RATATATATAA
Edellinen peli on hädin tuskin päättynyt ja taas mennään!
Tämä on Tappara.co -keskustelupalstan järjestyksessään 28. yhteisöpelin ilmoittautumisketju. Yhteisöpelin on tarkoitus olla leppoisa ja mukava ajanvietepeli, joissa käydään vartijoiden ja vankien välinen taistelu. Pelaajille arvotaan ja jaetaan peliroolit ennen pelin alkua, vankeja on enemmän ja vartijoita vähemmän. Vartijat saavat keskustella keskenään yksityisviestein ja tietävät pelistä jonkin verran jo etukäteen. Vangit eivät juuri muuta tiedä kuin oman roolinsa. Peli kestää n. 2-3 viikkoa, eikä vaadi jatkuvaa aktiivisuutta. Tarkempaa informaatiota saa säännöistä, kun ne jossain vaiheessa julkaistaan tässä ketjussa pelin sisäisten roolihahmojen kera. Mutta kuten todettua, kysyä saa jo nyt!
Jos et siis tiedä mitä yhteisöpeli tarkoittaa, mene painamaan ilmoittautumisnappia ja ota sen jälkeen selvää mistä oikein on kysymys. Voit myös luntata läpi aiempia pelejä foorumin haku kentän avulla, tai esittää mahdollisia kysymyksiä tähän ketjuun. Muista @Nuti on aina paha!
TIISERI
On vuosi 2050. Jääkiekko on kriminalisoitu koko Suomessa! Kaikki jääkiekon harrastajat ja taustavaikuttajat on päätetty vangita Tampereelle perustettuun pahamaineiseen Viikinsaaren vankilaan.
Jääkiekon pelaamisen kieltoa valvova elin LEKI (Lätkä ei kuulu ihmiselle) on saanut huhua, että vangit ovat suunnitelleet pakoa. Näin ollen ainoa mahdollisuus selvittää suunnitelmat, on soluttautua vankilaan sisälle.
Tässä pelissä tulet tapaamaan vanhoja tuttuja naamoja mm. henkilön, jonka nimikirjaimet koostuvat E ja H kirjaimista. Saattaa paikalla lennellä myös haamu…
Tarkoitus on tuoda taas jotain uutta, unohtamatta vanhaa hyvää…
Uskallatko olla osallistumatta?
Ilmoittautuminen
Mikäli olet kiinnostunut, tässä ilmoittautuminen äänestyksen muodossa.
Ilmoittautumisaika alkaa nyt ja loppuu lauantaina 29.07.2023 kello 19:00. Tarkoitus on aloittaa peli sunnuntaina 30.07.2023.
- Kyllä, ehrottomasti!
- Ei pysty, eikä kykene.
- Mietin vielä…
Ja tässä osa pelin hahmoista, olkaahan hyvät!
ps. muutokset vielä mahdollisia.
Yhteenveto
Varmat vangit:
Vanki 001: Ripa
Ripa suojelee joka yö yhden valitsemansa pelaajan yöpudotukselta. Hän antaa yönimensä ensimmäisenä. Mikäli Ripa putoaa päivällä, valitsee hän lisäkseen toisen pelaajan, joka putoaa pelistä pois. Tämä tapahtuu pelipäivän päätyttyä viestillä peliketjuun "Ripa vie mukanaan pelaajan XXXX. Lisäksi Ripa voi tehdä pudotuksen pelipäivänä 3. Pudotus tapahtuu pelipäivän puolessa välissä. Ripa tekee päätöksen itsenäisesti ja ilmoittaa pudotuksestaan kolmannen pelipäivän alussa pelinjohtajille. Pelaaja saa tietää roolinsa tarkasti.
Vanki 002: Honkalehto
“Honkkis” on tunnettu lahjakkuudestaan raha-asioissa, joten hänellä on kyky lahjoa valitsemansa kanssa pelaajan äänestämään määräämäänsä kohdetta. Samaa pelaajaa ei voi lahjoa peräkkäisinä päivinä. Tämä tapahtuu yönimeämisenä, joten kyky astuu voimaan vasta ensimmäisenä yönä. Pelaaja saa tietää roolinsa tarkasti.
Vanki 003: Mikki
Nimeää ensimmäisenä yönä itsellensä pelaajan, jonka kanssa pääsee loppupelin ajaksi omaan keskusteluun. Yönimi annetaan viimeisenä. Pelaaja saa tietää roolinsa tarkasti.
Vanki 099: Gretzky
99 on elävä legenda, näin ollen hänellä on käytössään jokainen pelipäivä 2 ääntä. Tätä ei näytetä peliketjussa, mutta voi vaikuttaa lopulliseen putoajaan. Ääniä ei voi jakaa kahdelle eri pelaajalle. Pelaaja saa tietää roolinsa tarkasti.
Seuraavat erikoisuudet arvotaan loppujen pelaajien kesken (Takinkääntäjä ei voi olla pahis ja LEKI:n Sundin ei voi saada muita kykyjä):
Tiedustelija
Mikäli kyseinen kyky osuu hyvikselle, saa hän jokainen yö pahiskeskustelusta yhden viestin. Viestistä sensuroidaan mahdolliset pelaajien nimet. Viestit eivät välttämättä ole kokonaisia, koska yhteydet ovat varsin huonoja.
Mikäli kyseinen kyky osuu pahikselle, saa hän kysyä pelinjohtajalta jokainen yö yhden nimen ja erikoisuuksien kohdalla peukku ylös ja tavallisten vankien kohdalla peukku alas. Haamu näkyy tiedustelija pahikselle erikoisena (peukku ylös).
Onnekas
Kukaan ei halua, että kyseinen pelaaja putoaisi, joten hänellä on pelipäivinä yksi miinusääni. Tätä ei luonnollisesti näytetä peliketjussa, mutta voi vaikuttaa lopulliseen putoajaan. Mikäli vartijoiden yönimi osuisi Onnekkaaseen, putoaisi myös Vihattu pois pelistä. Päivisin putoavat erikseen. Onnekas ei tiedä olevansa “onnekas”, pudotessaan erikseen ilmoitetaan vanki/vartija.
Vihattu
Kukaan ei hänestä pidä, joten vihatulla on yksi plusääni pelipäivinä matkassaan. Tätä ei luonnollisesti näytetä peliketjussa, mutta voi vaikuttaa lopulliseen putoajaan. Mikäli vartijoiden yönimi osuisi Vihattuun, putoaisi myös Onnekas pois pelistä. Päivisin putoavat erikseen. Vihattu ei tiedä olevansa “vihattu”, pudotessaan erikseen ilmoitetaan vanki / vartija.
Takinkääntäjä
Luulee olevansa tavallinen vanki, mutta mikäli yöpudotus osuu häneen, alkaa LEKI:n muotoinen sydän sykkiä hänen rinnassaan ja hänestä tulee osa vartijoiden tiimiä. Päivällä pudotus normaalisti ja pudotessa ilmoitetaan, että “tavallinen vanki”. Pelaaja pääsee yöllä pudotessaan samalla myös vartijoiden keskusteluun. Tämä kyky ei luonnollisesti voi osua vartijoihin.
Vartijat:
LEKI:n johtaja: Sundin
Entinen huippukiekkoilija, nykyinen kiekon vihaaja. Sundin johtaa LEKI:N toimintaa, joten halusi ehdottomasti päästä myös “kentälle” peitehommiin. Sundinilla on kyky kaapata valitsemansa pelaaja LEKI:N “bussiin” kuulusteltavaksi 2-4 tunnin ajaksi. kykyä saa käyttää kerran / pelipäivä. “Bussiin” sulkeminen päättyy kuitenkin viimeistään 30 min ennen päivän päättymistä. Pelaaja ilmoittaa hyvissä ajoin pelinjohtajille kenet haluaa ottaa kuulusteluun ja mistä kellonajasta eteenpäin. Kuulusteltava ei saa kommentoida tai tykkäillä peliketjuun kuulustelun aikana. Pelaaja saa tietää roolinsa tarkkaan.
LEKI:n Bussikuski: Litmanen
Ikuinen potkupalloilija ei voinut aikanaan vastustaa kutsua LEKI:n porukkaan, koska hän vihaa ylikaiken jääkiekkoa ja jääkiekkoilijoita. Lähtökohtaisesti ei erikoisuutta.
LEKI:n Borg
Hän ei aikanaan tykännyt tyttärensä liiketoiminnasta yhdessä Tapparan kanssa, joten siirtyminen LEKI:n palvelukseen oli helppo päätös. Lähtökohtaisesti ei erikoisuutta.
Lisäksi pelissä on toteemi: VHS-kasetti -85, joka pitää sisällään Ilveksen viimeisimmän ratkaisevan mestaruuspelin. Toteemin haltija on turvassa päivä- ja yöpudotuksilta. Discobot arpoo toteeminsaajan. Tämä ei voi olla kenelläkään kahta kertaa. Mikäli päivällä olisi toiteemin kantaja putoamassa, putoaa hänen sijastaan toiseksi eniten ääniä saanut pelaaja.