Ilmoitus virheestä palstan toiminnassa:
Kun vastaa missä tahansa ketjussa ketjun jonkun jäsenen laittamaan viestiin, varsin usein, tapahtuu että kun painaa “lähetä”, vastauksessa ei enää näy kenelle se on osoitettu.
Havaittu virhe:
Epäjohdonmukainen ja sattumanvarainen toiminta. Olen joskus huomannut että tuo toimiikin oikein.
Mikä meni pieleen tai ei toimi?
Vastauksesta puuttuu kenelle se oli tarkoitus osoittaa.
Miten virhe on toistettavissa:
Esim. tänään toistettavissa ollut useamman kerran, eli vastaamalla johonkin viestiin ja jollekin jäsenelle.
Mitä pitää tehdä että virhetilanne tulee ilmi:
Kokeilla vastaustoimintoa eri tavoilla ja laitteilla.
Itse kokeilin juuri äsken testialueella. Vastasin Ljpp:n viestiin testialueella, ja kirjoitettaessa ruudun yläreunassa näkyi nuoli ja Ljpp. Kun sitten lähetän viestin, osoitusta Ljpp:lle ei enää näy.
Käyttämäsi päätelaite JOS ongelma on laitekohtainen:
Merkki ja malli: iPad Air 2
Selain: Safari
Käyttöjärjestelmä ja versio: iOS 10.0.2
Muilla laitteilla: virhe toistuu myös iPhonella, mutta ei esim. Mac Bookilla.
Itsekin tätä ihmettelin joskus, mutta syyksi taisi selvitä, että järjestelmä ei näytä kenelle vastaus on, jos vastaat suoraan yläpuolella olevalle. Jos vastaat sellaiselle, jonka jälkeen on tullut muita vastauksia, “vastausnuoli” näkyy.
No joo, ainakin lyhyen kokeilun perusteella näyttäisi että tuo selittäisi asian. Äskeinen viesti oli vastaus sinulle, nyt tähän vastaan samalla tavalla mutta siinä on yksi viesti välissä.
Sinänsä jää hieman epäselväksi mikä logiikka tuossa on, minulle ei haittaisi vaikka se korjattaisiin (mikäli voi) niin että aina näkyy kenelle vastaus on osoitettu.
Jos halutaan, @ljpp “korjaa” tuon yhdellä klikkauksella sivustoasetuksissa. Meillä on oletusasetus käytössä tältä(kin) osin tällä hetkellä. Perusidea on kai se, että ihmisen mieli lukee tämänkin viestin automaattisesti vastaukseksi sinun viestiisi välittömästi yllä. Lähinnä otteluseurannoissa, joihin tulee lyhyitä hymiöpainotteisia viestejä, tunnistus ei aina toimi.
En kuitenkaan pistä pahakseni, vaikka tehtäisiin kokeilu.
@Kilo. Totta, ja tapa se on tämäkin, suora viittaus vastattavalle.
Mutta jos kokeilla voi, niin puollan. Jos aiheuttaa hämmennystä, palataan “kiertokeinoihin”.
Voisiko tuota “älä näytä vastauksena-painiketta viestin yläreunassa, jos viestissä on vastattu vain edelliseen viestiin” -nypykän pois ottamista kokeilla?
Noniin, poistin noi kaksi alinta täppää. Sori että kesti - ensin en oivaltanut mikä oli ongelman ydin (olen jo sokea Discoursen puutteille) ja sitten unohdin koko homman.
Olihan tuossa epäjohdonmukainen UI, vaikka tarkoitus lienee pitää näkymät siisteinä. Laitoin nyt “vastauksena-painikkeet” näkymään myös viesteihin jotka:
Vastaavat edelliseen, suoraan yläpuolella olevaan viestiin