Valmentajanvaihdosveikkuut 2019-20

Voi huomenna olla kuoleman peli Helsingissä. Lauantai ja HIFK-TPS. Siinä voi häviäjältä lähteä valmentaja. Toki Kaskinen varmaan lähde TPS:stä kulumallakaan, kun hyvä veli -kerho Turussa.

2 tykkäystä

HIFK:n vaihtoinnokkuuden tuntien se on varmana se Pikkarainen joka poistuu paikalta. Lehterän pallikin voi kyllä olla suht koht tuulinen paikka tällä hetkellä, veikkaan niistä kumpaa jompaa itse.

Sama mies, joka veikkasi Tapparan tappion, sanoo, että Tepsin valkku lähtee seuraavana. Ugh

2 tykkäystä

Onko Espanja Kaskinen TPS:n valmentaja vielä ensi viikonloppuna?

• Suojatyöpaikka niin eiköhän se jatka
  • Kiitos näkemiin ei tarvitse enää tulla hallille

0 voters

Toivottavasti jatkaa vielä pitkään

9 tykkäystä

Aika moni kannattaja haluaisi Niittymäen samalla oven avauksella pihalle.
Korvaajista en tiedä.

Minä liputan Lehterän ulkoistukseen edelleen seuraavana valkkuna.

1 tykkäys

Eilen oli tyytyväinen viiteen tehtyyn maaliin sulamisen jälkeen. Tänään sanattomaksi veti, että noilla paikoilla tehtiin nolla maalia. Maalipaikkojen laskeminen = kujanjuoksu.

Ja huono, roskapöntöissä kompasteleva kujanjuoksu. Laskin itse (tilanteisiin riippumatta) kartalta maalia kohden menneitä mielestäni (P-piste ja keskisektori) “hyviä maalipaikkoja” Tps:ltä 5-7 hyvää maalipaikkaa. Pelicansilla löytyy 12-16.

Pelicans ainakin tällä katsannolla ansaitsi täysin voittonsa. Mitä Kaskinen voi enää muuttaa?

Kuka lähtee seuraavaksi? (Vikan 10 pelin saldo)

• Ville Nieminen (10o 8p)
  • Tommi Miettinen (10o 10p)
  • Ari-Pekka Pajuluoma (10o 9p)
  • Kalle Kaskinen (10o 6p)

0 voters

Jos ei toi viimeaikojen piipmyrsky ala vaikuttamaan Turun suunnalla hiljallee, niin mikäs.

Uskon, että Turussa ollaan valmiita kaverikin potkimaan pihalle, kunhan paine kasvaa tarpeeksi suureksi. Toisaalta Pelicans on arvaamaton organisaatio. Lehterä on tuloksella ostanut itselleen lisäaikaa. Maukan tai Miettisen potkiminen olisi minusta huonoa toimintaa.

1 tykkäys

Pelikaaneistahan lähti valmennustiimistä pois jo Pasi Nurminen, joka on seuran osaomistaja. Tämä tuskin nostaa Niemisen osakkeita ko. seurassa yleisellä tasolla. Joten yllätys ei olisi…

Turussa lienee selänpesuvuorot lyöty lukkoon kevääseen asti. Vaihdoin ratsuni Kaskisesta Niemiseen.

Kaskinen on ja pysyy toistaiseksi, ehkä yleisöstä haetaan vielä vikoja.
Niemisen kanssa on vielä aikaa, ja vaikka tulokset ovat olleet NYT heikkoja - Pelicans ei voi olla niin hölmö ,että heittäisi koko kauden susille tässä vaiheessa. Tai itsestä siis tuntuisi hölmöltä potkia Nieminen pois pian.

Kalpan Miettisestä en osaa muodostaa mielipidettä. Oliko edes odotuksia?
Miettisen annetaan vielä muhia, olisi aikaista mielestäni heittää mies bussin alle.

Itse taas liputan Sportin Ari-Pekka Pajuluomaa. Sportilla oli kaiketi odotuksia ja kausi on ollut katastrofaalinen tuloksien osalta. Lisäksi, yleisö siellä on alkanut jo reagoida - Noin muuten Vaasan suunnalla on ollut hiljaista ennen myrskyä.

Uskallan olla tästä eri mieltä:

TJ veti tukensa pois - ainakin julkisesti. Yleensä “kun kaikkia vaihtoehtoja kartoitetaan” niin silloin on oikeasti pöydällä enää yksi vaihtoehto. Hallitus ei varmaan ole TPS:n puolelta lähdössä mihinkään - pelaajia on jo vaihdettu ja uusi UTJ tulee olemaan pirun vaikeaa saada hinattua maihin. Näillä tiedoilla sanoisin, että Kaskinen saa lauantaina kultaisen kädenpuristuksen ja hyvää jatkoa - kiva kun kävit.

Ketjun aiheeseen liittyen mielenkiintoinen spekulaatio on ajoitus:
TPS ei ihan helpolla löydä edes keskivertoa valmentajaa tuohon väliin - varsinkaan jos Kivi on jo lyönyt ensi kaudesta eteenpäin nimensä listalle. Veikkaisin, että uusi valmentaja löytyy, jos on lyötyäkseen Tampereen tai Jyväskylän suunnalta.

1 tykkäys

Jaaha, kappas. Kyllähän tämä hieman muuttaa mielikuvaa tilanteesta. Mä olin itse niin turtunut siihen ajatukseen, ettei mitään tapahdu suuntaan tai toiseen. No, TPS-osiossa voinee jatkaa lisää - ongelmathan on syvemmällä. Koko tilanne sen itseasiassa ulospäin heijastaa.
En silti vaihda ääntäni.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää keitä sopivia ehdokkaita olisi edes vapailla. Tämä ehkä TPS ketjun kamaa, tarvittaessa.

Sopivia ehdokkaita vapaana Suomessa? Tuomas Tuokkola & Marko Virtanen. Listan loppu.

Toki voi yrittää liehitellä Dufvaa Puolasta, mutta tuskinpa on tulossa enää.

1 tykkäys

Eikös Dufva ole a-tason kokenut pelastusrengas?

Mutta miksi Dufva tulisi? Luulen, että Dufva viihtyy Puolassa ja saa ihan luvan kanssa keskittyä pelkästään valmentamaan koko organisaatiota. Päivittäisessä valmentamisessa Dufva on ollut jo monta kautta heikko - viimeiset kaudet Lukossakin olivat jo todella heikkoja. Hauskoja juttuja, mutta pelillisesti ei yhtään mitään enää.

2 tykkäystä

Virtanen ja Tuokkola ovat profiililtaan nimenomaan liigavalmentajia. Tps;n tyyliin sopisi hyvinkin kokenut maailmanmies tyyliin Suikkanen tai Dufva. Nykykiekon vaatimukset ovat sitten eri asia. Viimemainitut siis omavaat rasitteensa ja molemmat sopimuksen alla?