Yhteisöpeli: Lyyran ryöstö; toimarit kokouksessa - peliketju

Nyt on kyllä niin vakuuttavaa työtä että Sherlock Holmeskin olisi kateellinen :laughing:

Ei tarvitse murehtia, vedän kyllä tuon mun poikkariäänen pois heti kun tulee jotain aavistusta siitä, ketä oikeasti äänestää. Ellei sitten se ole sinä ketä päätän äänestää. Mutta toistaiseksi me ollaan mun silmissä kaikki niitä tuikitavallisia hyviksiä. Parempi ettei ala jo tässä kohtaa lukitsemaan näkökantaansa.

Viime megapelin avauspäivän perusteella tää tulee varmaan olemaan tänään melko hakuammuntaa. Huomenna ollaan sitten jo vähän viisaampia.

Puhukaas tekin maan hiljaiset nyt jotain, vai onko joku erityinen syy olla vaiti? :thinking:

3 tykkäystä

Hywää päivää arwon toimarit. Olin paikalla hyvissä ajoiin, mutta haarniska oli lipsahtanut päälle nurinpäin. Ei se muuten hallaa tee, mutta kypärä on väärin päin sangen hankala laitos. Siinä sitten skruuvailin vekotinta osiin, ja nyt olen valmis turnajaisiin. Tuokaa kanaljat tänne, minä ne kellistän.

4 tykkäystä

Myönnän, he tarjosivat myös minulle soluttaujasopimusta. Itseltä vaan löytyi selkärankaa kieltäytyä. Toisin kuin toisilta, joilla on yhtä paljon selkärankaa kuin selkärangattomilla.

Mutta jos rehellisesti puhutaan niin halusin vaan aktiivisuutta heti alusta asti niin on paremmat ( joskin siltikin häviävän pienet) saumat osua heti ekana päivänä soluttautujaan.

Mazzus ja Armas ei taida enää tämän (oikean elämän) päivän aikana tulla linjoille. Ja juuri, kun tätä kirjoitan niin Armas on paukuttamassa ensimmäistä viestiään eetteriin, jes!

Mites Casperi, sinähän olet tykännyt aikaisemmin häärätä alusta asti kuin Duracell pupu, niin missäs mahdat nyt lymyillä? Ja nyt Casperikin kirjoittaa (sattumaako?).

2 tykkäystä

Oisko syynä se, että heidän piti käydä läpi soluttautujien keskuudessa pelin suunnitelma, joten eivät vielä ehtineet paikalle asti täysin vielä :thinking:

1 tykkäys

Jos nyt vielä kerran sanois vielä vaikka vielä:D

1 tykkäys

Tuli tässä mieleen, että emäntähän pakkas mukaan Jupiter-patukat, pistetään jakoon kun täällä alkaa porukalla pinna oleen heti kireellä.

Ymmärtäähän sen kun vahvistukset on lähteny merten taa, ja idän pikajuna alkaa kohta puksuttaan.

Mr. Jopeti, mitä sieniä oot vetänyt? Ota nyt vaikka kaksi patukkaa, jos helpottaisi.

1 tykkäys

Muistui mieleen tilanteeseen sopiva värssy lukioajoilta, olisiko ollut Eino Leinoa. Kröhöm.

Jopeti kaskua nurinkurin taittawi
Casperi ryömi peliin Armahan warjolla
Mainittu lahjukset kouriin laittawi
nurkan takana lie patukkaa tarjolla

Voin ottaa myös Jupiterin kyllä.

6 tykkäystä

Maksa kymppi, niin kerron.

@Armas sanakikkailee melkoisesti, naapurin runoilijapoika?

Ei mullekka, niin kauan kun sitä riittää! Kun se loppu, on piru merrassa.

1 tykkäys

Ehtoota vaan omasta puolestani, ollut hieman kiirusta tässä, haarniskan pukua ja muuta. Sitä mä ihmettelen, että mitä täällä valitetaan haarniskasta? Vyöllä miekka ja kädessä Tappara. Nyt ne peijakkaan petturit tänne niin kuin olisi jo.

1 tykkäys

Täällä pari riekkujaa näköjään kovimin äänessä, en heistä välitä. Antaa selvittää tovin päätänsä selväksi, ja älämölö on hyvästä näin vakavina aikoina. Joskus sitä tarvitsee jännitykseen naukun tai pari. Nyt en päästä ketään lentämään tutkan alla, joten tästä syystä lyhimmän tervehdyksen, ja varjoon siirtymisen vuoksi. ++Varilasit

++Varilasit

Jaha Wrathchildilta tuli ääni. En äänestä vastapalloon. Enkä vielä noin muutenkaan anna ääntäni. Katsotaan ketä äänestän Sunnuntain aikana jollen aikaisemmin “valaistu”. Viime pelin ratkaisut kummittelevat josta seuraa se, että strategiaa tragediaa ei ole vielä ihan täysin selvä?

Jospa sitä hieman käärisi hihoja ja alkaisi hommiin.

Horna vaikuttaa selvästi aktiivisemmalta, kuin viime matsissa. Ehkä hän pääsi siihen rytmiin pelin lopussa, jossa toki oli aktiivinen - pelin alkupuoli oli viimeksi aika hiljainen hänen osaltaan. Lähinnä nyt vain mietin sitä, josko pahiksena lähtisi ihan tuolla tavalla liikkeelle. Rooli olisi hänelle uusi, hyviksenä taas on hyvä jatkaa siitä, mihin jäi.

Virveli ja Jopeti vetäsi pienen show’n, jonka motiiveista en ole varma. Toinen heistä voi olla Jellonaprinssi, mutta Jellonan henkilöllisyyden pohtiminen ei ole kuitenkaan oleellisinta. Ainakin Jopeti on ollut pahiksena varovainen pelaaja ennen, joten selkeä muutos on tapahtunut. Virvelia_kainaloon taas epäilyttäisi pahismaisena enemmän, sillä on voinut juonia räväkkää starttia, jolla saada hyvispisteitä. Ehkä nyt kuitenkin kääntyisin niiden piilottelevien ja hiljaisimpien puoleen näin pelin alkupäivinä.

Derek osui silmään hieman sellaisena sulautuvana pelaajana. Offtopicia jonkinverran ja hassunhauskaa, joka jostain syystä aina nostaa itsellä vähän pahisviboja. Lisäksi hän ehti myös vakuuttelemaan, että ottaa kyllä äänensä pois ja niin edelleen.

Alimmainen kommentti on sellainen, mitä pahis tietysti toivoisi. Eli hyvikset ikään kuin ajattelisi jo päivän alkuun, että arpomiseksi menee. Kyllähän tässä ehtii sunnuntaihin mennessä keräämään tietoa todella paljon.

4 tykkäystä

Joo pääsin paremmin mukaan ja uskaltaa kirjottaakin tänne nyt alusta asti enemmän. Eri lailla näkee heti alusta asti peliä kanssa, kun viime pelin alussa.

Itse mietin, voisiko tuo virvelin ja jopetin juttu olla jopa pientä lavastamisen makua? Toki virveli voisi esittää olevansa myös jellonaprinssi, vaikka oliskin soluttautuja ja luottaa, ettei häntä näin äänestettäisi ulos heti. Viime pelissä kun soluttautujat hyvin leikkivät ja säätivät noille rooleilla.

Ovatko ne sittenkin Horna ja Acetho, jotka ovat mukana Jopetin juonessa, vai Jopetin vietävänä? Tätä Jopeti varmaan tavoitteli minun agitoinnillaan.

Viime peleistä olen vaan itse oppinut (tai ainakin luullut oppineeni) monia asioita. Aiemmin olen kuvitellut ekana päivänä olevani kovakin sherlock, mutta joutunut toteamaan että pieleen on aina mennyt. Ja etenkin viime peliä taustalta seuratessa totesin, että aika pihalla sitä oli kaikki. En siksi enää kuvittele, että ekan päivän chit chateista voisi saada jotain elämää suurempaa irti. Realismi huomioiden ekalle päivälle täytyy melkein budjetoida menetys. Hyvällä tuurilla siltä vältytään, mutta ei ole tainnut vielä sellaista tuuria käydä näissä peleissä.

Siksi omissa kirjoissa kaikista epäilyttävintä näin pelin alussa on, jos on kovin varma ja tietäväisen oloinen. Ei kukaan meistä voi tietää vielä mitään, paitsi tietysti…

Oon myös tietoisesti päättänyt nyt ottaa rennommalla otteella ja ilon irti pelistä. Aiemmin olen kovasti yrittänyt olla lähettämättä pahisfiboja, ja silti muut ovat niitä viesteistäni loppupeleissä löytäneet. Koko pahisfiban käsite on mulla muuttunut oleellisesti, eikä vähiten Minskin reissun myötä kun sain nähdä oikeasti pahisten ajatustoimintaa. Sitä ennen menin aina samaan lankaan, ja pidin pahisfibana kaikkea mikä ei sitä todellakaan ole. En siis todellakaan ole aistivinani minkäänlaisia pahisfiboja Virvelistä tässä pelissä, enkä oleta että muutkaan pitää häntä varteenotettavimpana epäiltynä. Enemmän jotain ihan muuta, jos hänestä jotain pitäisi aistia.

Eikös siitä viestistäni tajunnut että äkkipikainen ääni oli vaan pieni näpäytys vastapalloon, kun Virveli alkoi riehumaan. Jos Virvelille alkaisi tähän tulla enemmän ääniä yhtäkkiä, pitäisin sitä kyllä todella kummallisena ja kyseenalaisena. Riehujat ovat harvemmin oikeasti pahiksia, ja uskoisin kyllä että äänekkäämmät pahikset pelaavat itsensä pussiin ennemmin tai myöhemmin, niin että roolista ei jää enää epäselvyyttä. Kuten esim Acetho viime pelissä.

Otetaan nyt se pois, vaikka egoon vähän sattuu. -Virvelia_kainaloon

Pahisfibojen suhteen olen eniten samalla linjalla Wrathchildin kanssa. Vaitiolo on lähtökohtaisesti (liian tietämisen ohella) epäilyttävintä. Toki päivä on vasta alussa ja jotkut ovat aina olleet verkkaisempia käynnistymään. Mutta se on vaan ikävä tosiasia, että pahiksena on helppoa mennä hiljaisen massan mukana. Joten Varilasit, Nellisi, Mustis, Joonatan, Trepppu, louskutin ja mazzus ainakin ovat lähtökohtaisesti vaaran vyöhykkeellä. Ihan teidän itsenne ja koko joukkueen takia (jos siis ootte hyviksiä) sanon tämän, koska en ole ainoa joka ajattelee näin.

5 tykkäystä

Miten arvottaisit Joonatanin? Ja Sammon arvonta koneesta on voinut tulla mitä tahansa rooleja itse kullekkin… Kuuluuko seurueeseen?

Ei kyllä pysty sanomaan vielä yhtään mitään. Olen kyllä valmiina tarttumaan, jahka jotain kirjoittaa. Kuten muihinkin passailijoihin.

1 tykkäys