Valmentaja Lauri Marjamäki

Taisipa Venäjäkin tänään pelata träppiä. Miksi hekin pelaavat noin typerästi?

Pelasiko Suomi mielestäsi pelitavallisesti oikein?

No Kanadaa vastaan ei aivan väärinkään. Vai oliko Kanada pelitavallisesti Leijonia edellä? Miten se näkyi? Oliko maalipaikkoja enemmän? Joutuiko Leijonat ottamaan jäähyjä paljon?

Mutta et vastannut siihen, että miksi Venäjäkin pelaa typerää träppiä.

Väitätkö ettei suomen pelaajien taitotaso riitä hyökkäysvoittoiseen peliin? Enemmän tulivoimaa meillä oli kuin kanadalla ja paperilla katsottuna top 3 joukkue.

Ongelma on siinä että peli on hidasta eikä pelaajilla taida olla juuri luottoa Marjamäen pelisysteemiin.

Eikö tarkoitus ollut juuri nopeuttaa peliä? Ensimmäisessä pelissä ei juuri hitaita lähtöjä nähty mutta turnauksen edetessä peli meni hitaaksi nysväämiseksi.

Ei ollenkaan, ei jouduttu rikkomaan mutta ei Suomi kyllä ollut se joka tekee aloitteita, pysyttiin mukana pelissä mutta ei kyllä näytetty missään vaiheessa joukkueelta joka haluaa voittaa puolivälierän

Itse en antaisi Latelle kenkää. Mutta tässä keskustelussa jälleen kerran korostetaan pelitapaa. Pelitapa sitä ja tätä. Haluan sanoa tähän, että ns.järkeviä pelitapoja voi olla monta ja Suomen tapa oli ihan ok. Mutta Suomi vaan tuntuu häviävän Laten komennossa. Se on fakta. Jääkiekko on tunne ja ns momentum peli. Sitä Late ei tunnu saavan Suomen joukkueelle, tunnetta, tärkeiden momentumien voittoa.

Pelaajat pelaa ja niistäkin Suomella on puutetta, mutta tämä silmiinpistävä (ainakin minun silmiin) hengettömyys on leimallista Leijonille tällä hetkellä. Meidän Tappara on näyttänyt tänä vuonna hieman samalta.

3 tykkäystä

Ei kai oikeasti voi olla niin, että suomalainen pelaaja ei saa itse itseään ladattua tunteen tasolla olympialaisiin, vaan se jää valmentajan tehtäväksi?

No joo, kyllähän mä taidan väittää. Kävin tuossa Suomen ja Kanadan hyökkääjien tämän kauden tehot läpi ja etu on selkeästi Kanadalla.

Oli tiedossa ihan kaikille että NHL ei ole mukana näissä skaboissa. Silti Kanadaa vastaan pelattiin ihan kuin se olisi iso mörkö. Sakemannit oli toista mieltä ja niin oli tuloskin. Häpeällistä Suomen kannalta. Vaadin jotain muuta puikkoihin kevään kisoihin. Vaikka joku mestisvalmentaja. Tulos ei voi olla huonompi.

3 tykkäystä

Voi olla että Suhonen oli oikeassa, että Suomen ei olisi Kanadaa vastaan kannattanut pelata seisovaa yksi neljä träppiä.

Suomen avaus pelaaminen oli täysin luokatonta ainakin Kanada pelissä. Jolloin keskialueella siirreltiin kiekkoa ihan miten sattuu. Sit tuli näitä metrin syöttöjä jotka menee kaksi metriä ohi…

Voi olla. Mutta hallitsiko Kanada tuota peliä ja jos hallitsi, niin miten se näkyi? Miten meni maalipaikat? Joutuiko Leijonat jäähyilemään?

Kertoiko Ape miten Leijonien olisi pitänyt pelata?

Kai itsekin seurasit peliä. Hallitsi Kanada ainakin toista erää.

Oletko ihan tosissaan sitä mieltä, että valmentajan tehtävänä joukkueessa on vain pelitavan laadinta ja maajoukkueessa pelaajien valinta. Kyllä minun työyhteisössäni ainakin johdolla on iso vaikutus ilmapiiriin jne.

Vai mikä siihen nyt on syynä, että Laten tulokset ovat heikot? Huonot pelaajat, huono säkä?

Kyllä valmentajalla tietysti ilmapiiriin vaikutusta on, mutta ajattelen että ammattipelaaja lataa itsensä olympialaisiin pääosin itse. Maajoukkueessa on kuitenkin kokeneita ammattilaisia.

Suomen materiaali ei ole maailman terävimmässä kärjessä jääkiekossa. Se on siellä jossain sijoilla 5-7.

Tietysti ei Marjamäkikään onnistunut ole.

2 tykkäystä

Katsoin kyllä. Erätaukoja en.

Lähinnä sinun mielipidettäsi kysyin pelistä, kun oletin että sinun mielestäsi Leijonat pelasi väärällä pelitavalla.

Joo, ja tietenkin toivotaan Latelle onnistumista MM-kisoihin. Itselläni ei sinänsä ole mitään Marjamäkeä vastaan, asiallisen oloinen kaveri.

En nyt tiedä pelasiko muuten väärällä, mut keskialueen seisova träppi ihmetytti. Sen takia kanadalaiset pääsi vauhdilla päätykiekkoihin.

1 tykkäys

Varmaan osaakin, mutta tarkoitin sitä ettei minulla ole mitään häntä vastaan persoonana. Ja vaikkei nyt sitten osaisikaan mitään, niin toivon silti menestystä. Tapolakaan ei varmaan mitään osaa, tai sitten on ihan helevetin tyhmä, kun on lähteny Laten rinnalle munaamaan ittensä. Mun osalta Marjamäki tällä erää käsitelty, jatkakaa.