Sorsun jää oli priima luistelualueella, mutta väkeä ihan helvetisti. Eri lajien junnut veti siellä piilotreenejä, taitoluistelijat jopa koutsin kanssa.
Vielä siis pääsee edes vähän luistelemaan.
Veditkö yhdessä taitoluistelijoiden kanssa teränkäyttö treeniä?
Teränkäyttöä kyllä, mutta minulla oli siinä oma valmennettava jolle opetettiin sirklausta.
Ennusteiden mukaan näyttää siltä, että ulkojäät on kohta taputeltu lukuunottamatta tekojäitä.
Sellaista tarinaa on vähän ilmoilla, että myös Lempäälään olisi tekojää suunnitteilla. Mutta kai tuonkin joku taas vie oikeuteen.
Lähijäältä vietiin jo maalit pois tänään. Olikin kyllä jo niin huonossa kunnossa, että eilen matkasimme Sorsuun.
Onko kellään tietoa miten usein toi Sorsapuiston iso luistelubaana huolletaan? Onhan se jää hyvä muihin verrattuna, mutta joskus on menty sinne jo varhain aamulla eikä oo ajettu. Käyttö on niin kovaa että luulisi kerran päivässä olevan tarpeen? Kaukalossa oon omin silmin nähnyt koneen monta kertaa, mutta isolla jäällä en kertaakaan. Mutta en minä näistä mitään ymmärrä.
Iso jää ajetaan kerran ainakin kello 12 aikoihin.
Joskus myös on ajettu illalla 8 maissa, mutta tuo taitaa onnistua vain jos on illalla esim pikaluistelijoiden vuoro ja saa sillä kentän tyhjennettyä muusta väestä.
Taisi tänään olla viimeiset jäät kun näyttää tuo kevät tulevan oikein kunnolla.
Google timelinea tutkailin ja ensimmäisen kerran tuli Sorsapuistossa käytyä Tammikuun 9. päivä.
Kokonaisuudessaan 40 käyntiä ja keskimäärin pari tuntia kerrallaan kaukalossa.
Hyviä pelejä lähes joka kerta.
Toivotaan että seuraavakin talvi on tällainen
Oliko joku Sorsapuistossa tänään? Mikä tilanne jään suhteen?
Viikonloppuna tekis miäli viälä.
En itse käynyt mutta ohi ajelin ja väkeä piisasi. Itse olen noiden ulkojäiden suhteen niin perfektionisti etten jaksa mennä jos on vähääkään lunta tai jää ei ole kunnossa. Nopeasti ohimennen katseltuna vaikutti jää jo aika pehmoiselta kun ei ollut sellaista “kiiltoa”.
Sorsussa ei ole enää koneet käynnissä ja kentät on kiinni. Mutta Koulukadulla oli erittäin hyvä jää toissapäivänä ja siellä ykköskenttää on tarkoitus pitää vielä viikonloppu auki. Koko loppuaika on pelkkää mailavuoroa.
Tänäänkö Sorsu mennyt kiinni? Eilen tosiaan oli useampi kymmentä ihmistä
Maanantaina taisi olla viimeinen päivä kun kaukalossa oli jäädytys päällä, luistelualuekin ilmeisesti keskiviikkona mennyt virallisesti kiinni. Tokihan siellä on voinut vielä luistelualueella sen verran jäätä olla jäljellä että on pystynyt luistelemaan (vähän kuin Santamontussakin vielä tässä viikolla oliko nyt keskiviikkona oli luistelijoita )
Täytyy vielä palata menneeseen ulkojääkauteen (ennen kuin unohtuu), mikä oli kaiken koronakurjuuden keskellä, ja ansiosta, täysi napakymppikausi ulkojäähöntsääjille. Puitteet oli pääasiassa kunnossa ja sää suosi ulkopelejä. Nelisen kuukautta oli kaudella mittaa, marraskuun lopulta maaliskuun lopulle.
Sai pelata mm. sellaisten nimien kanssa kuin Sasha Barkov, Kristian Tanus, Dominik Hrachovina (ei ollut maalivahtina), Henrik Haapala, Veli-Matti Savinainen, Patrik Puistola, Roby Järventie, Joose Antonen ja Teppo Numminen. Ja sitten iso läjä nuoria huippulupauksia pyörittelemässä kuten esim. Dani Mikkonen. Yleensä pro-tason pelaajia ei ulkojäillä aivan mahdottomasti näe, mutta tämä kausi oli täydellinen poikkeus.
Se oli hieno nähdä miten tämän taso pelaajat olivat lajin alkulähteillä ja heitteli passeja nuorille junnuille hymy naamalla.
Ytimekkäästi sanottuna tasosta se ei ainakaan jäänyt kiinni (jos ei omaa tasoa lasketa). Mutta ennen kaikkea tämä kausi jäi itselle mieleen siitä kun Teppo Numminen kehui meikäläisen syöttöä En tiedä olisiko parasta ripustaa luistimet naulaan, sillä uran maksimaalinen huippu ja lakipiste on nyt koettu. Tästä eteenpäin ei voi olla kuin alamäkeä
Luistelijoiden viihtyvyyden lisäämiseksi alueelle etsitään nyt talvikauden ajaksi kolmea eri toimijaa. Yksi palveluntarjoaja on määritelty kahvilapalvelujen tuottajaksi, joka voi myydä toimipisteessään esim. kuumia juomia sekä pikkusuolaisia leivonnaisia juoman kyytipojaksi. Toinen palveluntarjoaja on grillipalvelujen tuottaja, jonka valikoimaan voivat kuulua vaikkapa makkara ja muut grilliherkut. Kolmantena alueelle kaivataan luistinten vuokraus- sekä teroituspalveluja.
Siinä olisi ideaa että kioskialue olisi suoraan kiinni siinä isossa luistelualueessa niin että pääsee ostoksille luistelun lomassa.
Mutta itse näen että kaukalon lähelle kioskeja ei kannata sijoittaa, sillä eihän siitä nyt mitään tule jos pelaajia rupeaa kesken pelien häviämään makkaroille.
Oli miten oli niin kioski tuonne on ehdottoman tervetullutta.
Kioskin pitäjä ja muut yrittäjät on valittu.
Sorsapuiston tekojäärata on tarkoitus avata marraskuun loppupuolella, jos vain sää ja lämpötila suosivat.
Sorsapuistoa alettu jäädyttää.
Ei ainakaan vielä maksumuuria.
Koulukadulla ykköskenttä ollut nyt viikonlopun auki. Suhteellisen OK jää. Tänä iltana oli kunnon karkelot niin että ei perässä pysynyt. Treenijumia.