Mä yritin. Nyt saa joku muu osoittaa, että voin luottaa.
3 asiaa on täysin varmaa tässä pelissä:
1-pahikset pelaavat todella hyvin
2-kaksi pahista tietävät, ketkä ne kaksi puuttuvaa hyvistä ovat
3-minä ja Virvelia_kainaloon olemme varmasti hyviksiä
Kuusi vaihtoehtoa soluttautujapariksi:
Derek - Jopeti: Jopeti on suhteellisen hiljaa, ja Derek sopisi tähän pariin mainiosti pyrkimällä olemaan selkeästi enemmän esillä. Muutama keskinäinen epäilys, mutta aika hiljaista. Äänestyshistoria tällä parilla: Casperi&Rantt3, Armas&Tonke, tatesulo x2. Jopeti on äänestänyt kertaalleen Derekiä kakkospäivänä, Derek kerran Jopetia nelospäivänä, ääni on päällä.
Casperi - tatesulo: Kiistakumppanit jo pelin alusta asti, mutta sitten hieman rauhoittunut. Äänestyshistoria; Rantt3 x2, Armas&Tonke, Bilbo*2. Casperi on äänestänyt tatesuloa ekana päivänä, kolmantena päivänä ja sitten neljäntenä päivänä kahdesti, ääni on päällä. Tatesulo on äänestänyt Casperia ekana ja neljäntenä päivänä, ja ääni on päällä. Huomattavaa, että eivät ole päätyneet pitämään ääniään toisillaan.
Derek - Casperi: Hyvin erilaista linjaa ovat veljekset vetäneet, Casperi alussa epäilyttävämpi, Derek loi itselleen hyvää hyvisroolia, mutta sitten se on kääntynyt toisin päin. Alussa Derek syytteli Casperia, mutta sitten jatkossa syyttely on mennyt enemmän Casperilta Derekille. Äänestyshistoria: Casperi&Rantt3, Armas x2, tatesulo&Bilbo. Derek on Casperia äänestänyt ekalla ja tokalla kierroksella, ekalla siis ääni piti. Casperi on Derekiä äänestänyt vain neljännellä kierroksella, se ääni ei jäänyt päälle.
Jopeti - tatesulo: Jopetin hiljaisuus ja tatesulon epäilyttävyys olisi kovin hyvä pari. Jännää, että hiljaisuudestaan huolimatta Jopeti on ehtinyt tatesuloa epäillä pari kertaa alussakin, mutta tatesulo on vasta myöhemmällä pelillä nostanut Jopetin framille. Tatesulon äänestäminen Jopetin puolesta kolmannella kierroksella erittäin jännittävässä ja tiukassa äänestyksessä aika vahvasti puhuu tämän parin pahistelua vastaan.
Äänestyshistoria: Rantt3 x2, Tonke x2, tatesulo&Bilbo. Kolmoskierroksella äänestivät toisiaan (tatesulo vaihtoi), neloskierroksella Jopeti tatesuloa ja ääni on päällä.
Derek - tatesulo: Hyvispahis, pahishyvis, vähän samanlaista kuin Derekillä ja Casperilla. Alussa Derek iski tatesulon suuntaa, mutta sitten enemmän toiseen suuntaa. Armotonta sanailua pelin jälkimmäisellä puoliskolla. Taaskin sama kuin edellisessä, Derekin ääni tatesulolle oli Iso Riski, jos olisivat pari. Äänestyshistoria: Casperi&Rantt3, Armas&Tonke, tatesulo&Bilbo. Tatesulo ei ole Derekiä äänestänyt, mutta Derek on tatesuloa kolmantena (jäi päälle) ja neljäntenä päivänä.
Casperi - Jopeti: Epäilykset ovat tässä parissa kulkeneet alussa enemmän Jopetilta Casperille, vähän toiseenkin suuntaan sitten pelin kehittyessä. Äänestyshistoria: Rantt3 x2, Armas&Tonke, Bilbo&tatesulo. Casperilta ei Jopetille ääniä, Jopetilta Casperille toisessa ja kolmannessa äänestyksessä äänet, mutta eivät säilyneet.
Yhteenvetona:
Jos tatesulo on pahis, niin hänen parinsa on Casperi. He ovat kuitenkin päätyneet yllättävän monta kertaa äänestämään samaa (Rantt3 ja Bilbo). Casperi oli tiputtamassa Armasta, kun äänen vaihdolla olisi tiputtanut Tonken. Toki Bilbon äänenvaihto meni niin viime tinkaan, että yllätyksenä saattoi tulla, mutta miksi ei olisi Casperi aiemmin vaihtanut ääntään jollekin neutraalimmalle?
Jos Casperi taasen olisi pari Derekin kanssa, niin molemmat äänestivät Armasta. Molempien ääni meni Armakselle myös selkeästi hyvissä ajoin.
Jos Casperi olisi pari Jopetin kanssa, niin he äänestivät Rantt3a ekalla kierroksella molemmat. Se ei vain ole järkevää tehdä, joten epäilenpä tätäkin.
Lopputulos: Derek ja Jopeti ovat meidän soluttautujaparimme. Ei yhtään yhteistä äänestystä, pientä keskinäistä huutelua ja vain yksi aikaisempien päivien keskinäinen äänestys, Jopetilta Derekille. Nyt ääni päällä toisinpäin, mutta sehän ei toki juuri mitään todista.
Kumpi äänestetään pois tänään?
Aloitetaan tällä:
-Casperi
++Derek
Ei ole oikeastaan isommin väliä, mutta ehkäpä on varmuuden vuoksi syytä pysyä Derekissä, että yökikkailut pysyvät paremmin hallinnassa.
Olen jonkinverran epäillyt, mutta ei missäänkohti minun pääepäilty tai että hirveästi olisin syytellyt.
-tatesulo ++Derek
Äänestystilanne:
1 tatesulo (Jopeti)
1 Casperi (tatesulo)
3 Derek (Virvelia_kainaloon, Petri, Casperi)
1 Jopeti (Derek)
Neljä ja puoli tuntia aikaa. 10.11.2020 klo 21:00 on täällä Solumpuksessa se tärkein aika.
–Casperi
++Derek
Pidättäkää nälkää jätkät, huomenna syödään burgereita.
Ei kai me soluttautujien kanssa niitä syödä?
Olin just tulossa sanomaan tätä samaa.
Jos minun äänestäminen tässä kohtaa ei ole sinun ja Virvelin puolelta joku hyvin harkittu ansa, niin tässä on kyllä soluttautujat pelanneet niin hyvin että sinunkaan erittäin ansiokas spekulointi ei nyt näytä hyödyttävän yhtään mitään. Se on sitten erittäin ansaittu voitto Sikakolle.
Jos jollakin on vielä jotain merkittävää sanottavaa, niin olen linjoilla noin 15 minuutin ajan. Jos mitään merkittävää uutta tietoa ei ehdi tässä ajassa tulla, niin jätän ääneni Jopetille ja palaan myöhemmin tarkastamaan videolta loppuillan draamat.
Innostuin jo liikaa, vuorokausi pitää toki malttaa vielä.
Ja minä menetin toivoni liian aikaisin, mietin koko ajan että Virveli pudotetaan ensi yönä, mutta hänhän voi onnistua vielä lukitsemaan soluttautujan ja siirtää pelin jatkoajalle. Toivo se on pienikin toivo, peukut pystyssä sille
Toivottavasti nähdään huomenna pelin merkeissä, mutta jos käy niin että teidän pelit jatkuu ja minä jatkan scouttaamista freelancerina, niin tsemppiä ja onnea!
…ai niin! Nyt se “just one more thing”. Petri ja Virveli teette hyvin kun äänestätte samaa tänään. Soluttautujat eivät silloin saa valtaa kahdestaan. Mutta ymmärrättekin jo varmasti sen, että saatte silloin vähintään toisen heistä seuraanne. Minä en liity kenenkään seuraan, hokijargonin termein nyt on keskittytävä omaan peliin. Ja Jopetilla on minusta kaikista selkeimmät sikalaisen elkeet. Ei mennyt siltä osin 100% putkeen tämä minun pelikään, koska jollakin kierroksella olen erehtynyt äänestämään hyvistä.
Kaikesta huolimatta pidän kuitenkin vielä uskoa teihin yllä, Virveli ja Petri ja kuka ikinä kolmas hyvis oletkaan, ja sanon päiväni päätteeksi tutuksi käyneeseen tapaan: Huomiseen!!!
Kohta astutaan koneeseen.
Näyttäisi siltä että soluttautujat ei pysty konetta enää yksinään keikauttamaan, joten sikäli turvallisin mielin menossa. Pidetään silmät auki kuitenkin.
Toivottavasti mitään ihmeitä ei tapahdu, ja nähdään Old Yorkissa draft-päivänä!
Hyvää matkaa! Ens yönä saa nukkua rauhallisesti pitkään aikaan. GM Virvelia_kainaloon pitää siitä huolen.
Teet kyllä kaikkesi, että pääsette naureskelemaan varaustilaisuuden jälkeen GM:n sekoilulle, jos oletkin soluttautuja.
Mutta hätää ei nyt ole, koska Jopeti on soluttautuja, niin yö menee hienosti.
Kyllä sinä totuuden jäljillä olet ollut jo pitkään, kävi huono säkä ja soluttautujilla hyvä.
@tatesulo Joo, olen ollut ihan mielettömän hyvin jäljillä alusta saakka. Tämän oikein kruunaisi se, jos sinä ja Casperi sattuisitte olemaan soluttautujat.
Ajattelin että tuo lista oli kieli poskessa tehty, soluttautujien harhauttamiseksi. Kaikki hyvikset oli tuossa vaiheessa ulapalla, se oli soluttautujien hyvyyttä.