Casperi sulla on mahdollisuus ratkaista jos hyvis ole, niinkuin todennäköisesti olet.
Pidän sanani, nyt ei pysty. En halua toistaa samaa virhettä. Ja olin oikeassa Armaksenkin suhteen.
Kaikki muut hyvikset ovat eri mieltä.
Sitten joku kertoo millä meriiteillä tatesulo on hyvis?
En usko että soluttautuja kirjottaisi noin.
Jo sillä että lähetin tuon viestin. Olin jo edellisellä kierroksella suht varma, että Jopeti ja Derek ovat soluttautujat ja yritin tätä kertoa, mutta kun ei Petri ja Virvelia kainaloon lähteneet mukaan, oli pakko peesata heitä. Kun väitit minun paljastaneen Virvelin aiemmin tai kertomaan roolinsa, niin lue yltä vastaukseni Derekille, siinä kerrotaan miten se meni oikeasti.
Kamoon hei. Eikö se nyt ollut kaikille aika selvää, kun luki mitä Joonatanin ja Tonken ja Armaksen välillä tapahtui tokan päivän iltana, ja ynnäsi sen yhteen Joonatanin kommentin kanssa “Onneksi Virveli ei pudonnut”.
Toki voi olla että se oli mennyt joltain ohi, ja pahin skenaario olisikin ollut että hyvikset eivät sitä tajunneet mutta pahikset tajusivat. Siinä kohtaa oli epäilyksiä heitetty myös Virveliin ja Joonataniin joten mielestäni oli parempi että kissa nostettiin kunnolla pöydälle ja asia saatiin selväksi.
Vaikea sanoa jälkeenpäin, miten eilinen olisi mennyt jos asiasta ei oltais puhuttu. Mutta arvelen että pahikset olisivat kyllä osanneet lukea ja laskea Joonatanin viestit, ja saatettaisiin olla tänään yhtä GM:ää köyhempiä.
Tässä vielä epäilyä ja painetta Joonatanille tuon Derekin viestin jälkeen.
Ja tässä jopa äkäiseen sävyyn epäilyä ja painetta, jo paljastuneisiin rooleihin.
Näiden perusteella en tuohon Derekin viestiin tarttuisi enempää. Toivottavasti lainaukset onnistuu.
Minä en oikein osta, että soluttautujille olisi jees jo tässä kohtaa lähteä uhraamaan toista soluttautujista. Meinaan heidän voittosaumat pienenisivät aika paljon.
Ei ollut ainakaan minulle, enkä usko että muillekaan hyviksille. Ihan vaan siksi, ettei hyviksille ollut niin tärkeä miettiä toisten rooleja, vaan etsiä soluttautujia. tuo viesti kolkutteli pitkään mun päässä, olis pitänyt tuoda julki jo aiemmin.
Odottavat sopivaa hetkeä vaihtaa ääntä. Siksi mun oli nyt kerrottava, etten ole mukana huomenna illalla. Verraten Jopetin nyt tatesulolle antamaan ääneen.
Koska Jopeti on soluttautuja varmasti. Kokeile äänestää jompi kumpi Derek tai Jopeti, niin saat minun Virvelia_kainaloon ja Petrin äänet saman tien, tai kun sen lukevat. Se varmistaa sinulle että olen hyvis.
Uskoisin että joku muukin ajatteli samaa kuin minä, vaikka ei ehkä sanonut sitä ääneen.
Minä olisin toivonut, että roolit jäävät mahdollisimman pitkään paljastamatta. Järkytyin kun Armas sai tokana iltana paljastettua Tonken roolin, ja välillisesti myös Joonatanin. Roolihahmot tuppaa kaatumaan dominoiden lailla, kun yksi paljastuu niin se vaikuttaa toiseen, jne. Alkaneen tapahtumaketjun jälkeen en nähnyt enää mahdollisuutta sille että kaikki roolit pysyvät salassa. Tosin en itse tajunnut Virvelin roolia vielä siitä Joonatanin viestistä, ajattelin hänen tarkoittavan vain että Virveli on hyvis. Minusta Virveli ja Petri olisivat ehkä voineet pitää vielä roolinsa piilossa pidempään (vai olivatko ne tulleet jollain muulla tavalla jo ilmi?)
Toinen tosiasia on, että epäilin siinä kohtaa eniten Virveliä, ja hieman myös Joonatania. Olin itse asiassa aika vakuuttunut Virvelin soluttujuudesta, ja olisin saattanut takertua häneen koko päiväksi. Siksi mulle henkilökohtaisesti oli tärkeää saada tuo tieto, ja ajattelin että se hyödyttää myös muitakin kun tietää kaksi nimeä vähemmän joita äänestää ja hiillostaa.
Mainitsin kyllä senkin jo aiemmin, että Armaksessa onnistuminen taisi nousta vähäksi aikaa päähän, ja tuossa vaiheessa oli vielä melkonen huuma päällä. Voi olla että en miettinyt loppuun asti asiaa joka puolelta. Mutta pidän silti edelleen ratkaisua hyvänä, koska jäljellä on kolme epäiltyä joista kaksi on soluttautujia. Ja mitä enemmän verkossa rimpuilee, sitä pahemmin siihen takertuu.
Ymmärrät varmaan, että mä viimeksi käännyin teidän perässä äänestämään Bilbon pois. Mä oon kysyny tätä ennenkin, onko nuo roolit nyt varmasti niinkuin ilmoitettu.
Nyt puhelin pois ja jatkan salitreeniä ennenkuin Sikakon väki käy kimppuun, sitten pikku päiväunet ja kirkkaalla silmällä iltaa kohti, n. klo 19 alkaa lento, menen paikanpäälle katsomaan Patrik Paineen peliä ja analysoimaan pääkopan kestävyyttä. Koneessa ei tosiaan ole wifä.
Kuka se puhuikaan toisten mielipiteisiin vaikuttamisesta
En tiennytkään että soluttautujien nappaaminen on kaupankäyntiä. Tiedoksi: MSJ:n pistepörssin voittajia voi ostaa, mutta liittolaisia Solumpuksen leiristä ei.
*wifiä
Ymmärrä hyvä mies että silloin jompi kumpi jopeti tai Derek vaihtaisi äänensä sinulle, jos ovat eri puolilla. Nyt ovat samalla puolella ja äänestävät minua. He ovat pari, eivätkä siksi vaihda ääntään. Sinulla on ratkaisun avaimet teissä kolmessa on yksi hyvis, sen hyviksen pitää vaihtaa ääni, niin voitto on varma.
Äänestystilanne:
3 tatesulo (Casperi, Derek, Jopeti)
2 Casperi (Petri, tatesulo)
1 Derek (Virvelia_kainaloon)
Ja vajaa vuorokausi vielä aikaa. 21:00.
Minä en siihen reagoi, jos joku laittaa jälkeeni äänen samalle. Ja koska pidän mahdollisena, että soluttautujat uhraavat toisen tänä iltana, en anna sen häiritä vaikka äänestäisin samaa kuin toinen epäilemäni.
Casperi alkaa näyttää yhä vähemmän todennäköiseltä pahikselta. Sanon tämän silläkin uhalla, että minusta koitetaan tämän myötä tehdä hänen liittolaista. Tähän asti on ollut hyvä flow ja vähän tuuria, täytyy vaan luottaa että se kantaa loppuun asti.
Niin hyveellistä. Täysin yllättäen ja pyytämättä saa saa nyt Casperi kehuja. Harmi kun sulla on vaan Jopetin faksi numero.
Mistä moinen yllättävä tarve?