Vuoden urheilija 2020

Vuoden urheilija 2020 -ehdokkaat:

  • Sebastian Aho (jääkiekko)
  • Miro Heiskanen (jääkiekko)
  • Valtteri Bottas (F1)
  • Iivo Niskanen (maastohiihto)
  • Kaisa Mäkäräinen (ampumahiihto)
  • Lukas Hradecky (jalkapallo)
  • Glen Kamara (jalkapallo)
  • Aaron Kangas (moukarinheitto)
  • Annimari Korte (aitajuoksu)
  • Kristian Pulli (pituushyppy)
  • Leo-Pekka Tähti (pyörätuolikelaus)
  • Emil Ruusuvuori (tennis)
  • Ida Hulkko (uinti)
  • Sami Välimäki (golf)
  • Tuomas Määttä (jääpallo)

Hieman ihmettelen Lauri Markkasen (koripallo) puuttumista listalta, mutta oma suosikki listalla kuitenkin on eli Sami Välimäki.

5 tykkäystä

Mitä Lauri Markkanen teki tänä vuonna?

Pulli pitäisi olla selkeä ykkönen.

Äänestä vuoden urheilijaa
  • Sebastian Aho (jääkiekko)
  • Miro Heiskanen (jääkiekko)
  • Valtteri Bottas (F1)
  • Iivo Niskanen (maastohiihto)
  • Kaisa Mäkäräinen (ampumahiihto)
  • Lukas Hradecky (jalkapallo)
  • Glen Kamara (jalkapallo)
  • Aaron Kangas (moukarinheitto)
  • Annimari Korte (aitajuoksu)
  • Kristian Pulli (pituushyppy)
  • Leo-Pekka Tähti (pyörätuolikelaus)
  • Emil Ruusuvuori (tennis)
  • Ida Hulkko (uinti)
  • Sami Välimäki (golf)
  • Tuomas Määttä (jääpallo)

0 voters

4 tykkäystä

Lauri oli sentään Suomen ykköspelaaja maailman kovimmassa korisliigassa, jonne ei suomalaisia vaivaksi asti ole päässyt, eikä pääse. Miten korkealle tämä suoritus sitten pitäisi noteerata muiden suoritusten suhteen? Ei näköjään korkeallekaan.
Edit:
Ammattiurheilijoita voidaan myös arvottaa tilipussin perusteella. Tällä mittarilla paikka listalla pitäisi olla selviö.

Mulla valinta on joko Iivo tai Hradecky. Kortekin voi olla vahvoilla.

Olisin äänestänyt Tero Pitkämäkeä, mutta tässä on joku virhe, jäänyt pois listalta. Kyllä se varmaan siihen kohta ilmestyy! :sunglasses:

17 tykkäystä

Tulisko tällä meriitillä säpinää valintaan:

13 tykkäystä

7 noista sentään tiesin tai oon kuullut.
Hiihtäjiä en äänestäs ikinä koska en arvosta lajia yhtään, siinä siis meni 2 vaihtoehtoo.

Ahon ja Heiskasen tietty tiedän, mutta ei mulla ole muisikuvan pätkääkään niitten seurajoukkueista, niin ei nekään kelpaa.

Leo-Pekka Tähti on kova luu, mut en kyllä senkään viime ajoista tiedä yhtään mitään. Itseasiassa ykkätyin että se vielä kisaa.

Annemari Korte on etäisesti tuttu urheiluruudusta tms? Elikkä ei ktllä hänkään.

Joten Bottas sen on oltava, vaikka utään sen kisaa en ikinä oo nähnykkään. Poika kattoo formuloita, niin se ratkasee tän tiukan ja tärkeän valinnan.

Jos itte olisin valinnu Tapparan ulkopulelta olevan urheiljan, niin en kyllä kelsi ketään.

Ur­hei­lu­toi­mit­ta­jat va­lit­se­vat Vuoden ur­hei­li­jan ja voit­ta­ja jul­kis­te­taan sitten Ur­hei­lu­gaa­las­sa. Luonnollisesti niiden lajien edustajat ovat vahvoilla, joista toimittajat eniten kirjoittavat. Oma muistikuva siitä, että voittaja on aina joko yleisurheilija tai hiihtäjä, oli virheellinen. Viime vuonnahan voiton vei jalkapalloilija Teemu Pukki. Wikipediasta voi vilkaista ketä muita toimittajat ovat arvostaneet.

Käsittääkseni menee vielä niin, että ketkä tohon liittoon kuuluu, valitsevat. Ja siellä on käsittääkseni vähä iäkkäämpää väkee, näin olen kuullut. Itse siis edustan moottoriurheilua, jossa koskaan ei ole edes maailmanmestaruus riittänyt tuohon titteliin.

Keke Rosberg, Juha Kankkunen ja Mika Häkkinen.

Piti oikein tarkistaa, että kuka voitti 2007, kun Räikkönen maailmanmestaruudellaan tuota voittanut.
No tietenkin Tero Pitkämäki. Suurin vääryys tuolloin oli, että Virpi Kuitunen voitti kolme maailmanmestaruutta Sapporossa. 30km/p, sprinttiviesti ja 4x5km. Oikein olisi tuolloin ollut järjestys Kuitunen, Räikkönen, Pitkämäki.

E. Korjataan sen verran, että Hannu Manninen voitti Sapporossa kaksi kultaa. Sprintissä ja viestissä. Eli Pitkämäen olisi kuulunut olla neljäs. Tämä siis minun mielestäni.

10 tykkäystä

Autourheilijoita, moottoriurheilussa ajetaan moottoripyörillä.

1 tykkäys

Okei, enpäs ole moista rajausta aiemmin kuullut, mutta oppia ikä kaikki :+1:

1 tykkäys

Pikkaisen hämäävä muuten tuo AKK-Motorsport termi, kun kyse on autourheilusta.

1 tykkäys

No joo, vähä hiustenhalkomista isossa kuvassa, mutta tolleen se kuitenkin menee. :blush:

Kyllä, AKK kuitenkin käyttää kaikessa termiä autourheilu.

Muistelen jonkun vanhemman toimittajan sanoneen ettei moottoriurheilu mitään urheilua ole, kun moottorihan siinä työn tekee. Kelpasikohan sille mikään paitsi hiihto.

Suksethan siinä työn tekee. Ei kelpaa.

4 tykkäystä

Itsestään selvä valinta on Tuomas Määttä, kuka muu listassa olioista on edes keskustelussa oman lajina maailman parhaasta pelaajasta/urheilijasta tai suorittaa jatkuvasti lajinsa absoluuttisella huipulla? Saatikka omistaa lajin röyhkeimmän hius+viiksi kombon?