Valmentaja Jussi Tapola (pl. Tappara-kaudet)

Täh, menikö minulla jotain ohi?

Apuvalmentajina Pennasen ryhmässä toimivat Mikko Manner ja Jussi Tapola . Manner on ollut mukana A-maajoukkueen valmennuksessa kaudesta 2016–17 alkaen. SC Bernin päävalmentajana toimiva Tapola puolestaan kuului Lauri Marjamäen valmennustiimiin kaudella 2017–18.

Löytyy tuo myös mm. MTV3 uutisoituna kyseisenä päivänä:

YLE:

Jne.

3 tykkäystä

Jupe urheiluruudussa.

1 tykkäys

Oli kyllä melkoinen nollahaastattelu.

  • komia oli saada soppari Sveitsiin
  • joka matsissa on mahdoton meininki
  • menestystä haetaan
2 tykkäystä

No oli todellakin😳 Luulis by et myöhemmin tulee hieman laajempi haastattelu eetteriin, missä sivutaan myös tulevaa maajoukkue-pestiä yms.

Tai sit meni kyl yle-verot hukkaan jos toimittaja Saarinen pelkästään noiden kommenttien takia Sveitsiin lensi😂

1 tykkäys

Näin reppumiehenä, ei se työ vaan paljon kilometrejä ja päivärahaa.

5 tykkäystä
7 tykkäystä

Bernissä sama meno… muutama tappio ja kengät heiluu.

2 tykkäystä

Jos SC Bern ei johda ekan erän jälkeen kotiotteluaan, niin 10 000 seisomakatsojaa viheltää joukkueelle erätauolle mentäessä. Aivan hullu kiekkopitäjä.

1 tykkäys

Heh, "junou vii häv tis ting koold reenijumi’, koittaa Tapola varmaan seurajohdolle selittää tappioputkea.

Bernissä vaan paniikki nappi pohjaan ja kenkää Tapolalle. Näin Ilves voisi poimia Tapolan jo nyt Pennasen avuksi valmennukseen.

1 tykkäys

Oli vitsi tai ei, niin Tapolaa en koskaan haluaisi nähdä Ilveksessä millään tapaa.

10 tykkäystä

Ja voisin kuvitella ettei ikinä menisi.

1 tykkäys

Aamulehti ollut Jupen matkassa ja tehnyt hyvän jutun.

Nauratti Jussilta tämä kommentti:

”Kielitaito ja sanavalinnat ovat tärkeitä, koska niillä on tarkoitus vaikuttaa pelaajien tunteisiin. Ei se auta, jos huudan pelkästään ”fuck you”.

11 tykkäystä

Tapola purnaa tuomiosta,johon vastustajan valkku reagoi:

Minulla ei ole aikaa toimia erotuomaritarkkailijana. Jätän sen Jussille. Arvelen, että Jussi on Sveitsin kovapalkkaisin erotuomaritarkkailija, Tangnes murjaisi.

1 tykkäys

Komeastipa seisoo tuossa taklauksessa kiekollisena no man’s landilla.

Tapolan ensimmäinen kausi Bernin peräsimessä päättyi eilen game seven pelin tappioon, kun Ev Zug jatkaa matkaa välieriin voitoin 4-3.

Perinteisen ja varakkaan seuran runkosarja sujui alle odotusten ja karsiutuminen pudotuspeleistä oli pettymys.

Omaa kuvaa seuran turbulenssista piirtää se, että Kari Jalosen kevääseen 2020 päättyneen aikakauden jälkeen seurassa on ollut kuusi päävalmentajaa.

:open_mouth:

Eipä ole sitten pitkäjänteisyyttä tuossakaan seurassa, mikäli taas valkun potkisivat.

Ensimmäistä kauttaan Sveitsin suurseuraa luotsannut Tapola ei päässyt helpolla pettymyksen jälkeen. Neue Zürcher Zeitung -sanomalehden mukaan jopa potkut ovat mahdolliset. Lehti huhuili, että suomalaisen korvaajaksi olisi ehdolla Rob Wilson , joka on valmentanut Kanadan OHL:ssä vuodesta 2018 lähtien.

Ei tuossa Bernin hommassa ole mitään järkeä. Joka vuosi potkitaan valkku pihalle. Jatkumo ja pitkäjänteisyys olisi hyvä alku ja sitten voidaan alkaa puhumaan menestymisestä. Ihmeellisen vähän tunnutaan Jupea arvostavan.

24 tykkäystä

Suomalaisnäkökulmasta uskoisin kysyntää olevan erittäin paljon, joten kiinnostava tilanne maksukykyisimpien seurojen kannalta.

Ruotsiin?

1 tykkäys

Eihän Jupella tuolla edes ollut mitenkään överit työkalut kun vertaa aika moneen rosteriin - vaikkapa nyt sitten Servetteen. Hyökkäyksessä Kahun oli aika yksisarvinen ja muuten sellaista ihan kelvollista NLA-pelaajaa muttei mitään tähtiloistoa.

Jos Jupelle käy kylmät niin tervetuloa Tapparan lämpimään officeen majuvalmennuksen ohella sparraamaan Grönborgin kanssa. Jos sitä Tuomenoksan roolia on muutenkin säädetty niin Jupe voisi UTJ:n tontille tulla jo rakentelemaan Vähä-Ruoholan kanssa rauhassa seuraavaa rosteriaan post Grönborg aikaan :handshake:

1 tykkäys