Näitä näkee NHL:ssä ja niistä annetaan 2min, no vahva mies ja kaveri käntää ittensä noin, mielestäni Merelä meni ihan oikein mutta liikaa voimaa. Toivotaan että ei tule pelikieltoa eikä mielestäni pitäisi tulla
Aivan turhanpäiväinen taklaus. Olisi voinut jättää taklaamatta. Waltteri Merelä tiesi riskit, kun puolittain numeroihin ajaa.
Olen huudellut Merelän kovuuden perään, mutta en tällaisen kovuuden. Aja maalille! Älä numeroihin.
Hyvä tuomio pelissä ja hyvä ratkaisu kabinetissa.
Olisiko pitänyt mennä kurinpidon käsittelyyn?
- Kyllä
- Ei
0 voters
Erikoista, että ei mene kurinpitoon. Todella erikoista ja tietysti Tappara- ja Mereläfanina hieno juttu. Mun mielestä oli todella piittaamaton ja vaarallinen taklaus selkään, jonka olisi todellakin voinut jättää tekemättä tai häiritä “jotenkin toisin”. Mitäköhän olen katsonut väärin tuossa tilanteessa? Mielestäni se oli vaarallinen ja vastustajasta piittaamaton taklaus. On meillä kyllä erikoiset linjat. Mutta kuten todettua, niin “meidän puolesta” hienoa, että ei tuu lisää. Mun mielestä olis pitäny tulla. Hyvä näin.
Samalla linjalla sun kanssa. Tyhmä taklaus, ja näkee heti mitä seuraa kun vedät ton loppuun. Pelin kannalta myös turha, koska oli rännittämässä kiekkoa. En nähnyt SaiPalaiselta mitään liikettä siihen, että olisi kääntänyt itsensä, joten Merelä tiesi että nyt painaa selkään. Tiedä sitten mikä aivokramppi sille tuli.
Luultavasti koettiin asia niin, että ulosajo kyseisestä pelistä oli riittävä tuomio. Monesti unohtuu palstoilla tuo, että 5+20 on iso rangaistus pelaajalle sekä joukkueelle pelin sisällä.
Saattoi myös vaikuttaa se että Rikkilä palasi peliin. En siis tiedä mutta uskon
Toivottavasti tuosta ei ole kysymys.
No jos nämä halutaan pois pelistä, niin 1-2 peliä rankkua Merelälle.
Itse odotin tästä 1-2 pelin pannaa. Merelä tulee taklaamaan takaviistosta Rikkilää, joka on laittamassa rännikiekkoa. Kontakti numeroihin, jonka seurauksena Rikkilä lentää vaaralliselta etäisyydeltä laitaa kohti.
Onneksi pääsi Rikkilä jatkamaan peliä. Oli tässä aineksia pahempaankin.
Täysin tyhmä ja älytön taklaus. Olisin hyväksynyt pelikiellon.
Älyvapaa taklaus - miten tämä ei mennyt edes käsittelyyn??
Pitkän aikaa on kuuluteltu taklattavan omaakin vastuuta. Tuolla tapahtuu asiat niin pienessä ajassa niin ei tuossa todellisuudessa Merelällä ole aikaa reagoida että kaveri pelaa junnumaisesti kiekkoa kasvot laitaan kohden. 5+20 täysin riittävä.
Itse veikkaisin että valitettavasti näin on. Jos Rikkilä olisi kolauttanut kasvonsa laidan reunaan, niin jälki olisi ollut rumaa. Nyt selvittiin säikähdyksellä.
Hieman ihmettelen tilannehuoneen ratkaisua. Rikkilä ei muuta peliasentoaan ja Merelä näkee mitä Rikkilä tekee eli on hyvin aikaa reagoida. Silti taklaus numeroihin vaarallisella etäisyydellä laidasta. Kyllä 2-3 ottelun pelikielto olisi ollut paikallaan.
Tämä on mielestäni ensimmäinen kerta moneen kauteen kuin kurinpitopäätös menee oikein Tapparan kohdalla. Muutenkin ollut linjakasta suorittamista kurinpidolta tällä kaudella. Hienoa. Vielä kun saataisiin sama meininki kaukaloon tuomareidenkin osalta…
Rintamasuunta kääntyy laitaa kohti, kun Rikkilä laukoo kiekkoa. Vaikka olisi ollut rintamasuunta Merelään kohti niin se olisi ollut laitataklaus. Merelä tulee selkäpuolelta, kuten videolta pystyy todentamaan.
Minusta Rikkilän rintamasuunnan kääntö, sijainti vaihtoaition vieressä ja Merelän kaatuminen taklauksessa teki tilanteesta vaarallisemman.
Merelä kuitenkin tuli takaviistosta, joten Rikkilä ei osannut odottaa taklausta. Tällöin ihan luontevaa pelaamista heittää päätykiekko ja kääntyä kohti vaihtoa. Merelältä väärin luettu tilanne ja ansaittu 5+PRK.