Aivan huikea kaveri. Painonsa arvoinen kultaa ratkaisupeleissä.
Kyllä Vellu eilenkin sinne päätykarkeloihin meni eläimen lailla, mutta tuolla pelityylillä on pakko alkaa sarjan edetessä painamaan. Toivottavasti huomenna löytyy täys latinki jotta pääsis huilaan pari päivää pitempään.
Vellulla ei painanut kyllä tippaakaan 2013 finaaleissakaan, en usko, että vielä painaa missään toivottavasti en ole väärässä!
Kärpät on iskenyt vahvasti Jasuun. Jasun taso on mun mielestä laskenut sarjan edetessä, vaikka hän tekee edelleen kaiken kuten ennenkin, mutta Kärpät kontraa Jasua kahdella sentterillä (Niemi/Hirschovits) ja kun Kärpillä on käytössä tuo sentterijengi niin he saavat tällä kontraamisella niitä aloituksia Jasulta. Jasu ei ole jalkanopea eikä kovin peliälykäs pelaaja, mutta paikkansa hän on kyllä täyttänyt Tapparassa. Oon erittäin tyytyväinen Jasuun täsmähankintana. Kolmossentterin tontti vaan tuppaa olemaan vähän liikaa ja itse pyrkisin käyttämään tuota aloitusroolia ja enemmänkin vaikka sitten Dixonia siinä perustehtävässä kolmossentterinä, nyt kun hänet mukaan saadaan.
Valmennus tietää jotain, mitä minä en tiedä, mutta Dixon on oikeasti tähän liigaan järkyttävän kova kolmossentteri ja en tiedä, miksi Dixonia ei edes kokeilla siinä enää. Minusta ehdottomasti pitäisi, koska juuri tällaista pelaajaa siihen kaivataan Vellun kanssa pyörimään. Jasun yksinkertainen lätkä toimi tosi hyvin mm. Lukkoa vastaan ja itsekin vähän “sokeennuin” siitä, mutta Kärpät kyllä ottavat kaikki Jasun hyökkäysavut pois, kun ei Jasulla oikein muita variaatiota ole kuin tuo päätykiekko eikä hän oikein uskalla maalillekaan nousta (pysyy aika lähellä pakkeja, puolustusvalmius tosi kova koko ajan ja Tapparan passivoituminen näkyy aina ekana Jasusta)
Tämä ei siis suoraan kuulu tähän, mutta 1. ja 2. ketjuja ei ole mitään järkeä rikkoa, mutta 3. ja 4. kenttien hybridiroolitus olisi tärkeää. Siellä on juuri hyviä palasia tähän, nyt kun Dixiekin saadaan takaisin, mutta jos haluaa Savinaisesta absoluuttisesti parhaan irti niin se tarvii peliälykkäämpää sentteripeliä kuin Jasu. Ilomäki olisi kanssa tätä kunnossa ollessaan, mutta kun Ilomäki on ilmeisesti rikki ja aivot/itseluottamus on tuollaisen -45 astetta pakkasella niin kyllähän se näkyy koko kentässä.
Samaa mieltä. Laittaisin Dixonin kolmoseen Savinaisen kanssa. Nyt ei pitäis jalka painaa…
Tämä mies ei ollut kolmosketjun mies kun oli meille punainen vaate ja mestaruuden avainpelaaja Porissa 3 vuotta sitten. Onko meillä varaa pitää Vellua edelleen aiemmissa ketjuissa? Vielä ehtii reagoimaan. Ylemmäksi ja äkkiä sanoisin minä. Karjalainen/Haapala-akselia lähtisin itse pudottamaan alemmas heti lauantain peliin.
En ymmärrä miksi mies otettii ykkösestä pois kun tuli maaleja yms loukkaantumisen jälkeen.
Kyllä. Vellu Haapalan tilalle ykköseen. Toki Henkka teki ison maalin Kärpät sarjassa, mutta kokonaisuutena uskoisin Vellun pelityylin tuovan enemmän pelitilaa Kuuselalle. Kun Lajunen on vähän ollut vaisu viime pelit, niin Vellu voisi tuoda lisää kiimaa tuohon ykköseen.
Velluhan tais käydä ekassa Lukkoa-matsissa ykkösessä täräyttään maalin ja vähän muutenkin näyttään miten pelataan. Tais ottaa turhan jäähyn ja sen jälkeen on koko mies mennyt hukkaan kolmosessa.
Eikös se jo aikaisemmin pudonnut. Sinällään sääli koska siitä olisi ykköskentän mieheksi.
Toisaalta itse olen duunari orjatyössä tehtaalla ja Tapola valmentaa.
Onhan se siellä pitkin kautta käynyt näyttämässä, mutta nyt kun runkkis on ohi ja mies liekeissä pitäisi tajuta käyttää tuo optio uudestaan.
Jos jostakin pelaajasta pitäisi ja voisi saada enemmän irti, niin se on #19. Tiistain peliin ei voida lähteä samalla kokoonpanolla kuin eilen. Tällä hetkellä Henkan pitäminen ketjuhierarkiassa Savinaisen edellä on mielestäni sama asia kun Jasu olisi Lajusen edellä.
Ja sorry, menee kommentit vähän toistoksi, mutta ei vaan käsitä.
Tänään oli Savinaiselta aika vimmaista taistelua, yksi laadukas tekopaikka eikä se hirmuinen lämärikään ollut huono. Numero jäi ainakin hyvin IFK-leirin mieleen. Toki Vellussa on iso potentiaalia myös maalintekoon. 2013 teki tehot 4+5.
6 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara roster 2015-2016
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara roster 2015-2016
Mainitaan vielä, että finaaleissa Tapparaa vastaan teki 3+0. Olisiko pari maaleista tullut ylivoimalla ja yksi on se – se maali. Pelasi tuolloin kentässä, jossa keskellä oli Mika Niemi ja toisessa laidassa Joel Armia, kun sitä joku jossain päin palstaa tänään kysyi.
Savinainen minusta oli tänään hyvä. Riisti, vitutti vastustajaa, kaivoi, pari maalipaikkaa, Generous sai nyrkkiä naamaan ihan kunnolla, raastoi ratkaisuhetkillä.
Maalin olisi tyhjiin voinut viskata.
Ensimmäinen kappale ei ole aikajanassa, mutta kaikkea tuota taas tapahtui. Siellä on Micke-Max & Co ihmeissään tämän kaverin kanssa.
Itseäni naurattaa se, että Micke-Max vertasi itseään Velluun kun itki tuomareista
“vastustajallakin yksi äijä tekee täysin samaa duunia…”
Ja vielä kun Vellu sai yhden jäähyn Åstenia enemmän, niin erikoinen vertaus tuohon paikaan.
Toki toinen kavereista osaa ihan oikeesti pelatakkin.