Yhteisöpeli: Soluttautujia Draft -tilaisuudessa - peliketju

Täysin samat fiilikset. Mutta sehän tästä pelistä niin hauskan tekee. Pelaamalla liian hyvin joutuu alttiiksi yöpudotuksille. Eikä ne epäilyt juonnu pelaamisesta hyvin tai huonosti, varsinkin alussa, ne epäilyt syntyy pelaajien päässä, siihen on vaikea vaikuttaa.

2 tykkäystä

Pelin alussa oli 990 vaihtoehtoa soluttautujakolmikoksi. En millään saanut keksittyä järkevää tapaa lähteä niitä aikasäästeliäästi analysoimaan. Onneksi tuo luku tippuu pelin kuluessa tosi nopeasti, ja siitä analysoinnista tuli edes jonkin verran mahdollista. Toki edelleen pelkästään ihmismielelle tuskaista.

2 tykkäystä

Olen kyllä tyytyväinen toisen päivän loppuun, kun sain vielä Bilbon pään käännettyä :smile:

4 tykkäystä

Vieläkään en oo saanu kiinni siitä miksi Bilbon uskottiin olevan soluttautuja😅

4 tykkäystä

En minäkään, vaikka äänestinkin. Toinen hämmästyttävä juttu on että sinä ja minä olimme varmaan suurimmat epäillyt loppuvaiheessa, mutta vain minä keräsin ääniä, osasit olla sopivan hiljaa.

1 tykkäys

Mietin jo eilen, että Virvelillä on ylivoimainen etu jos kerran nimetään soluttautujaksi. Kaikki peesaa. Pelaa niin hyvin ja on kaikin puolin hyvämaineinen.

2 tykkäystä

Seuraava peli on suunnitteilla, ja minä ajattelin tällä kertaa isännöidä. Uusia ja/tai modattuja rooleja on jo mietinnässä :slight_smile:

Viikon-parin tauko on varmaan sitä ennen paikallaan?

Avaan kuitenkin jo alustavan ennakkoilmoittautumisen.

Mukana seuraavassa pelissä!
  • Kyllä
  • Ei tällä kertaa

0 voters

7 tykkäystä

Siinä taisi olla paljon minun vikaani, sorruin ylinokkeluuteeni :man_facepalming:

1 tykkäys

Paljon oli jo hyviä tilanteita nostettu ylös. Mä tosiaan ehdotin alkuun Bilboa tai sikari-Petriä pois. Vaikka olin aiemmat pelit seuramnut, niin en hoksannu että olis Bilbolle ollut 3. kerta ensimmäisenä. Todettiin ettei heti melkovarmaa roolihenkilöä pois myöskään. Mazzus sitten sijaiskärsijä.

Muuten oma alun strategia oli saada Tonkesta kaveri, ja tatesulo näyttämään pahalta läpi pelin mutta kuitenkin pitää pelisdsä mukana. Tonke oli vähän riski, koska tuossa kohti vain soluttautuja tiesi varmasti hänen puhtauden, mutta se 1. viesti oli omaan silmään sen verta hyvä että tähän päädyin. Muut epäili ja ihmetteli Tonke-klikkiä, mutta mitähän itse @Tonke ajattelit?

Jossain kohti olin huolissani että Petrin säästäminen kostautuu, kun pelkästään henkilökuntaa putosi ja sitten roolitkin alkoi paljastua.

Armaksen liike antoi meille Tonkesta tiedon, mietin tuossakin yöpudotuksessa että olisi yllätetty ja pudotettu Derek, jota luulimme siivoojaksi. Onneksi Armas oli järjen äänenä ja Tonke lähti.

No loppu olikin vähän nopanheittoa jo, kovasti pohdittiin kenet GM blokkaa. Itse toin esille, että Jopeti olisi voinut viimeisen äänen antaa, kun oli sen verran selvä blokattava

Pari ässää jäi vielä hihaan mitä pelin aikana tuli mieleen. Toisen jo Jopetille ja Armakselle paljastin, jos meillä olisi epätoivoinen tilanne tullut. Toiseen kertaan sitten.

Vielä kerran kiitos, huippuhauska eka kerta ja kyllähän voitto aina maistuu. Nyt vähän happea ja nollista liikkeelle seuraavaan peliin.

6 tykkäystä

On tosi mukavaa, että näitä pelejä on muutkin innostuneet pitämään. :slight_smile: Pääsen itsekin pelaamaan, ja odottelen jo innolla taas itse pelikentille astumista.

6 tykkäystä

Pakko kysyä teiltäkin vielä @Petri ja @Virvelia_kainaloon (ja miksei myös @tatesulo), olisinko teidän mielestä pystynyt aktiivisuudella kääntämään teidän äänet minulta pois viimeisenä päivänä? Itse en nähnyt sitä realistisena, kun loppua kohden kaikki mitä tein saivat epäilyksiä vaan entistä enemmän minuun päin. Päättelin että ainoa mahdollisuuteni on äänestää toista epäiltyä Jopetia ja toivoa, että sen kautta ymmärrätte että en ole hänen liittolainen.

Loppua kohti ja varsinkin tänään on tuntunut kuitenkin typerältä, kun vaan seurasin hiljaa sivusta.

2 tykkäystä

Näin äkkiseltään sanoisin ettei mun päätä käännä nosturikaan. Pelasit niin hyvin, että se (minulle) alkoi näyttää jo liian siloitetulta. Toisaalta, kun lopussa tykkäsit mun viestistä, se herätti hetkellisen epäluulon. Pitää lukea myöhemmin sun viestit, että mikä oli se joka sai mut päättämään että olet soluttautuja.

1 tykkäys

Epävarmuuden mieluumminkin kuin epäluulon.

Eihän tuossa sinullekaan vaihtoehtoja paljoa jäänyt? Derek oli pelannut hyvin ja siloitellusti, Casperi oli alkuun vähän hosunut, mutta jotenkin onnistui vetämään pari viimeistä päivää mukavan sekavaa hyvispeliä. Sehän tuossa hauskaa oli, kun kukaan ei vaikuttanut erityisen pahikselta. Haastava paikka kaikkinensa, kun kaikki jäljellä olevat olivat pelanneet peliä niin hyvin. En jaksa uskoa, että kovin moni peliä seurannut (tippuneet + muut) olisi varmasti osannut sanoa, mikä Derek-Casperi-Tatesulo-Jopeti -nelikosta olisi se oikea kaksikko.

1 tykkäys

Jos olisit sanonut olevasi omistaja, niin olisin saattanut vaihtaa ääneni Jopetiin tai tatesuloon. Muilta osin aloin olla niin hämmentynyt viimeisenä päivänä, että päätin arvata jotain osittain Petrin mukaan ja pysyä sitten siinä.

Ja näin olisin reagoinut siksi, että peliä käydään (toivottavasti) ihmistä eikä tietokonetta vastaan.

1 tykkäys

Tässähän se tuli. Ei sun paljon tarvinnut yrittää, osasin ihan itse. Vähän nolottaa, kun soluttautujat huomaavat minun olevan hyödyllisempi heille pelissä ja siksi saan jatkaa.

Kyllä sille ainakin mahdollisuus olisi ollut. Olisin käynyt uudelleen läpi materiaalejani, ja vähintään ehkä olisin ehdottanut äänen vaihtamista Jopetille. Sitten GM olisi lukinnut sinut, ja koska Casperi olisi voinut äänestää jonkun pois, olisi syyttömyytesi varmistunut. Mutta hemmetinmoista jossittelua tämä.

3 tykkäystä