Sittarin hyllyssä kummittelee Coca-Colan maut British Columbia Raspberry sekä Quebec Maple. Vadelma meinasi tänään lähteä mukaan, mutta hinta on suolainen 4,50 € (0,33 l). Ei pysty perustelemaan itselle.
Noo, samassa hyllyssä puolen litran monstereita ja hintaa 7€. Tykkään testailla energiajuomia ja voin niistä vähän maksaa, mutta tuo on vähän liikaa.
Yksi näistä Monstereista testattu, maksoko nyt 6,5€ vai 7,5€. Tykkäsin, makuna mansikka mutta tolla hinnalla ei tarvi uudelleen juoda😁
Ensimmäinen energiajuoma kehitettiin Suomessa jo vuonna 1975, kohta 50 vuotta sitten.
Vita Nova kyseessä!
Muistan, miten pikkupoikana olin jääkiekko-otteluissa, ja siellä miehet joivat Vita Novaa. Se oli jotain vähän paheellista ja pikkupojan mielestä kiehtovaa.
Mun suosikkikohta on:
Vuonna 1987 markkinoille tuli Red Bull. Samana vuonna Suomessa astui voimaan auton takapenkille turvavyöpakko.
“Mutta sen verran hänen mukaansa on viisastuttu, että tarkoitus on tuoda hiilihapotetun ja koostumukseltaan hieman kevennetyn tölkkiversion rinnalle alkuperäinen lasipullossa oleva hiilihapoton shotti.”
Jahka tuo tulee markkinoille, suuntaan ostoshyllylle. Aito, ainoa ja alkuperäinen.
(kaverini edesmennyt isä on tuotteen nimen keksinyt aikoinaan)
Olvilta tullut hyviä mehuvissyjä tarjolle. Verigreippi on ainakin mun suosikkini. Todella hyvä juoma.
Täällä juodaan sitä keltaista versiota. Ei tosin taida olla ihan terveellisin vaihtoehto näistä “vissyistä” nämä Olvin tuotteet?
Ylioppilaskirjoitusten korotuksissa mukana tätä taikajuomaa. Ruotsin apro korottui Magnaksi, ei kuitenkaan antanut siipiä. (Oli muuten karsean makuista litkua)
Nokian panimon limut ovat loistavia. Sweet Strawberry oma lemppari.
Simahammasta kolottaa. Ei ehkä paras mielikuva, kun miettii sokerin määrää simassa. Mutta tietty simahimo alkanut kasvaa tässä. Vielä ehtisi tehdä oman satsin, mutta kaupankin on ihan vaihtoehto. On tosin kallista kaupasta haettuna.
- Jaa
- Ei
- Tyhjiä
- Poissa
Vihreän monsterin sokeriton versio melko identtinen sokerillisen kanssa.
Kumpi on nykyisen tiedon mukaan pahempi paha, sokeriton vai sokerillinen energiajuoma?
Riippuu mille. Sokeri hampaille, muut lisäaineet varmaan yleisesti “paha” terveydelle.
No, itse lähestyisin asiaa seuraavasti:
-Muuten samat ainekset, erona sokeri/makeutusaine
Happamuus syö kiillettä, sokeri ruokkii pöpöä suussa. Energiaa enemmän sokerissa, riippunee omasta halusta "juoda kaloreita:
Makutusaineiden mahdolliset haitat, joita ei varmasti tunneta kaikkia.
Oma valinta aina sokeriton, näkee sitten mikä syöpä tulee.
Battery Burst varmaan ensimmäinen huono Batteryn erikoismaku. Tuli mieleen se Xtran veriappelsiinilimsa.
Mä oon ihan vähän koukussa Batteryn lemon&lime makuun. On todella loistava kokonaisuus.erityisesti extra kylmänä👍
Suosittelen kokeilemaan Cultin Sweet lime (keltainen tölkki). Yksi omista lemppareista e-juomissa.
Tämä täytyy kyllä kokeilla. Tuo Batteryn lime&lemon on puhdistamon juomien lisäksi ainoa mitä pystyn juomaan!
Keskustorilla jaetaan Noccoo!! Nytkö annan periksi tälle juomalle? Nytkö itsekurini pettää?