Lämsää vastaanhan aikoinaan Summasta ei taidettu sanallisesti provosoida? Onko varmaa, että nyt on alkanut nimenomaan muualta?
Mää mistään juridiikasta ole puhunut. Vaan siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Tuollainen puhe ja käytös mihin Summanen täysin malttinsa menetettyään syyllistyi on väärin. Sen tiesi se lapsikin, joka yritti aikuisia hillitä.
Eikä se ole NORMAALIA JÄÄKIEKOSSA tuolla tavalla tapahtuessaan. Joskus noita tapahtuu (julkisesti) ja aina ne nostetaan esille melko isosti. Jos on normaalia, että vastaavia huuteluita tapahtuu siellä kaukalossa, kun yleisö ei kuule, niin se on eri asia. Ja minusta niissäkin tapauksissa huutelija on hävinnyt osapuoli. Jossain Komarov ja Koivu puhui siitä, että kaukalossa tapahtuu välillä kaikenlaista ja sitten pelin jälkeen hävetttää kun menevät yhdessä syömään. Sekin osoittaa, että NHL-tasolla järjetön huutelu aiheuttaa pelaajille häpeän tunteen. Ei se niilläkään ole “normaalia” ja oikein.
Juridiikasta minä en osaa sanoa mitään. Ei ole tullut lakia riittävästi luettua. Loogisesti jokainen kirjoitus täällä näyttäisi olevan aukoton.
Osaltani lopetan tähän.
Linkin jutussa sanotaan näin:
“Summasen viittaama tapaus liittyy henkilöön, joka on työskennellyt aiempina vuosina Antti Karhulan kanssa samassa organisaatiossa. Mainitulle henkilölle tuomittiin raiskauksen yrityksestä vuoden ja kahden kuukauden ehdollinen vankeusrangaistus sekä yhdyskuntapalvelua. Kyseinen henkilö ei ole Antti Karhula.”
On se varmistettu.
http://www.espoounited.fi/ajankohtaista/tiedote-liittyen-keskiviikon-hermes-kamppailun-tapahtumiin/
Eipä tuossa sanota, että Karhula olisi ensiksi mielenterveyspotilaaksi nimitellyt.
Juuri tämä. Käskytyksestä syyttely, joka tuossa varmistettu, liittyy peliin oleellisesti. Eikös Raimokin aikoinaan koko jokeriorganisaatiota syytellyt samasta? Voi olla, että muistan väärinkin.
Mä en ainakaan tiedä mitään ämmämäisempää kuin huudella toiselle lasin ja “turvamiesten” yli. Menis vetään turpaan sit jos toinen on niin paska jätkä ja vielä pedofiili. Ämmämäinen pelkuri ollut aina.
Olikos näin, että Vaasassa joku Tapparan KANNATTAJA huuteli Lambergiä manneksi tms ja siitä poistettiin katsomosta… Sitten mestiksessä TOIMIHENKILÖ huutelee pedofiilia, niin ei edes saa tuomareila käytösrangaistusta.
Mielestäni aika häilyvää tälläinen…
En minäkään Summasesta ole koskaan tykännyt. Nauratti vaan tämä Summasen syyttely ja Karhulasta uhrin tekeminen.
Pojat on siellä 2 erää huudellu putkeen toisilleen, sitten nettiin tuodaan 90 sekunnin äänitiedosto, joka vielä editoitu kokoon useammasta eri kohdasta ja soppa on valmis.
Rohkeita mielipiteitä nimimerkin takaa. Sanoisit varmaan ihan samaa Summaselle kasvotusten?
Tuohon huuteluun en ota kantaa.
No se oli nimimerkille Kune joka valitti jääkiekon muuttumisesta feministiseksi. Onko sun mielestä miehekästä huudella noin ja alkaa selittelemään jälkeenpäin ja paeta vastuuta?
Mulla olisi Ramin HIFK ajoilta niin monta herkkupalaa ettei moisesta kuolemattomien tarinoiden lähteestä voi olla pitämättä. Mies on kieltämättä täysi seinähullu kun saa adrenaliinipiikkinsä, mutta laji kaipaa värikkäitä persoonia. Enkä nyt tarkoita Tamin tyylisiä itsekehujia.
Muutenkin tykkään tälläisistä överilatauksella peliin suhtautuvista enemmän kuin viilipyttyvaihtoehdoista.
Ok, pahoittelut. Luulin, että kohde oli Summanen. Toki ei ole kenellekään ihan ykkösjuttu huudella noin.
No en mä tiedä, mitä muutakaa olis pitänyt tehdä, jos ens kauden päävalmentajapaikan olis halunnu säilyttää.
Sen kuitenkin tiedän, että Rami käy fyysisestikin kmppuun turhan helposti.
Jos mulle joku huutaisi tuhatpäisen katsomon, tai vaikka viiden asiakkaan kuppilassa, “Mä kuulin että sä oot pedofiili”, niin jos ei sillä hetkellä, niin viimeistään kulisseissa olisi nenän niisto talkoot. Sen pahoinpitelysyytteen ottaisi mukisematta vastaan. Nythän joku tai monet voi ajatella että Raadon huudoissa on perää, ja siten on viaton mies leimattu. Tuo nousee aina esille, kun googleen joku hänen nimensä kirjoittaa.
Säälittävää, eikä alemmas pääse, Rami.
Rami pääsee vielä alemmas ja on päässytkin
No jos käskytyksestä syyttäminen on aiheuttanut noin kovaa mielipahaa niin luulisi ymmärtävän että pedofiiliksi leimaaminen on ihan eri tasolla. Edelleen pahinta noissa Summasen huuteluissa on se että nyt monilla on epäilys tätä Karhulaa kohtaan. “Mä oon kuullut oot pedofiili” lyö leiman. “Tapan sut” tai “vitun homo” vielä jotenkin menee jääkiekkopuheen piiriin. Valavuori sai potkut typerästä homo kommentista, Summanen vuoden jatkot ja ymmärrystä harkitusta “sä oot pedofiili oon kuullut” huutelusta.
Miettikääpä jos parin kuukauden päästä Raato patseeraa Tapparan pukukopissa.
No ei ollut ehkä paras sanavalinta. Pahoittelen jos mielesi pahoitit. En kuitenkaan pedofiiliksi ole ketään syyttänyt.
Siellä on 2 erää huudeltu puolin ja toisin, joten eiköhän siellä ole vähän muustakin huudettu kuin käskyttämisestä. Netissä ei tietenkään näitä nauhoja ole, mutta hienon 90 sekkaa ne sai Ramista editoitua.
Kellä on nyt epäilys Karhulaa kohtaa? Siinä vaiheessa ÄOn täytyy olla pienempi kuin kengännumeron ja olen ollut käsityksessä ettei tallaisia oikein Suomesta löydy?