Valmentaja Olli Jokinen

Tässä sarjassa on kova kilpailu. Täällä mennään urheilu edellä. Myös sarjaohjelma on tehty urheilu edellä. Hyvä sarja tämä on.

3 tykkäystä

Olli Jokinen toivoo tiukempaa tuomarinlijaa Ruotsiin:

Jokista harmitti myös se, ettei hän voinut haastaa maalia paitsiona, koska Ruotsissa valmentajilla ei ole haasto-oikeutta, kuten NHL:ssä ja Suomessa.

Luultavasti toimittajan itse keksimä pätkä, kun ei ole ainakaan suoraksi lainaukseksi merkitty, mutta ei ole Suomessakaan toistaiseksi mahdollista paitsioita haastaa. Tällä kaudella kuitenkin ilmeisesti tulossa mahdolliseksi.

1 tykkäys

Olli Jokiselta juttua asumisjärjestelyistä valmentajapestien aikana ja palkoista. Tervehenkistä tekstiä päälliköltä.

– Minulle on iso juttu myös valmentamisessa, että tästä pitää saada palkkaa. Ei tätä ilmaiseksi tehdä. Oma arvo pitää tietää. Se on ihan ehdotonta tässä hommassa.

– Katson, että palkka maksetaan ajallaan ja se on kilometrikorvauksineen juuri sitä, mitä pitää olla. Pyrin myös pitämään neuvotteluissa huolen siitä, että pystyn maksimoimaan oman arvoni juuri siinä hetkessä. Näin se menee. Me puhutaan ammattilaisurheilusta. Olen näissä aika tarkka ja tiukka.

Palkkaneuvotteluiden hoitaminen jämptisti on samalla oman arvon vaalimista.

– En osta sitä, että jos sanotaan, että ”joo, mutta edellinen tienasi vain tämän verran”. No, se on edellisen ongelma. Haluan top end -palkkaa, Jokinen linjaa.

2 tykkäystä

Ei suju ruotti vielä mieheltä. Jotkut lupaa opetella työpaikkansa kotikieltä ja jotkut syödä sitä itteensä :smile:

Expressen muistuttelee Jokisen luvanneen ennen kauden alkua, että suomalaisvalmentaja alkaa puhua lehdistön edessä ruotsia vuodenvaihteen jälkeen.
Jokinen ei vielä lauantaina tätä askelta ottanut, sillä hän ei ilmestynyt lainkaan lehdistötilaisuuteen. Homman hoiteli apuvalmentaja Morten Madsen.
– Se oli lupaus. Lupasin tekeväni niin, mutta en ole vielä tarpeeksi sinut sen (ruotsin kielen) kanssa, Jokinen selitti asiasta kysyttäessä.

Olli Jokinen antaa pikkasen palautetta joukkueelle 1. erätauolla.

Rike voisi myös hiukan herätellä Tapparaa. :sweat_smile:

1 tykkäys

Kyllä uskon että meidän Rikkekin tämän osaa :smiley:

1 tykkäys

Miksi minulle tulee mieleen Jankon Betoni tuosta Ollin lookista.

4 tykkäystä

Pelaajat valitsivat Aftonbladetin kyselyssä Olli Jokisen SHL:n suosituimmaksi koutsiksi.

1 tykkäys

4 viestiä siirrettiin ketjuun: Huhu: Olli Jokinen pois Timråsta 2025-26? HIFK?

Olli Jokinen on HIFK:issä ”pomo”. Silloin ennen NHL:ää juuri 18v täytettyään,
, se sikari suussa. Tyyppi on itsessään ilmiö eikä HIFK-perheen kasvatti. Onhan mies eri asemassa palatessaan HIFK:iin kuin Peltonen, jolla rooli, kipsi ja historia olivat kahleena alusta alkaen. OJ on villi ja vapaa, mikä sopii todella hyvin hommaan. Se, miten halutaan pelata, on toinen juttu. Näitä pelin nopeuttajia yms on nähty eikä suuressa kuvassa ole hyvin mennyt. Mutta ollia seuraavat kaikki ja OJ on tupakki suussa; voi olla hyvä tai olla olematta.