Olli Jokinen jättää tehtävänsä ruotsalaisseura Timrån päävalmentajana. Asiasta uutisoi Aftonbladet.
Jokisella oli sopimus Timrån kanssa ensi kaudesta ja optio sitä seuraavasta, mutta hän purki diilinsä. Aftonbladetin mukaan Jokinen on siirtymässä toiseen seuraan.
Voisiko olla Hifk Jokisen uusi seura. Tuosta kuulin jotain huhuja jo alkuvuodesta, mutten uskonut. Se selittäisi vähän, miksi Peltosella siellä mentiin loppukausi..
Sinällään hauskaa ettei mitään huhun poikastakaan ollut Jokisen tulosta Suomeen. Aftonbladetin uutisen jälkeen vartissa puoli jatkoaikaa ja lehdistö on kullut asiasta varmoista lähteistä HIFK:n olevan seuraava osoite.
Syyt lähtöön ovat selvät.
– Iso syy on se, että voin olla taas perheeni kanssa. Voin olla isä ja aviomies. Se on lähtökohta, miksi halusin sopimuksen purkaa. Viime kausi oli jo neljäs, kun olin erossa perheestäni. Ensin valmensin kolme vuotta Mikkelissä ja sitten kauden Ruotsissa, OJ kertoo.
– Mietin tätä ratkaisua pitkään. Perheestä erossa oleminen ei ole helppoa. Ei ole mitenkään normaali tilanne, että on neljä vuotta etätöissä ja pois rakastamiensa ihmisten luota.
Jokisen perheessä asuu kotona vaimon lisäksi 14-vuotias tytär. Timrån organisaatio ei pystynyt järjestämään tyttärelle paikkaa paikalliseen kansainväliseen kouluun. Se oli syy, miksi Jokisen perhe ei ollut mukana Ruotsissa.
– Kyllä he siellä Timrån organisaatiossa olivat alkuun sokissa, kun ilmoitin lähteväni. Mutta inhimillisyys tuli mukaan nopeasti. He ymmärsivät tilanteeni ja olivat loppukaudesta huomanneetkin, että joku mieltäni painoi.
Oletko neuvotellut HIFK:n kanssa?
– En ole. En ole voinut neuvotelle minkään joukkueen kanssa, koska olin torstai-iltapäivään saakka sopimuksen alainen valmentaja.
Jokinen kuitenkin uskoo, että seuraava työpaikka löytyy nopeasti.
– Eiköhän tässä muutamien päivien aikana asiat etene. Aion valmentaa ensi kaudella. Seurojen nimistä en puhu.
Kyllä. Itse kuulin tuosta jo alkuvuodesta, että OJ mahdollisesti tulee Hifkiin. Tuolloin en tosin uskonut huhua. Mutta taisi siinä olla jotain perää jo silloin..