Vapaa-aika ja harrastukset

Tästä tuli ajatus. Saataisiinko me täältä palstalta harrasteporukka kasaan? Tai sitten ehkä enemmin höntsyvuoro meille palstalla notkuville.
Voin heti sanoa, että minun aika ei riitä järjestämään mitään, mutta voin lähteä kyllä mukaan.
Tiedän miten päin mailaa pidetään kädessä, osasin myös vielä luistella takaperin. Kävin kokeilemassa.

3 tykkäystä

Mukana, jos porukkaa saadaan kasaan.
Osaan myös, ehkä luistella takaaperoisesti.

Voisin kanssa tulla. Varusteet löytyy ja juuri ja juuri kääntyy liikkeestä takaperin luisteluun ehjänä. Vauhti ei kuulu enää lajin sanavarastoon :slight_smile:

Onko kenelläkään kotona juoksumattoa tai onko kokemuksia kotikäyttöön myytävistä juoksumatoista?

Itsellä kanssa päällimäisenä harrastuksena tulee kalastus ja näin ollen samalla myös luonnossa liikuskelu. Lisäksi tulee säännöllisen epäsäännöllisesti käytyä heilumassa salilla. Viime kesänä tuli aloitettua tutustuminen golfiin. Harrastuksia tuppaa oleen jo sen verran, että päivätyössä käynti niitä jo häiritsee.

3 tykkäystä

Tästä ollu ennenkin puhetta mutta ei vissiin ole sitä aktiivista puuhamiestä/naista löytynyt eikä mullakaan tähän ratkaisua ole mutta mukana olisin ilman muuta ja varmaan saisin muutaman ukon mukaan.

Tää taitaa olla vielä toistaiseksi hiukan ohkaisissa naruissa. Idea nousee säännöllisin väliajoin esille, mutta käytännön toteutus on ollut ohkaista. Aika usealla on kohtalaisen korkea kynnys siirtyä nettitodellisuudesta face-to-face -tapaamiseen, jonka kyllä tavallaan ymmärtää. Näin talviaikaanhan tuo yhteispelailu olisi helpostikin toteuttavissa, jos oikeaa halua löytyisi.

Ehkä kuitenkin kannattaa ennen tähän siirtymistä miettiä yksinkertaista ideaa, että tapaisi leppoisissa merkeissä porukkaa jossain yhdessä sovitussa paikassa ja vähän “kuikuilisi” naamoja. Sitten, kun porukka on tuttua ja kehtaa hallillakin morjestaa niin yhteisen tekemisen organisointi helpottuu jo huomattavasti. Ketään en silti syytä asiasta, jos ei ole halua / uskallusta lähteä face-to-face kontakteihin foorumilaisten kanssa.

Pitäs vaan olla joku joka pystyy hommaamaan jäävuoron, Sorsapuistossa on väkeä ku pipoa todennäkösesti kelien salliessa. Mahtaako Koulukatukin olla samoilla ehdoilla kuin jäähallit eli ei vuoroja vyksityishenkilöille, vain rekisteröityneille tamperelaisille seuroille ja yhdistyksille.
Saiskohan Tapparan kautta yhtä kokeiluvuoroa Hakametsään? @axe esim vake-jäät onko tunkua?

Salilla tulee käytyä muutaman kerran viikossa. Sulkapalloa yhtenä iltana.
Keväästä syksyyn kaikki vapaa-aika meneekin kalastuksen parissa. Nyt rinnalle on tullut vaeltaminen, koska nämä kaksi asiaa voi helposti yhdistää.

Täällä on muutamia kalastuksen parissa viihtyviä. Sopiiko kysyä kalastusmuotoa ja missä päin kalastelette?
@Virvelia_kainaloon ojahomoilee ja ymmärrän sen perhokalastukseksi, jota myös itse harrastan.

Kaikki kalastusmuodot ovat tuttuja. Ennen kalastelin paljon perholla, mutta nykyään olen siirtynyt enemän virvelimieheksi. Jiggaus on ehkä tällähetkellä suurin intohimo. Pohjaongella olen saannut suurimmat ahvenet Kemiönsaaresta. Kalastukseni painottuu Turun saaristoon. Nyt olen käynnyt paljon Urjalassa Rutajärvellä kalassa. Jokikalastus keskittyy lappiin ja Merikarvialle. Lapissa yritettään käydä kerran vuodessa muutaman viikon reissulla.
Onko kukaan muu kokeillut heittoperhoja?

Oikeastaan melkein kaikkia muotoja tulee harrastettua. Talvisin pilkillä ja kesällä virvelillä, perholla ja vetouistellen. Pääsääntöisesti siimojen oikominen ja peseminen tapahtuu pirkanmaalla ja päijät-hämeessä. Merikarvialla tulee muutaman kerran käytyä kesässä.

Muutamia kertoja olen joskus kokeillut kalastamista mutta se meni niin päin, että ne kalat aina narrasivat minua. Hyvä syönti oli lähinnä vain hyttysillä ja uistimeen tarttui kaikenlaista muuta mutta harvemmin kaloja. Hyvää ulkoilua nekin kalastusreissut olivat.

1 tykkäys

Pitkään pohdin juoksumattoa kotiin. Pidin sitä idioottimaisena hankinta, koska onhan tuolla tietä ja metsää mitä juosta.
Reilu 1,5 kuukautta sitten kotiutin kyseisen laitteen. En pidä laitetta enää hölmönä hankintana. Nyt käy usein niin, että jonkun ohjelman tai pelin ajan juoksen matolla ja katselen samalla ohjelmaa/peliä. Tavoite juosta 3x1h per viikko. Aikaisemmin istuin sohvalla ja katselin töllöä. Tässä lyhyessä ajassa on lähtenyt yli viisi kiloa painoa ja elämäntavat ovat edelleen ihan yhtä paskat noin muuten.

16 tykkäystä

@Oijennus hienoa! :slight_smile: Ylpeyttä herättävää toimintaa :slight_smile: Näin sen pitääkin olla ja nimenomaan tuo multimodaalinen käyttö kaikessa liikunnassa on tärkeää - siis oppia löytämään tapoja tehdä jotain samalla. Itse olen esim. nykyään siirtynyt paljon tekemään kaikenlaista sisäliikuntaa samalla, kun kuuntelen esim. luentoa netistä. Pystyn jotenkin keskittymään kuuntelemiseenkin paremmin ja sisäistän asioita paremmin, kun samalla kroppakin saa vähän liikettä.

Muutenkin kaikki, jotka painiskelevat liikunnan lisäämisen kanssa, yksi hyvä ohje on, jonka kuulin kaverilta:

“Sport is not a punishment for that you did not do - it’s a celebration of all that your body can do.” =)

3 tykkäystä

Onko täälä minkä verran kalamiehiä? Itsellä nyt talvella tullu käytyä pilkillä jonkin verra, mutta eipä ole kovin kummosta saalista tullus. Kesällä jatkuvasti olen kalalla kunhan vain aika sen sallii.

Usein käyn kal(j)alla. Mukavaa aina ollu, saaliina tyhjiä tölkkejä. Vielä joku päivä ku kalaakin sais.

4 tykkäystä

Liikuntahan on usein se asia mistä ihmiset karsivat, kun oma aika ei riitä tekemään kaikkea. Tai niin sitä luulee ja niin minäkin luulin. Nyt tein tällaisen ratkaisun asiaan. Hyvä esimerkki tältä viikolta. Keskiviikkona tuntui, että ei jaksa töiden jälkeen tehdä mitään. Ajattelin kuitenkin, että jos sitä vetäisi puolen tunnin ohjelman väkisin. Noh, sitten se samalla katsomani ohjelma jatkui. Päätin vielä juosta/kävellä vartin.
Sitten loppui ohjelma ja ajattelin testata siihen perään vielä Cooperin testin (helvetin hyvä idea 45 minuutin juoksun/kävelyn jälkeen). Kunnon rokkia kuunnellessa tällä nykyisellä kunnolla selvisin tulokseen 2000m. Ei huono, koska ennätykseni on luokkaa 2700-2800m noin 17-vuotta sitten ja 15-20 kg laihempana.

@terppp minä odotan plussa kelejä ja pidempiä päiviä, niin pääsee koskia kiertämään.

4 tykkäystä

Onko Tampereella minkälaiset kalastus paikat? Jos tuota vaikka kesällä kävis sielä vähän pyörähtämässä.

@Oijennus valitettavasti juurikin näin. Tämä on itsellekin ongelma ja mieluusti sitä jättää juuri siitä liikunnasta pois, jos on kiirettä. Yleensä sitten kesken suorituksen havahtuu siihen, että “hei tänäänhän onkin hyvä päivä ja tänne lähteminenhän olikin tosi hyvä ja kannattava juttu.”

Itselläni usein juurikin luisteleen lähdössä hirveä kynnys ja monesti tulee aamulla mietittyä, että en mä kyllä tänään mene. Sitten kun hetken asiaa miettii, menee kuitenkin ja kun on hetken luistellut ymmärtää taas, miksi ihmeessä en olisi lähtenyt luistelemaan? :smiley:

Tuo graduprojekti kyl vei itseltäni liikunta-aikaa aivan suhteettomasti, joten siirryin melkein päivittäiseen sisäliikuntaan. Muutama hyvä setti vatsalihaksia, selkälihaksia ja muutamat kyykyt perään niin mukavasti jaksaa taas. :slight_smile: