Apuvalmentajina Pennasen ryhmässä toimivat Mikko Manner ja Jussi Tapola . Manner on ollut mukana A-maajoukkueen valmennuksessa kaudesta 2016–17 alkaen. SC Bernin päävalmentajana toimiva Tapola puolestaan kuului Lauri Marjamäen valmennustiimiin kaudella 2017–18.
Löytyy tuo myös mm. MTV3 uutisoituna kyseisenä päivänä:
Tapola purnaa tuomiosta,johon vastustajan valkku reagoi:
Minulla ei ole aikaa toimia erotuomaritarkkailijana. Jätän sen Jussille. Arvelen, että Jussi on Sveitsin kovapalkkaisin erotuomaritarkkailija, Tangnes murjaisi.
Eipä ole sitten pitkäjänteisyyttä tuossakaan seurassa, mikäli taas valkun potkisivat.
Ensimmäistä kauttaan Sveitsin suurseuraa luotsannut Tapola ei päässyt helpolla pettymyksen jälkeen. Neue Zürcher Zeitung -sanomalehden mukaan jopa potkut ovat mahdolliset. Lehti huhuili, että suomalaisen korvaajaksi olisi ehdolla Rob Wilson , joka on valmentanut Kanadan OHL:ssä vuodesta 2018 lähtien.
Ei tuossa Bernin hommassa ole mitään järkeä. Joka vuosi potkitaan valkku pihalle. Jatkumo ja pitkäjänteisyys olisi hyvä alku ja sitten voidaan alkaa puhumaan menestymisestä. Ihmeellisen vähän tunnutaan Jupea arvostavan.
Eihän Jupella tuolla edes ollut mitenkään överit työkalut kun vertaa aika moneen rosteriin - vaikkapa nyt sitten Servetteen. Hyökkäyksessä Kahun oli aika yksisarvinen ja muuten sellaista ihan kelvollista NLA-pelaajaa muttei mitään tähtiloistoa.
Jos Jupelle käy kylmät niin tervetuloa Tapparan lämpimään officeen majuvalmennuksen ohella sparraamaan Grönborgin kanssa. Jos sitä Tuomenoksan roolia on muutenkin säädetty niin Jupe voisi UTJ:n tontille tulla jo rakentelemaan Vähä-Ruoholan kanssa rauhassa seuraavaa rosteriaan post Grönborg aikaan