Ei minua olisi haitannut ekana yönä putoaminen (ainakaan kovin paljon), mutta kiitos silti että ajattelitte näin
Ai niin, jestas, että oli kuumottavaa miettiä milloin tuota tuplaääntä käyttäisi. Päätös piti siis tehdä edeltävänä pelipäivänä tai -yönä. Jatkuva miettiminen siinä, että sitä ihan vähän vielä vedättäisi pidemmälle, jolloin se olisi toki paljon arvokkaampi, kun on vähemmän kokonaisääniä.
Lopulta siitä ei sitten tietenkään hyötyä ollutkaan, kun Derek-parkaa moni päätyi äänestämään. Sori sinulle ja Bilbollekin edellisestä (jestas se spekuloimani äänensiirto olisi ollut nätti peliliike )
Virvelia_kainaloon ei sitten uskonut lopulta vakuutteluani tatesulon viattomuudesta. Oliko se ennen kaikkea edelleen sitä, ettet luottanut, täysin ymmärrettävästi, minuun? No eipä Jopetin nimeäminen olisi auttanut, koska Casperi pystyi äänestämään.
Eikun niin, siis sehän oli aika selvää, että jos pari ei olekaan Derek-Jopeti, niin äänestämällä Derekiä ei GM:n kannata nimetä Jopetia, koska siinä onnettomassa skenaariossa, että (kun) Derek on viaton, eivät jäljelle jäävät soluttautujat todellakaan Jopetia laita äänestämään, eli Casperin ja tatesulon väliltä jouduit “päättämään”, ja koska Casperin olit valinnut edellisenä yönä, niin sitten jäi tatesulo. Ehkä tämä sitten olikin syysi?
Soluttautujissa on selkeästi inhimillisiäkin piirteitä!
On muuten mukavaa debriefata näitä teidän kanssanne. Olen larppikuvioissa todennut, että on tosi tärkeää jutella jälkikäteen porukan kanssa, ettei jää niitä fiiliksiä, että onpas tuo harmillinen pahis. Pidetään roolit ja pelaajat erillään!
Onnea voittajille! Casperi ihan huikea peli, mä anelin, kerjäsin, maanittelin. Mahtoi olla naurussa pitelemistä. Jopeti ja Armas, onneksi olkoon, hieno peli, mutta niin nolon tein itsestäni että siirryn nyt katsomon puolelle. Joka pelin oon ollut häviäjien puolella, ei se oo sattumaa enää. Tän pelin halusin voittaa vähän liikaakin, meni överiksi välillä. Hauskaa oli kyllä ja kiitos kaikille osallistuneille.
@Acetho musta noi uudet roolit oli hauskoja, alkuun oli vähän vaikea hahmottaa, emmekä niitä täysin pystyneet käyttämään, mutta toivat uutta taas peliin.
Höpöhöpö, sinä pelasit upeasti. Olin jossain vaiheessa täysin vakuuttunut soluttautujaisuudestasi, mutta sitten hieno aktiivisuutesi alkoi kovasti säröttää sitä tunnettani, ja lopulta olin kovin tyytyväinen löytäessäni sen pienen tosiseikan joka mielestäni todisti syyttömyyttäsi. Todella vaikeaahan se on tässä pelissä vakuuttaa ketään syyttömyydestään, mutta sinä onnistuit siinä.
Jos tulee vielä tämän jälkeen uusi peli, niin minä tulen ainakin mukaan
Kaksoset ja 3. osapuoli olisivat muuten todella mielenkiintoisia hahmoja.
Kiitos! Olen itse todella tyytyväinen peliteknisiin aspekteihin, kuten pelin tasapainoon näin jälkikäteenkin. Hahmot toivat paljon erilaisia pieniä asioita pohdittavaksi, ja esim. GM nyt vielä viimeisenäkin yönä olisi voinut pelastaa hyvikset jatkoajalle. Aina käy niin, etteivät kaikki hahmot pääse niin sanotusti esille, esim. lavastetun hahmo ei aktivoitunut varsinaisesti käyttöön tässä pelissä, mutta toi toki mukavaa spekulaatiota. Myöskään vartija ei päässyt käyttämään erikoisrooliaan. Omistajan rooli oli peliteknisesti aika pieni (olisi toki voinut olla ihan ratkaisevakin), mutta toi yhdelle pelaajalle hyvää pohdittavaa - ja vissiin Petriä oli vähän kuumotellutkin, milloin voimaansa käyttää.
Mutta käänteitä riitti, ja ennen pelin alkua ei mitenkään voinut tietää, mitkä hahmot nousevat isoon rooliin, mitkä eivät. Se tässä onkin hauskaa, kun etenkin pelinjohtana pystyy seuraamaan sellaisen tarinan muodostumista, mitä ei voi ennalta käsikirjoittaa. Puitteet on luotu, ja sitten seurataan.
Tämä, mutta kovasti piti yrittää pelastaa Joonatan heittämällä itseäni bussin alle, mutten sitten kelvannut ollenkaan, missään vaiheessa, hmph. Olisi pitänyt liioitella tuota äänestysjuttua, mutta sitten siitä olisi hävinnyt loputkin käyttövoimat.
Minä olen nyt kahdessa pelissä ollut pudottamassa sinua hyviksenä. Jestas, että tulee olemaan henkisesti tiukka paikka yrittää kolmatta kertaa epäillä sinua pahikseksi. Täytyy tehdä ennen peliä mentaalisia harjoituksia unohtaakseen aikaisemmat pelit tyystin
Erikoista muuten, että esimerkiksi minä olen ollut aina hyvis, kun esimerkiksi Armakselle on aina osunut pahiksen rooli
Naureskelin itsekin samaa. Sinänsä hassua, että olen tottunut pitämään itseäni jopa valkoritarina.
Minäkin olen kummassakin pelissä epäillyt sinua vaikka olet ollut hyvis Toisessa pelissä aloin tosin luottamaan sinuun kun kerroit että olit omistaja.
Joo nimesin tatesulon, koska oli pieni sauma sille, että hän on syyllinen ja Casperia en voinut nimetä + yritin hyvin vahvasti ohjata soluttautujia niin, ettei Jopeti anna yönimeä. Tämä yönimihässäkkä meni osaltani vihkoon silloin, kun ekan kerran paljastin nimenneeni Jopetin. Olisi vain pitänyt sanoa, että olen GM ja sillä sipuli. Jotain oli pakko tehdä, koska näytti siltä, että pian äänestetään GM pihalle päiväseltään.
Huomasin tämän kyllä viesteistäsi, yritystä oli uhrautua Joonatanin puolesta. Tuossa kohtaa mietin myös sitä, että pahikset olisivat voineet tiputtaa Virvelin - koska lavastettu oli vielä pelissä, Joonatanin tulos olisi 50%/50%, mutta Virveli puolestaan oikeaan osuessaan saisi 100 % varmuuden pahiksesta.
Pohdittiin tätä pitkään, että kumpi antaa äänen minä vai Casperi.
Kiitos kaikille pelistä, vaikkakin taas harmittavan aikaisin ulos pelistä. Joku omassa pelityylissä herättää paljon epäilyksiä
En pohtinut valintaa sinun ja tatesulon välillä, koska tuo triple-double-crossaaminen on lopulta päänsisäinen juupas-eipäs -väittely, ja oletin soluttautujienkin päätyvän samaan lopputulokseen. Toinen osapuoli vain sattui olemaan Casperi eikä tatesulo, mutta tältä osin kädet oli sidottu ja Casperin valinta oli teille todennäköisyyksien kannalta selkeästi parempi valinta.
Minä taisin vähän suolata sinut, “sori siitä”. Valikoiduit kohteeksi koko lailla sattumalta.
Virvelillä on muuten jokin käsittämätön kyky selvitä jokaisessa pelissä maaliin asti, oli sitten voittajien tai häviäjien puolella, mutta loppuun asti on aina päästy.