Urheilugaala 18.1.2018: vuoden 2017 parhaat urheilijat

Oho en ois uskonu koskaan! Vuoden nuori urheilija Lauri Markkanen. :basketball::earth_americas: :finland:

2 tykkäystä

Joutui kumartelemaan Laurin veli, jotta sai päänsä vähänkään mikin korkeudelle.

Nyt asiaan, vuoden urheilija.

IIvo voittaa.

2 tykkäystä

Markkasen aika tulee vielä. Toivottavasti myös Kontisen. Molemmat lajissaan aivan huippuja nähden kuinka laajalti lajeja pelataan.

Varaslähtö! no ihan oikein meni.

Kolme parasta meni ainakin oikein. Tuo kolmikko sen piti olla. Järjestys olisi voinut olla muukin.

1 tykkäys

Vaikka kuinka arvostankin Urheilugaalaa, joka antaa tarvittua krediittiä palkituille ja muille urheilun kanssa työskenteleville, niin vois tätä ite tapahtumaa ja tuotantoa kehittää melkosesti. Tää on jotenkin niin juosten kusten tehtyä viihdettä, että nää palkinnot menettää jotenkin ainakin omalla kohdalla sitä arvostusta, jota ne ansaitsisi.

2 tykkäystä

Sitä koitettiin parilla palstalla trollata ykköseksi huutamalla, että äänestäkää tätä. Eivät ihan onnistuneet.

1 tykkäys

Eipä yllättänyt Iivon valinta. Ja onhan se oikein että voittamista arvostetaan. Lisäksi hiihto on pirun kova laji, ja kilpailtu. Pelkästään Pohjoismaissa on varmaan ainakin 5 miljoonaa ihmistä jotka on eläissään osallistunut hiihtokisaan. Kun aattelee minkälaisia hormonihirviöitä Norjasta tulee vastaan niin saattaa olla helpompikin nousta ykköseksi tenniksen nelinpelissä kuin maastohiihdossa (kaksinpeli sitten jo eri juttu).

1 tykkäys

Samaa mieltä. Jopa minäkin olen kilpaillut hiihtokisoissa, mutta muovisuksiin siirtyminen ei oikein sopinut minun tyylilleni :wink:

Markkanen on loistava pelaaja, mutta ei vielä ihan voittajaksi riittäviä esityksiä. Aika kyllä vielä tulee, jos ei ihmeitä tapahdu.

1 tykkäys

Olen hiihtänyt myös kilpaa. Paras saavutukseni oli hopea, kilpailussa, jossa oli kaksi osanottajaa.

6 tykkäystä

Wanhan ajan demokratiaa: Sotamiesneuvosto ratkaisee asiat huutoäänestyksellä eli kovaäänisin porukkaa voittaa. Nykymuoto on ns. Gallup- (henkilön sukunimi) demokratia, jossa ei käytetä korvia vaan lasketaan lukumääriä. Toisaalta: Kannattaako makuasioista tapella?

Jaa? Olisko ollu mahdollista äänestää Parlettin av-maalia ratkaisevassa finaalissa tai Peltolan käsien suoristamista Kanada -malja hallussa?
Nämä oli minulle niitä kaikkein sykähdyttävimpiä.

Olen minäkin hiihtänyt kilpaa, kerran, sen ensimmäisen ja viimeisen. Sarjassa alle 10-vuotiaat, matkana 1 km. Harhauduin 5 km lenkille tuloksena viimeinen sija ja isän ei niin kannustavat pään pyöritykset kun sivakoin maaliin lähes pari tuntia voittajaa heikommalla ajalla. Se riitti minulle!

Ja urheilugaalasta, oikea mies voitti ja minusta on todella hienoa kun noita vanhempia tekijöitä(kin) muistetaan, he jos ketkä ovat sen ansainneet ja mielummin ennen hautaan menoa (Alaja).

7 tykkäystä