VIRHE: Vastausikkuna hukkuu näppäimistön taa Androidilla

Tätä on itselläni esiintynyt yhtä pitkään kuin palstalle tuli tuo paska automaattisesti ylöspäin uusien viestien mukana rullaava ikkuna, en osaa kuitenkaan sanoa onko sillä relaatiota tähän bugiin.
Välillä siis Androidilla (14, Samsung Galaxy Tab S8, selaimena Brave tässä tapauksessa) vastausikkuna hukkuu osin alalaidasta pomppaavan näppäimistön taa. Sen seurauksena vastausikkunaa pitää venyttää tuosta oranssista poikkipalkista, jotta viestiään saa kelattua, jos sitä esim. korjaa.
Tuo on aika helvetin ärsyttävää, varsinkin kun sitä ei tapahdu aina, jolloin se bugin takia venytetty vastauslaatikko peittääkin äkkiä koko ikkunan kun se liikkuukin oikein ylöspäin näppiksen tieltä.

Voin koittaa napata ruutukaappauksen malliksi kun tämä taas iskee, mutta seurannoissa ainakin jatkuva vaiva. Mikä saattaisi viitata tuohon automaattisesti ylös rullaavaan paskeeseen.

E: No eipä näköjään tarvinnut mennä editiä pitemmälle kun sai kuvan:

Sinulla on desktop näkymä päällä.

Ei ole.

Mikä laite käytössä? En ole itse nähnyt esikatseluikkunaa itse muualla kuin desktop-näkymässä.

Chromella sama ongelma?

Samsung Galaxy Tab S8. Mikä on esikatseluikkuna? Tuossa kuvakaaappauksessani on editointi-ikkuna.

E: Samalla lalla se näyttää tipahtavan Chromellakin tuonne näppiksen taa, varsinkin jos sivua scrollaa. En saa otettua kuvakaappausta koska Chrome ei anna.

Olen koittanut seurata ja löytää tälle jonkun kuvion. Ainakin näyttää siltä, että editointi-ikkunat aukeaa kaikki näppäimistön taakse.

Nyt tosin ainakin tämä uusi viesti-ikkunakin aukesi näppiksen taakse piiloon.

Itsellä ei mobiililla tule tota oikealle tulevaa viestin esikatselua, vaikka kääntelisi vaakaan ja tilaa riittäisi. Ainoastaan tämä viestin kirjoittamiseen tarvittu laatikko levenee koko ruudun mittaiseksi.

Joten arvelisin, että jotenkin liittyy desktop-näkymään. Itse varmaan aloittaisin helpoimmasta, eli keksien ja väliaikaisten tiedostojen siivoamisesta. Bravekin taitaa kuitenkin Androidissa käyttää Chromen moottoria selainalustanaan, eli vika voi periytyä sieltäkin.

1 tykkäys

Itselläni ei ole Android tablettia saatavilla, mutta en ole nähnyt tuota esikatselua kuin desktop-näkymällä ja siksi sitä epäilinkin.

Mutta tuota näppisbugia on ollut joskus ennenkin Androidilla, myös mobiilinäkymällä.

Mua hämmentää mitä tarkoitatte esikatseluikkunalla. Siis tuota viestiruudun oikealla puolen olevaa boksia, jonka saa tuosta alakulman nuolesta päälle ja pois?

1 tykkäys

Itse kyllä olen havainnut tämän saman ja kiusallisen ilmiön, mutta itselleni se ei nyt enää ole relevantti. Kun tässä on juuri nyt Android 13 kännykkä kädessä.

Mutta kun välillä on tullut vielä näprättyä vanhalla S6:lla, jossa on joku aataminaikuinen Android, niin juuri tuota tekee. On viestittely todella hankalaa, kun viestilaatikko piiloutuu näppiksen alle. Olisko siihenkin tämä ongelma hypännyt vasta viime syksynä.

Edit. Ja tässä kännyllä kyse on vain siitä ikkunasta, jonne kirjoitetaan. Esikatselua erikseen ei ole, se puuttuu kokonaan. Mutta näin on aina ollut ja se lienee ok.

2 tykkäystä

Minullakaan ei esikatseluikkuna vaikuta, se on vain aina ollut päällä niin olen sitä pitänyt päällä.
Mikä näppäimistö sinulla on käytössä? Samsungin oma?

Samsung-näppäimistö tuossa vanhassa S6:ssa on, versio 2.0.03.14 . Uudempaakin kännykkää käytän luultavasti Samsung-näppäimistöltä, koska mitään viilauksia en ole vielä näppäimistöpuolelle tehnyt.

Ok, mulla Openboard, joten ei löytynyt syyllistä sieltä puolelta.

1 tykkäys

Selain lähettää eventin käyttöjärjestelmälle avata näppäimistö editointitilaa varten.

Mutta itseäni hämää edelleen toi esikatselu, jota en ole koskaan mobiililaktteella nähnyt. Voisiko joku toinen Android tabletin omistaja vahvistaa sen olemassaolon, vaikka kuvankaappauksella?

Onhan täällä muitakin leiskaeroja puhelimen ja tabletin välillä, esim. chat näyttää ihan erilaiselta. Ei se nyky-mobiilissa ole harvinaista, että eri tyylisten mobiililaitteiden välillä on erilaiset leiskat.

Wow, nyt sain tämän uudella tavalla rikki. Vastaa- ja sulje-napit ponnahtaa näppiksen päälle, mutta tuo oranssi palkki oli noiden nappien tasalla ja viesti niiden alapuolella näppiksen takana. :grin:

Ei ole harvinaista. Tuosta pitäisi raapasta bugi Metaan, mutta kun itsellä ei ole sopivaa laitetta, niin dokumentointi on vaikeaa.

1 tykkäys

Veikkaan Samsung näppäimistö ongelma.

Kyllä tuosta näköjään selaimen kehittäjätilan kautta sai esikatselun päälle mobiileissakin. Itse en ole tuota väkästä hoksannut edes käyttää.

1 tykkäys

Nouseeko vastausikkuna takaisin kokonaan näkyviin kun rullaat taustalla olevaa näkymää alaspäin?

Android-emulaattorissa Android 13 tabletilla (stock Chrome, tabletti pystyasennossa) tekee niin, kun alat kirjoittamaan viestiä, niin viesti-ikkuna liukuu piiloon näppäimistön taakse kun sivua swaippaa alaspäin (eli näkymä palaa takaisin ylös/alkuun), mutta kun swaippaa alhaalta ylös, niin viesti-ikkuna sieltä palautuu näkyviin.

@bastardo @Hakkuri

Joo, mutta tuo vaikuttaa suunnitellulta ominaisuudelta luettavuuden parantamiseksi.
Ongelma on, että uusi vastausikkuna pamahtaa suoraan näppäimistön taa piiloon ja sitä joutuu sieltä onkimaan esiin.