Utahiin saatiin siis joukkue Coyotesin tilalle. Utahin geneerisesti nimetty Utah Hockey Club hyppää taalakaukaloon kaudella 2024–25.
Virallinen nimi, logo ja peliasu valmistuu/varmistuu kuitenkin vasta kaudelle 2025–26. Tilanne on varsin erikoinen. Ilmeisesti nimi tulee tästä poolista: Blizzard, Hockey Club, Mammoth, Outlaws, Venom, Yeti.
Joukkueen rakentumista voi seurata kesän aikana. Toistaiseksi Elitestä löytyy alustavaa pelaajalistaa avauskaudelle.
Mielellään olisi kyllä Phoenixin pitänyt. Olisivat vaan alunperin pykännyt hallin Glendalen sijaan Scottsdaleen, niin olisi yleisökin ehkä löytänyt peliin. Itse sössivät joukkuueen pois kartalta.
Utah ei herätä oikeen mitään tuntemuksia. Kuulostaa jopa Seattleakin muovisemmalta. Utah Hockey Club tavallaan piristävä poikkeus kaikenmaailman eläinväännöksillle.
Itse taas toivon että mikä vaan muu valitaan kuin tuo. Vaikka näitä onkin Sveitsissä, Tshekeissä ja Ruotsissa niin tuo HC -nimeämiskäytäntö tuntuu tuulahdukselta jalkapallokulttuuria jääkiekossa.
Yeti se tulee olemaan. Minä kyllä ihan tykkään tosta ja se herättää mussa myös suurta pelkoa, koska Pekka ja Pätkä lumimiehen jäljillä on traumatisoinut mut kakarana.
Mää jostain luin, että siellä sovittiin Utahin olevan “laajennusjoukkue”, joka aloittaa historiansa nollilta eikä ole osa WPG-PHX-ARI -jatkumoa. Se vanha franchise jätettiin ei-aktiiviseen tilaan.