Lauri oli sentään Suomen ykköspelaaja maailman kovimmassa korisliigassa, jonne ei suomalaisia vaivaksi asti ole päässyt, eikä pääse. Miten korkealle tämä suoritus sitten pitäisi noteerata muiden suoritusten suhteen? Ei näköjään korkeallekaan. Edit:
Ammattiurheilijoita voidaan myös arvottaa tilipussin perusteella. Tällä mittarilla paikka listalla pitäisi olla selviö.
Urheilutoimittajat valitsevat Vuoden urheilijan ja voittaja julkistetaan sitten Urheilugaalassa. Luonnollisesti niiden lajien edustajat ovat vahvoilla, joista toimittajat eniten kirjoittavat. Oma muistikuva siitä, että voittaja on aina joko yleisurheilija tai hiihtäjä, oli virheellinen. Viime vuonnahan voiton vei jalkapalloilija Teemu Pukki. Wikipediasta voi vilkaista ketä muita toimittajat ovat arvostaneet.
Käsittääkseni menee vielä niin, että ketkä tohon liittoon kuuluu, valitsevat. Ja siellä on käsittääkseni vähä iäkkäämpää väkee, näin olen kuullut. Itse siis edustan moottoriurheilua, jossa koskaan ei ole edes maailmanmestaruus riittänyt tuohon titteliin.
Piti oikein tarkistaa, että kuka voitti 2007, kun Räikkönen maailmanmestaruudellaan tuota voittanut.
No tietenkin Tero Pitkämäki. Suurin vääryys tuolloin oli, että Virpi Kuitunen voitti kolme maailmanmestaruutta Sapporossa. 30km/p, sprinttiviesti ja 4x5km. Oikein olisi tuolloin ollut järjestys Kuitunen, Räikkönen, Pitkämäki.
E. Korjataan sen verran, että Hannu Manninen voitti Sapporossa kaksi kultaa. Sprintissä ja viestissä. Eli Pitkämäen olisi kuulunut olla neljäs. Tämä siis minun mielestäni.
Muistelen jonkun vanhemman toimittajan sanoneen ettei moottoriurheilu mitään urheilua ole, kun moottorihan siinä työn tekee. Kelpasikohan sille mikään paitsi hiihto.
Itsestään selvä valinta on Tuomas Määttä, kuka muu listassa olioista on edes keskustelussa oman lajina maailman parhaasta pelaajasta/urheilijasta tai suorittaa jatkuvasti lajinsa absoluuttisella huipulla? Saatikka omistaa lajin röyhkeimmän hius+viiksi kombon?