparalle aina pelkkää hyvää :slight_smile:

10 tykkäystä

Kyllä Ilveksen ympärillä on nyt positiivista pöhinää, jota viimeksi oli sillon Sjöblomin aikoihin. Se ilo loppu sillon lyhyeen, samoin voi käydä nyt jos Ulkojääpelit tulee takkiin Ilvekselle ja Keränen osoittautuu keskivertopeluriks. Jotenki ohuen langan varassa Ilves rimpuilee, mutta kyllä mää oon tyytyväinen, että jotain sielläkin tapahtuu.

Cace ja Viltti, aiheena on Ulkojäät, ei henkilökohtaisuudet.

Tuleeko tuonne Kalevantien päätyyn jotain rakennelmaa? Menin ohi ja näkymä tieltä kaukaloon on erinomainen. Siinä ei nopeasti katsottuna näyttänyt olevan tilaa kaukalon ja pukukoppien välissä millekään rakennelmille.

2 tykkäystä

Itse oon kans yo:lle menossa huomannut saman ja aatellut, että pakko siihe o jotain tulla, koska muuten siinä kyllä katsotaan ylimääräisiltä seisomapaikoilta koko pelin ajan ilmaiseksi. Toisaalta siihenhän ne ihmiset myös kertyy ja lopulta kukaan siitäkää mitää nää, että ehkä luonnollinen ja poistuva ongelma? :smiley:

Kyllä siellä jo aita oli ja eiköhän siihen vielä pressut vedetä näköesteeksi. Vastaavasti on pressut olleet Blockfestien aidoissa lavan takana.

1 tykkäys

Mahtasko siihen pukukoppien päätyyn tulla isot näytöt? Nillähän blokkaa varmaan riitävästi Kalevantien kurkkijoiden näkemistä.

Nelonen ilmeisesti näyttää ainakin perjantain paikallismatsin Telkun mukaan, Liigastudio alkaen klo 17.55. Ruudussakin vilahti mainosteksti.

2 tykkäystä

Kummatkin pelit näkyy ilmaiseksi.

https://www.instagram.com/p/BNuipG_DhBZ/

Ruudun instagramista. On muuten komeat puitteet rakenteilla.

5 tykkäystä

Hienolta näyttää! Kaikin puolin toivon erinomaista tapahtumaa. Hinnat ovat valitettavasti itselleni liian korkeat, toki kovasti tekisi mieli paikanpäälle päästä. Haapalan ja kumppanien poissaolo on toki harmittava seikka, mutta ei se nyt niin iso asia sentään ole. Muut saavat hienon näytönpaikan jälleen, ja eiköhän Ilves saada kaadettua ilman heitäkin.

Ylempään keskusteluun sen verran, että suomalaisilla tuntuu olevan paha tapa ajatella kaikkea vähän liian “vaihtoehtoiskustannusten” kautta, eli jos tapahtuma ei olekaan niin hyvä, niin monet jaksaa vinkua aiheesta kauankin ja harmittelee, että tuonnekin tuli mentyä. “Mitäs kaikkea tuollakin rahalla olisi voinut tehdä, ja perjantai-iltanakin olisi voinut vaikka mitä muuta puuhata”. Raivostuttavaa omasta mielestäni, en tiedä sen tarkemmin muista kulttuureista, mutta vaikea kuvitella, että siellä tuollasia asioita sen kauemmin märehditään.

Joku varmaan vieläkin harmittelee, että tuli mentyä Ratinan ulkoilmapeliin? :joy:

2 tykkäystä

Pakko oikein mielenkiinnolla alkaa väijymään sääennusteita kyseiselle ajankohdalle.

Nyt ainakin Ilmatieteenlaitos kertoo meille perjantaille vesisadetta ja +2C. Jännäks menee kelien suhteen tämä.