Valmentaja Ville Nieminen

Pitkä vapaa nyt niin hyvä käyttää vastustajan tarkkailuun. Sen minkä ehti kun joka toinen ohimenevä jäi juttelemaan😁

2 tykkäystä

Tällä hetkellä Pelsuissa Nurminen vastaa pelillisistä asioista ja Nieminen on lähes tsempparin roolissa siellä (kärjistys). Mutta Niemisen pelikirjaa ei ole vielä päästy näkemään.

Onko tähän näkemykseen muuta lähdettä kuin se haastattelu, jossa Nurminen tämän leveästi hymyillen heitti? En väitä etteikö näin voisi olla, mutta sen aikanaan nähdyn haastattelun tiimoilta en ihan Nurmisen heittoa osta.

8 tykkäystä

Nieminen sanoi jossain telian pätkässä että Nurminen vastaa pääasiassa pelillisistä asioista, mutta ei Nieminen missään tsempparin roolissa todellakaan ole. Se on tiimityötä ja yhdessä siellä taktiikoita mietitään. Mitä pelikirjaan tulee niin pohja siinä varmasti on Nurmisen, sillä pelissä näkyy samoja asioita mitä viime kaudella. On siinä kuitenkin myös paljon erilaisuutta viime kauteen verrattuna, joten varmasti siinä Niemisenkin kädenjälki on. Ylivoimassa se ainakin näkyy sillä käsittääkseni siitä Nieminen vastaa yksin pelaajien kanssa ja se onkin ollut koko kauden ihan liigan kärkipäätä.

1 tykkäys

Mielenkiintoista nähdä saako Ville Nieminen Kalevi Numminen -palkinnon. Mielestäni vahvin ehdokas.
Tässä olisi hieno Tappara yhteys, joka saattaa hieman vaikuttaa mielipiteeseeni.

4 tykkäystä

Manner myös aika vahvoilla, mutta toivottavasti tämä menisi Niemiselle. Ja kun vertaa kokoonpanoa ja pelaajabudjetin suuruutta niin tämä nostaa Villen osakkeita. Mutta toisaalta Kärpät on rikkomassa Liigan piste-ennätyksiä.

3 tykkäystä

No itse nimeää jokaisessa haastattelussa Rautakorven yhdeksi vaikuttajaksi. Joten en usko että ihan kylmät välit miehillä on. Jossain tuorreessa haastattelussa puhui tuosta koirankoppi asiasta ja on itsekkin ymmärätänyt syitä sille. Tunne ja intohimo meni silloin liian kovaksi ja diesel kiekkoon ei tulloin soveltunut sooloilut.

4 tykkäystä

Parisen vuotta sitten kun Hakametsän parkkiksella oli Street Hockey -turnaus niin oisitte nähny ku Ville juoksi kuin nuori orivarsi kun näki Rautakorven kävelevän paikalle. Sanoisin tosiaan ettei mitään pahoja tuntemuksia ollut Niemis-Villen ja Jukan välillä.

18 tykkäystä

Toisaalla seistään puupölkkynä, kun joukkuetta pitäisi sytyttää, kun ei tunnu kiinnostavan. Toisaalla taas…

4 tykkäystä
12 tykkäystä

Tämän saman intohimon kun vielä joskus saisi Tapparan aitioonkin, ihan kenenkä vaan toimesta!

19 tykkäystä

Ville osaa kyllä ottaa pelaajista irti kaiken potentiaalin. Mielettömän hienoo työtä tehnyt mutta hei missä viipyy jatkosopimus Pelsuihin?

7 tykkäystä

Niemisen ura Liigassa on alkanut hienosti. Kuitenkin ura on niin alkuvaiheessa, että suurempia arvioita välttämättä kannata tehdä. Kun kulkee, niin kaikki toimii. Jossain vaiheessa tulee vastoinkäymisiä ja vaikeuksia. Silloin mitataan todella valmentajuutta.

10 tykkäystä

Valmentajia on erilaisia. On tsemppaajia ja on analyytikoita.
Noista kumpikaan ei sulje toisiaan pois. Yhteinen tekeminen ja hyvä fiilis siivittää pitkälle. Tuollaisia juttuja olen kuullut, mutta luultavasti olen kuullut väärin.

10 tykkäystä

Nimo nostaa tämän kauden pohjalta osakkeitaan niin paljon, että Tappara saa olla oikeasti hereillä saadakseen Villen tänne aikanaan valmentamaan. Todella kovat näytöt ja ellei Manner olisi saanut Kärppiä tuollaiseen lentoon, niin Ville olisi vuoden valmentaja.

Voi olla, että alkaa olla kysyntää ulkomaiden rahaliigoissa.

4 tykkäystä

Kunnon äijämeininkiä. ”Hyvä Jussi, perrrkele” ja heti seuraavalle äijälle lyönti perseelle. :grin: Olis kyä tosi hienoa itse pelata Villen joukkueessa.

5 tykkäystä

Villen tavoitteet taitaa olla vähän korkeammalla kuin Tapparan penkin takana. Hieno olisi mies nähdä Hakametsässä tai uudessa areenassa koutsaamassa, mutta jos kehitys jatkuu nähdyllä tavalla ulkomaat voivat kutsua liian nopeasti meidän kannaltamme. Aika näyttää, tässä tapauksessa on kyllä todella vaikeaa ennustaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

2 tykkäystä

Eilisessä LiigaLivessä spekuloitiin jo mahdollisella ulkomaan pestillä. Nemolla studion mukaan hyvät suhteet niin Venäjälle kuin P-Amerikkaan.

2 tykkäystä

Minulla on ollut jääkiekon seuraamisessa lähes välivuosi. En vaan ole jaksanut innostua liigan seuraamisesta kummemmin. En ole nähnyt montaakaan peliä ja Tapparan tekemisten seuraaminen on ollut lähes täysin palstan varassa. Mutta kyllä Niämisen Villen menestystä on ollut hianoo seurata. Lahti, lahtelaiset ja Pelicans on aina ollut minulle pohjasakkaa, mutta nyt Villen myötä yhtäkkiä Pelicans onkin Liigan toiseksi mielenkiintoisin seura. Toivon heille jopa menestystä ja sitä en olisi ikipäivänä uskonut ennen tätä kautta.

11 tykkäystä

Itsekään en ole ennen oikein tykännyt Pelicansin pelityylistä, lahtelaiset ovat olleet minulle pelkkiä kiusantekijöitä. Tällä kaudella pelitapakin on muuttunut ja Nieminen on hionut uusia tähtiä. Voisi sanoa, että Liigan kolmosena olevalla Pelicansilla on sauma haastaa jopa Kärpät pudotuspeleissä. Toki lahtelaisilla vieläkin välillä tunteet kuumenee; esimerkkinä Ville Niemisen raivokohtaus HPK-Pelicans-ottelussa. :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä