Urheilulähetykset: Pelin osuus verrattuna odotteluun

Nyt Superbowlin alla tuli vastaan aika mielenkiintoinen kaavio siitä, kuinka paljon eri urheilulajien tv-lähetyksissä on ns. “pallo pelissä” verrattuna siihen kun odotellaan sivurajaheittoa tai ollaan ryhmittymässä aloitukseen tjms. missä itse peliä ei varsinaisesti tapahdu:

Kaaviossa EPL tarkoittaa jalkapallon Valioliigaa. Sen olen aina pannut merkille että Superbowlissa ei itse peli tunnu etenevän millään ja tuon kaavion mukaan olen ollut harvinaisen oikeassa.

NHL:ää katsoessa saattaa välillä tuntua että taas on commercial break käynnissä, mutta siellä peli kuitenkin rullaa melko mukavasti verrattuna NFL:ään sekä MLB:hen.

Kaavion lähde sekä artikkeli aiheesta löytyy täältä.

12 tykkäystä

Juu itsekin iheesta luin jonkun artikkelin, että amerikkalisessa jalkapallossa pelataan pääosin suoraa aikaa, joten “aktiivista” aikaa on kovin vähän. taisi olla kirjoituksessa, jossa oli joku loppuottelu lytö “paloiksi”, että 60 minuutin peliajasta 12 minuuttia “pelattiin” ja pisin peli kesti 15sekkaa… Mutta toisaalta, pelikelloakin kuulemma osata kuluttaa tekemättä mitään…

Baseballista kuulin jossain, että katsojat ovat kuihtumassa, kun “nykynuoriso” ei jaksa istua 6h katsomossa. En osaa ottaa kantaa muuten.

Koripalloa en seuraa. Mutta joo Itseänikin hiukan harmittaa tuo NHL:n 3x 1,5 min mainoskatko, pelejä seuratessa yrittänyt katsoa, että tuleeko niille edes hiki…