On muuten todella vaikeaa tervehtiä ilman päännyökkäystä tai kädenheilautusta. Se on refleksi, että tervehdykseen kuuluu jotain muutakin kuin suun aikomusta.
Pohjanmaalla mattopesulla matot “porstataan”. Miten tuttu tämä sanonta sinulle on:
- Se ainoa, muuta en käytä
- Ymmärrän sanan mutta en käytä sitä
- Olen ehkä joskus kuullut sanan
- En ole ikinä kuullutkaan
0 voters
Koskaan kuullukkaa ja asun Pohjanmaalla
Onko eilinen pitsa parasta:
- Jääkaappikylmänä?
- Mikrossa lämmitettynä?
- Uunissa lämmitettynä?
- Paistinpannulla lämmitettynä (/1)?
- Yön yli pöydällä laatikossa levänneenä?
0 äänestäjää
(/1) → Ohje: Oikeaoppinen pannulla lämmitys [Robertas Pizza, Brooklyn]
Ei pelkästään matot. Itse porstaan säännöllisesti myös esim kenkiä.
Mitä tämä “porstaus” nyt sitten edes tarkoittaa, kun sitä täällä aika moni muukaan ei taida tietää…
“Porstaus”: Sen käsityksen olen saanut, että yleisestiottaen se tarkoittaa harjaamista. Mattopyykillä jos ollaan, niin harjaaminen tehdään ihan semmoisella juuriharjalla. Jota taas monet kutsuu mattoharjaksi.
Joo, harjata. Tuttu sana jokaiselle pakkoruotsinsa lukeneelle (BORSTA ruotsista suomeksi - Ilmainen Sanakirja (ruotsi-suomi)):
Sanan borsta käännös ruotsi-suomi
- harjata Harjaan hiukseni joka ilta. Harjaa hampaasi ennen nukkumaanmenoa! Puku on viisasta harjata ennen ripustamista.
- lakaista
- luutia
Esimerkit
- Har du borstat tänderna?
…eivätpä nuo murre- ja slangisanat yleensä kauhean omaperäisiä ole. Jäljet johtavat ruotsiin, venäjään tms.
Mitä mieltä Kessan baarista Kämmenniemessä?
-
- Ykköspaikkoja ilman muuta
-
- Mielelläni käyn joskus
-
- Ihan ok hyvässä seurassa
-
- Ei aiheuta “näppylöitä”, menettelee
-
- Vähän karsastaa Ipa-leima, käyn toki.
-
- Menen jos on pikkupakko
-
- Ei mistään hinnasta
0 voters
Tuttu paikka on. Ainakin pari kertaa vuodessa tulee käytyä. Ok ruoka ja tunnelma hyvä. Harvoin kyllä paljon asiakkaita ollut paikalla kun olen käynyt. Tammikuussa kävin edellisen kerran tosin.
Miksan viestistä covid-ketjussa inspiroituneena kysely, otatko mahdollisen rokotteen koronavirusta ja covid-19 tautia vastaan ja koska? (anonyymi kysely)
- Ensimmäisenä jonossa
- Muiden perässä kun muutama on ottanut ensin
- Perusteellisen lääketieteellisen näytön jälkeen (teho, sivuvaikutukset)
- Odotan näytönkin jälkeen hetken
- Rokote? Ei ikinä
0 voters
Vähän 50/50. En ole aikasempien influessojen yms aikana rokotteella käynyt. Katsotaan kuinka mahdolliset tulevat “aallot” kehittyvät sekä minkälaista tietoa rokotteesta saadaan.
Blake Parletin maalimäärä runkosarjassa.
- 0
- 1-2
- 3-4
- 5-6
- 7-8
- 9-10
- 11+
0 voters
Huomenna vois olla lasagne päivä ja kumpaa tehdään? Kumpana parempaa?
- Valuvana, paljon soosia ja juustoa
- Kuivempana, niin että voi ottaa siistin palan
0 voters
Parasta olisi vähän siltä väliltä. Pääasia on, ettei se ole liian kuivaa.
Tämä päättyvä 13.8 on kansainvälinen vasenkätisten päivä. Laitetaanpa pieni anonyymi kysely ihan karkealla tasolla.
Oma kätisyyteni on:
- Olen oikeakätinen
- Olen vasenkätinen
- Molemmat melko tasapuolisesti
0 voters
Totta, olisihan sen voinut lisätä tuohon. Kummitteli mielessä ketjun aiempi nimi ‘kumpi mieluummin’ niin vaihtoehdot muokkautui noin. Vaikka itse kyllä pidän lassesta valuvana.
Miesten keihäs on tänään Kalevan kisojen huippulaji. Mikä on voittotulos?
- Yli 85m
- 83 - 85m
- 81 - 83m
- 80 - 81m
- 78 - 80m
- 77 -78m
- Alle 77m
0 voters
Hyvin äänestetty miesten keihäästä. 33% oli oikealla tiellä, joten aika hienosti meni. Oikein veikanneet palkitkoon itsensä vapaavalintaisesti. Mikä nyt sitten sattuukin miellyttämään.
Taidan ottaa palasen äidin leipomaa mustikkapiirakkaa!